پنل نمایشگر پیکسل 3 توسط ال جی تولید شده است

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
کالبدشکافی گوشی پیکسل 3 مشخص می‌کند که پنل نمایشگر این محصول همانند پرچمدار سال گذشته‌ی گوگل، توسط LG تولید شده است.
تبلیغات

روی جعبه‌ی گوشی‌های پیکسل 1 و پیکسل 2 عبارت «ساخته‌شده توسط گوگل» دیده می‌شد، اما درواقع این نسل سوم محصولات پیکسل هستند که به‌صورت کامل توسط این غول جستجو و همچنین کارمندان سابق HTC تولید شده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید، منتقدان زیادی صفحه نمایش پیکسل 2 ایکس ال که توسط ال‌جی ساخته شد بود را به باد انتقاد گرفتند و تقریبا همه اهالی رسانه اتفاق نظر داشتند که صفحه نمایش سامسونگ به‌کاررفته در پیکسل 2 کوچکتر، در همه‌ی شرایط نسبت به پنل OLED ساخت LG (روی 3 XL) برتری دارد؛ در نتیجه، بسیاری از کاربران اعتقاد داشتند که گوگل در ساخت پرچمدار سال ۲۰۱۸ خود دیگر از پنل‌های OLED ال‌جی استفاده نخواهد کرد.

پیکسل 3 ایکس ال

جالب است بدانید پس از آنکه تیم iFixit، پیکسل 3 را کالبدشکافی کرد، در کمال ناباوری با پنل OLED ساخت LG مواجه شد. مسئله‌ی مهم اینجا است که تقریبا همه‌ی منتقدان به تعریف و تمجید کیفیت بالای نمایشگر پیکسل‌های جدید پرداخته‌اند و همین مورد باعث شده بود کاربران به اشتباه سامسونگ را دلیل اصلی این موفقیت قلمداد کنند. البته نمایشگر پیکسل‌های امسال در وضوح تصویر با یکدیگر متفاوت هستند؛ به‌عنوان مثال پیکسل ۳ نمایشگری با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (۴۴۳ پیکسل در هر اینچ مربع) دارد؛ در حالی که برادر بزرگترش از صفحه‌ نمایشی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (۵۲۳ پیکسل در هر اینچ مربع) بهره می‌برد.

حال که تولیدکننده‌ی صفحه نمایش پیکسل 3 مشخص شده است، باید خاطرنشان کنیم که LG نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی در تولید پنل‌های OLED داشته و بی‌راه نیست که اپل این شرکت را به‌عنوان دومین تولیدکننده‌‌ی نمایشگر محصولات خود انتخاب کرده است. این شرکت کره‌ای اگر قادر باشد میزان تولید پنل‌های OLED خود را افزایش دهد، بدون شک سهم بزرگی از بازار را کسب خواهد کرد و برای Samsung دردسر آفرین خواهد شد.

ناگفته نماند که تیم آی‌فیکس‌ایت به Pixel 3 XL و برادر کوچکترش امتیاز ۴ از ۱۰ را داده است که این مورد نشان می‌دهد تعمیر پرچمداران Google کار راحتی نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات