اوراکل استارتاپ ابری کوچکی را در زمینه علوم سلامت خرید

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اوراکل برای گسترش مجموعه‌ی علمی بهداشتی خود استارتاپ ابری کوچکی را خرید که در زمینه‌ی کارآزمایی بالینی فعالیت می‌کند و توسط کوالکام پشتیبانی می‌شود.
تبلیغات

لری الیسون، مدیر ارشد فناوری اوراکل مشغول ساخت پلتفرمی در حوزه‌ی علوم سلامت است و از همین رو اوراکل با خرید یک استارتاپ ابری به نام goBalto، فعال در حوزه‌ی فرآیند کارآزمایی بالینی، قصد دارد پلتفرم علوم سلامت خود را توسعه دهد. کارآزمایی بالینی یکی از انواع مطالعات پزشکی است که اثرات داروها و شیوه‌های درمانی جدید را مطالعه می‌کند.

goBalto در سان‌فرانسیسکو بنیان‌گذاری شده و در سال ۲۰۱۵ حدود ۷۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. این استارتاپ بعد از سرمایه‌گذاری سری A، در سال ۲۰۰۸ از سرمایه‌گذاران مختلفی مانند Qualcomm Ventures ،Aberdare Ventures ،Mitsui Global Investment ،Dolby Family Ventures و EDBI سرمایه جذب کرده است.

اوراکل شرایط قرارداد را فاش نکرده است اما به گفته‌ی این شرکت، راه‌حل‌های استارتاپ goBalto در ۹۰ هزار سایت تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استارتاپ با ساده‌سازی و اتوماتیک کردن انتخاب و راه‌اندازی بهترین سایت‌های تحقیقاتی بالینی، زمان مورد نیاز برای شروع یک تحقیق جدید را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

gobalto

اوراکل تا به حال سرمایه‌گذاری چندان زیادی در بخش مراقبت از سلامتی انجام نداده است و این پنجمین معامله‌ی آنها در سال جاری است. آخرین سرمایه‌گذاری اوراکل در حوزه‌ی علوم سلامتی به خریدن Phase Forward  در سال ۲۰۱۰ به مبلغ ۶۸۵ میلیون دلار و Clear Trial در سال ۲۰۱۲ و به مبلغ نامعلوم مربوط می‌شود.

استیو رازنبرگ، از اعضای هیئت رئیسه‌ی اوراکل روز چهارشنبه در نامه‌ای به مشتری‌ها گفته است ابزار استارتاپ goBalto با پلتفرم فعلی علوم سلامت اوراکل ادغام خواهد شد. این پلتفرم در حال حاضر برنامه‌ریزی برای آزمایش‌های بالینی، جمع‌آوری داده، اجرای آزمایش و مدیریت کردن ایمنی را انجام می‌دهد. او نوشته است:

انتخاب و فعال‌سازی سایت آزمایش بالینی یکی از زمان‌برترین فرآیندهای دستی در مرحله‌ی طراحی آزمایش است. استفاده از خدمات goBalto با برداشتن موانع، ارائه‌ی خدمات درمانی به بیماران را راحت‌تر می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات