اسکوتر برقی استاتور با طراحی انقلابی معرفی شد

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسکوتر برقی استاتور، به تایرهای پهن و موتوربرقی ۱۰۰۰ وات با توانایی رسیدن به نهایت سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت مجهز است.
تبلیغات

مدتی است که استارتاپ‌های مختلف، انواع اسکوترهای برقی با لاستیک‌های پهن مانند Scrooser و Phatty عرضه می‌کنند که با استقبال خوبی هم مواجه شده است. نیتن الن، ورزشکار اسکیت‌برد، دوچرخه‌سوار و طراح اهل کالیفرنیا با درنظر داشتن پتانسیل بالای بازار، اسکوترجدیدی با تایرهای پهن و قابلیت تعادل اتوماتیک طراحی کرده است.

این اسکوتر برقی با نام استاتور (Stator) که فعلاً در مرحله‌ی پیش‌تولید قرار دارد، اساساً یک فریم فولادی کوچک با دسته‌ی یک‌طرفه با قابلیت جمع‌شدن است. موتور برقی ۱۰۰۰ وات در چرخ عقب، حرکت تا نهایت سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند. پک باتری لیتیوم-یون ۴۸ ولتی ۱۰ یا ۲۰ آمپرساعت، می‌تواند ۱۶ یا ۳۲ کیلومتر مسافت را پوشش دهد؛ ۴ ساعت زمان نیاز است تا استاتور، کاملاً شارژ شود.

Stator Scooter

یک یا ۲ نفر با حداکثر ۱۱۳ کیلوگرم وزن می‌توانند از این اسکوتر برقی جالب با وزن ۴۱ کیلوگرم، استفاده کنند. در چرخ جلوی استاتور، ترمز دیسکی هیدرولیک قرار دارد و البته سه حالت مختلف مصرف انرژی، برای این اسکوتر در نظر گرفته شده است.

استاتور با چند آپشن نیز ارائه می‌شود؛ گلگیرهای جلو و عقب، صندلی تاشو، چراغ‌ LED و شارژر سریع که ظرفیت پک باتری را در زمانی حدود یک ساعت تکمیل می‌کند، امکانات سفارشی این محصول هستند. هنوز مشخص نیست که قابلیت تعادل اتوماتیک استاتور، با یک سیستم داخلی ژیروسکوپیک یا تنها به‌لطف تایرهای پهن آن انجام می‌شود. درهر صورت، باوجود لاستیک‌های عریض، سواری با استاتور ناراحت‌کننده نیست.

مدل نهایی استاتور احتمالاً به کمک جذب سرمایه از کیک‌استارتر به‌تولید خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات