امضای تفاهم‌نامه جدید در راستای رشد شرکت‌های دانش بنیان

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
معاونت علمی و سازمان اقتصادی کوثر متعهد شده‌اند روند اخذ مجوز استارتاپ‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه در طرح‌های نوآورانه و با فناوری بالا را تسهیل کنند.
تبلیغات

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه‌ی جدیدی میان معاونت علمی و سازمان اقتصادی کوثر امضا شده است. هدف از امضای این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیت‌های سازمان اقتصادی کوثر در راه رشد و توسعه‌ی محصولات و خدمات دانش‌بنیان و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

این تفاهم‌نامه در تاریخ ۲۳ مهرماه سال جاری با حضور علیرضا دلیری، معاون توسعه‌ی مدیریت و جذب سرمایه به نمایندگی از معاونت علمی و جواد وکیلی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی به نمایندگی از سازمان اقتصادی کوثر به امضا رسیده و مدت آن سه سال تعیین شده است.

همکاری در راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی و نوآوری سازمان اقتصادی کوثر، همکاری متقابل به منظور راه‌اندازی و توسعه‌ی روش‌های نوین تأمین مالی (تأمین مالی جمعی و سرمایه‌گذاری جسورانه)، همکاری متقابل در تأسیس و توسعه‌ی فعالیت صندوق پژوهش و فناوری تابعه‌ی سازمان اقتصادی کوثر، همکاری متقابل برای شناسایی، حمایت، جذب سرمایه برای طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان سازمان اقتصادی کوثر و نیز همکاری متقابل برای شناسایی و جذب سرمایه در طرح‌های نوآورانه و با فناوری بالا موضوعات مختلفی هستند که در این تفاهم‌نامه عنوان شده و به امضا رسیده‌اند.

تفاهمنامه

طبق این تفاهم‌نامه، معاونت علمی و فناوری متعهد شده است تا از موضوعات مطرح شده در تفاهم‌نامه حمایت فنی و معنوی کرده و همچنان فعالان حوزه‌ی دانش‌بنیان را برای ورود به موضوعات تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده ترغیب کند.

معاونت علمی همچنین متعهد شده است استارتاپ‌های فعال در حوزه‌ی فناوری‌های مرتبط به کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان را به سازمان اقتصادی کوثر معرفی کند و روند اخذ مجوز دانش‌بنیان آن‌ها را تسهیل کند.

سازمان اقتصادی کوثر نیز با توجه به این تفاهم‌نامه برای همکاری در راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی و نوآوری با معاونت علمی متعهد شده است. شناسایی و پیاده‌سازی روش‌های نوین تأمین مالی در چهارچوب موضوع تفاهم‌نامه و هماهنگی با سایر نهادها برای حمایت از ایجاد صندوق پژوهش و فناوری دیگر موضوعاتی است که سازمان اقتصادی کوثر در این تفاهم‌نامه متعهد شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات