پورشه پانامرا GTS مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل GTS از نسل دوم پورشه پانامرا سدان و گرن توریزمو (استیشن)، به پیشرانه‌ی V8 توربوشارژ با قدرت ۴۶۰ اسب بخار مجهز است.
تبلیغات

پس از عرضه‌ی مدل‌های استاندارد و توربو، بالاخره مدل GTS پورشه پانامرا رونمایی شد. کد GTS به هر دو مدل سدان و استیشن پانامرا اضافه خواهد شد تا فاصله بین مدل استاندارد و توربو، پر شود.

همانند تمام تیپ‌های GTS محصولات مختلف پورشه، پانامرا GTS هم با تغییرات مشخصی در طراحی داخلی و خارجی همراه است. تزئینات سیاه رنگ جلو و عقب بدنه، رینگ‌‌های ۲۰ اینچ، نشان GTS و روکش آلکانترا و چرم سیاه کابین از این جمله هستند. همانطور که انتظار می‌رود، تغییرات مدل GTS تنها در ظاهر نیست و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری توئین توربوشارژ پورشه هم پابه‌پای شهرت این برند آلمانی حرکت کرده است.

باتوجه به‌اینکه GTS باید مدل میانه‌‌ی پانامرا باشد، نهایت قدرت V8 آن به ۴۶۰ اسب بخار محدود شده است. جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه‌ی ۸ سرعته‌ و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک (AWD) مسئولیت مدیریت و کنترل ۶۲۰ نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰) این سدان و استیشن اشتوتگارتی را پذیرفته‌اند. هر دو مدل سدان و استیشن پورشه پانامرا GTS در زمان ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند، اما نهایت سرعت مدل سدان با ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت، یک کیلومتر بر ساعت بیشتر از استیشن پانامرا GTS است.

Porsche Panamera GTS 2019

نسل گذشته‌ی پانامرا GTS به‌لطف داشتن پیشرانه‌ی V8 تنفس طبیعی ۴.۸ لیتری با قدرت ۴۴۰ اسب بخار، هیولای خوش‌صدایی بود؛ درحقیقت GTS نسل اول، تنها پورشه پانامرا با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی بود و دیگر مدل‌ها یا توربوشارژ بودند یا از نمونه‌ی ۶ سیلندر توربو و سوپرشارژ استفاده می‌کردند؛ اما تمام مدل‌های نسل دوم پانامرا توربوشارژ هستند. پانامرا GTS جدید به سیستم مدیریت تعلیق هوشمند پورشه مجهز شده است تا کاهش ارتفاع، به فرمان‌پذیری و سواری راحت لطمه وارد نکند.

Porsche Panamera GTS 2019
Porsche Panamera GTS 2019
Porsche Panamera GTS 2019
Porsche Panamera GTS 2019
Porsche Panamera GTS 2019
Porsche Panamera GTS 2019
Porsche Panamera GTS 2019
Porsche Panamera GTS 2019
Porsche Panamera GTS 2019

در طراحی نسل دوم پورشه پانامرا GTS، استفاده از تزئینات سیاه رنگ، اولویت اول بوده است. البته در فضای داخلی، سفارشی‌سازی آلومینیومی و دوخت روکش‌های صندلی هم اضافه شده است، تا کابین چندان دلگیر نباشد. پنل تمام دیجیتال پشت فرمان و فناوری نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD) که برای اولین بار در مدل‌های پانامرا وجود دارد، به مدرن‌تر بودن GTS کمک فراوانی کرده است.

پیش فروش هر دو مدل سدان و استیشن (اسپرت توریزمو) پورشه پانامرا GTS مدل ۲۰۱۹ با قیمت پایه‌ی به‌ترتیب ۱۲۸ هزار و ۳۰۰ دلار و ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز شده است؛ محصول جدید پورشه، سال آینده به بازار جهانی می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات