نرم افزار پخش موسیقی Winamp باز می‌گردد

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
وین امپ، نرم‌افزار محبوب پخش‌کننده‌ی موسیقی با قابلیت‌های به‌روزرسانی شده و جدید باز می‌گردد.
تبلیغات

براساس آخرین خبرها، اپلیکیشن افسانه‌ای و محبوب موزیک پلیر وین‌امپ قرار است بعد از مدت‌ها، به‌روزرسانی جدیدی دریافت کند. ظاهرا نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند این پخش‌کننده‌ی موسیقی، با تنظیمات جدید و متنوع به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

خبرها حاکی از آن است که اپلیکیشن به‌روزرسانی‌شده‌ی وین‌امپ قرار است از تمام فرمت‌های موسیقی از جمله پلی‌لیست‌ها، پادکست‌ها، استریم‌های رادیویی و غیره پشتیبانی کند.

winapm

موزیک پلیر Winamp در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان پخش کننده‌ی ام‌پی‌تری در بازار معرفی شد و خیلی زود توانست محبوبیت خاصی را در بازار از آن خود کند. پخش‌کننده‌ی موسیقی وین‌امپ، نزدیک به دو دهه، موزیک پلیر محبوب کاربران بسیاری در سراسر جهان بوده است. اما ظاهرا دیری نگذشت که دوران طلایی وین‌امپ رو به افول گذاشت. زمانی که برای اولین بار وین‌امپ به بازار آمد، ام‌پی‌تری‌ پلیری با  پوسته‌های مختلف و البته دارای قابلیت شخصی‌سازی خوبی بود. در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی، به‌جرات می‌توان گفت که همه‌ی دوستداران موسیقی یک نسخه از این برنامه را روی سیستم خود نصب کرده بودند و از آن استفاده می‌کردند.

در همین زمان بود که وین‌امپ قدرت زیادی در جهان کسب کرد و ارزش شرکت وین‌امپ بالا رفت. در سال ۱۹۹۹، AOL تصمیم گرفت تا وین‌امپ را با قیمتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار خریداری کند. در نهایت در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت وین‌امپ به Radionomy فروخته شد. از آن زمان به بعد، موزیک پلیر وین‌امپ تنها یک بار و آن هم در سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی شد. براساس آخرین خبرها،‌ اپلیکیشن وین‌امپ قرار است به‌روزرسانی جدیدی دریافت کند و دوباره با قابلیت‌های بیشتری به بازار عرضه شود. بی‌شک این خبر می‌تواند طرفداران قدیمی این برنامه را خوشحال کند. الکساندر سابوندیجان، مدیرعامل شرکت Radionomy در خصوص این موضوع گفت:

سال آینده‌ی میلادی، نسخه‌ی کاملا جدیدی از برنامه‌ی افسانه‌ای Winamp در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بی‌شک با انتشار این نسخه، کاربران تجربه‌ی متفاوت‌تری از شنیدن موسیقی را تجربه خواهند کرد. کاربران می‌توانند به فایل‌های MP3 گوش بدهند، همچنین برنامه از فرمت‌های مختلف موجود در فضای ذخیره‌سازی ابری و همچنین پادکست‌ها، استریم‌های ایستگاه‌های رادیویی و پلی‌لیست‌ها پشتیبانی می‌کند.

قرار است برنامه‌ی Winamp هم برای دسکتاپ و هم برای گوشی‌های هوشمند به‌زوررسانی جدیدی را دریافت کند. کاربران با استفاده از وین امپ به‌روزرسانی‌شده می‌توانند تجربه‌ی منحصربه‌فردی در جستجوی فایل‌های صوتی از منابع مختلف داشته باشند. سابوندیجان در مورد جزئیات ویژگی‌های نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی وین‌امپ توضیح بیشتری نداد؛ ولی به‌نظر می‌رسد که این اپلیکیشن با سایر اپلیکیشن‌ها از جمله Apple Music، اسپاتیفای و یا سایر پلتفرم‌های صوتی به‌صورت مجتمع قابل استفاده باشد. 

همان‌طور که گفته شد، جزئیات بیشتری در مورد نسخه‌ی جدید وین امپ در دسترس نیست. اما به‌نظر می‌رسد که به‌خصوص در نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن دارای محلی مرکزی برای جمع‌آوری و جستجو کردن تمام فایل‌های صوتی باشد که قطعا تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که شرکت توسعه‌دهنده‌ی وین امپ به چه صورتی قصد دارد این کار را به‌انجام برساند. اگر چنین تغییری در وین‌امپ اتفاق بیفتد، شاهد تغییری اساسی در این برنامه خواهیم بود. در این صورت وین‌امپ می‌تواند به‌صورت مجتمع از تمام جاهایی که ما از آنها فایل صوتی می‌گیریم به‌صورت یکپارچه پشتیبانی کند.

نسخه‌ی ۵.۸ وین‌امپ قرار است هفته‌ی جاری منتشر شود تا باگ‌های احتمالی آن برطرف گردد و اگر مشکلاتی در مورد عدم سازگاری آن دیده می‌شود، مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد. علاقه‌مندان برای دریافت نسخه‌ی کامل Winamp 6 باید تا سال ۲۰۱۹ میلادی منتظر بمانند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات