همکاری رولز رویس و اینتل در توسعه فناوری خودران کشتی‌های باری

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
رولزرویس با هدف بهبود ایمنی و کاهش هزینه در باربری دریایی، از تراشه‌های اینتل برای توسعه سیستم جهانی کشتی با فناوری خودران بهره می‌برد.
تبلیغات

رولزرویس (Rolls Royce) برای بیشتر افراد با خودروهای لوکس شناخته می‌شود و در زمینه صنعت هواپیما نیز تخصص زیادی دارد، اما این شرکت، در حوزه باربری دریایی نیز فعالیت می‌کند. اخیراً مقامات  رولزرویس اعلام کردند که از تراشه‌های اینتل برای توسعه سیستم‌های جهانی کشتی‌های خودران استفاده می‌کنند؛ رولزرویس برای بهره‌گیری از مزایای هدایت مستقل کشتی در آب‌های آزاد به فناوری‌های جدید اینتل نیاز دارد.

Intel Rolls-Royce autonomous ship / کشتی خودران رولزرویس اینتل

سال گذشته رولزرویس و اینتل برنامه زمانی بلندپروازانه‌ای برای توسعه ناوگان حمل و نقل کاملاً مستقل (خودران) تا سال ۲۰۲۵ اعلام کردند. حالا با گذشت یک سال از طرح قبلی، دو شرکت تلاش بیش‌تری برای حرکت به سمت هدف انجام می‌دهند؛ در حالی که دفتر رولزرویس در انگلستان مستقر است، اما توسعه فناوری حمل و نقل این شرکت در مراکز تحقیق و توسعه فنلاند و نروژ انجام می‌شود.

Intel Rolls-Royce autonomous ship / کشتی خودران رولزرویس اینتل

لیزا اسپلمن، معاون و مدیر کل پردازشگرهای زئون (Xeon) و بازاریابی مرکز داده اینتل، در بیانیه‌ای گفت:

توسعه این سیستم‌ها به پردازش، انتقال و ذخیره داده‌های زیادی داده نیاز دارد که تخصص اینتل در این زمینه مشخص است. رولزرویس یکی از محرک‌های اصلی نوآوری در صنعت حمل و نقل است؛ با همکاری هم، پایگاهی برای عملیات حمل و نقل ایمن در سراسر جهان ایجاد می‌کنیم.

 تقریباً ۹۰ درصد کالاهای صادرات و واردات جهان با کشتی‌های بزرگ باربری حمل می‌شود؛ مدیران ارشد این شرکت معتقد هستند که استفاده از فناوری خودران و کنترل از راه دور کشتی‌ها می‌تواند ایمنی را به طور چشم‌گیری افزایش دهد و همچنین باعث افزایش کارایی ناوگان شود که البته یکی از تلاش‌های نوآورانه برای بازتولید حمل و نقل و تدارکات جهانی است. اما یکی از بزرگترین چالش‌ها در این زمینه، طراحی پردازشگرهایی است که بتوانند حجم وسیعی از داده‌های تولید شده توسط سیستم‌های مختلف کشتی را ضبط و مدیریت کنند.

Intel Rolls-Royce autonomous ship / کشتی خودران رولزرویس اینتل

آرایه‌ای از حسگرهای بصری و موقعیتی به همراه دوربین‌های با وضوح بالا، باید به صورت لحظه‌ای در داخل یا نزدیک کشتی خودران برای جلوگیری از هرگونه تاخیر پردازش شود. رولزرویس برآورد می‌کند که در هر روز حدود یک ترابایت داده برای هر کشتی تولید می‌شود.

 از پردازشگرهای مقیاس‌پذیر زئون اینتل در کشتی‌های خودران و مخصوصا مرکز داده رولزرویس استفاده خواهد شد. این شرکت از SSD‌های 3D nand اینتل برای ذخیره‌سازی داده‌های کشتی استفاده می‌کند. رولزرویس همزمان با توسعه سیستم‌های جدید خود قصد دارد SSD‌های Optane و FPGA را نیز برای استفاده احتمالی ارزیابی کند.

Intel / اینتل

کوین دفی، مدیر مهندسی و فناوری و اطلاعات کشتی رولزرویس در این زمینه گفت:

ما خوشحالیم که این قرارداد را با اینتل امضا می‌کنیم و منتظر همکاری در توسعه فناوری‌های جدید و محصولات هیجان‌انگیز هستیم که نقش مهمی در توانایی عملیات ایمنی کشتی‌های خودران خواهند داشت. این همکاری می‌تواند به ما کمک کند تا برای حمایت از صاحبان کشتی‌ها در زمینه اتوماسیون ناوبری و عملیات، فناوری‌های بیشتری توسعه دهیم؛ همچنین فرصتی در اختیار قرار می‌دهد تا خطاهای انسانی را کاهش دهیم و خدمه بتوانند تمرکز بیش‌تری روی وظایف حیاتی داخل کشتی داشته باشند.

رولزرویس اکنون به‌کارگیری فناوری نیمه خودران در ناوگان حمل و نقل دریایی را آغاز کرده است؛ سال گذشته این شرکت از کشتی تجاری کنترل از راه دور در آب‌های کپنهاگ دانمارک رونمایی کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات