گوشی Palm معرفی شد؛ محصولی کوچک‌جثه با ظاهری شبیه به آیفون X

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
Palm گوشی جدیدی است که ضمن بهره‌گیری از نمایشگر ۳.۳ اینچ LCD، از نسخه‌ی ویرایش‌شده‌ی اندروید ۸.۱ اوریو استفاده می‌کند.
تبلیغات

Palm نام گوشی جدیدی است که ضمن داشتن قیمت پایین، از برخی ویژگی جالب بهره‌مند است. این محصول جدید که باید آن را در دسته‌ی «اولترا موبایل‌ها» (یک اصطلاح قدیمی برای اشاره به دستگاه‌هایی که شبیه نِت‌بوک‌ها هستند) جای داد، ویژگی‌های ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند را دارد و می‌توان آن را ترکیبی از این دو به‌شمار آورد.

Palm از طراحی به‌نسبت جذابی بهره می‌برد و دلیل این کار را می‌توان استخدام طراحان برخی شرکت‌های بزرگ نظیر سامسونگ و فراگ دیزاین توسط استارتاپ تولیدکننده‌ی این گوشی به‌حساب آورد. 

این گوشی که به نمایشگری ۳.۳ اینچ LCD با تراکم پیکسلی ۴۴۵ پیکسل در هر اینچ مجهز شده است، در نگاه اول مثل آیفون‌های اپل به نظر می‌رسد و به لطف داشتن اندازه‌ی کوچک، به‌راحتی می‌توانید آن را در کف دست خود نگه دارید. Palm ابعادی معادل ۵۰ در ۹۷ در ۷.۴ میلی‌متر دارد و این یعنی صرف‌نظر از ضخامتش، همچون یک کارت اعتباری به‌نظر می‌رسد. در ضمن جالب است بدانید که این محصول تنها ۶۲.۵ گرم وزن دارد.

گوشی پالم / Palm

با این‌همه نباید فراموش کرد که داشتن طراحی جذاب به‌تنهایی نمی‌تواند مردم را مجاب به پرداخت ۳۴۹.۹۹ دلار برای محصولی کند که تا همین چند ساعت پیش نمی‌دانستند در زندگی روزانه‌ی خود ممکن است به آن نیاز پیدا کنند؛ کارشناسانی که تاکنون موفق شده‌اند با پالم کار کنند، مدعی شده‌اند که این دستگاه یا برخی مشکلات روبه‌رو است. یکی از مهم‌ترین موضوعات، این است که Palm به‌صورت انحصاری توسط اپراتور آمریکایی ورایزن عرضه می‌شود و این یعنی عده‌ای از افراد نمی‌توانند آن را تهیه کنند. 

گوشی پالم / Palm

پالم از سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو (نسخه‌ی ویرایش‌شده برای نمایشگرهای کوچک) استفاده می‌کند و کاربر می‌تواند تمامی اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی را روی آن نصب کند؛ این گوشی همچنین به گواهی IP68 (مقاومت در برابر آب و گردوغبار) نیز تجهیز شده و دارای باتری ۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که طبق ادعای سازنده، می‌تواند تا یک روز کامل دوام داشته باشد. از بین مشخصات داخلی این دستگاه می‌توان به ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۳۵ اشاره کرد. شاید این مشخصات برای یک «موبایل هوشمند» چنگی به دل نزنند، اما برای این «اولترا موبایل» بسیار خوب هستند. در ضمن، Palm برای ثبت تصاویر از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی بهره‌مند است. 

گوشی پالم / Palm

به‌ هنگام روشن کردن نمایشگر این گوشی، در قسمت پایینی آن شاهد یک دکمه‌ی مجازی خواهید بود که می‌توان از آن استفاده‌های زیادی کرد؛ اگر یک‌بار روی آن ضربه بزنید، به‌عقب برمی‌گردید؛ اگر دو بار روی آن ضربه بزنید، به صفحه‌ی اصلی هدایت می‌شوید و اگر دست خود را روی آن نگه دارید، حالت مالتی‌تسکینگ برای شما فعال می‌شود. 

گوشی پالم / Palm

در قسمت پشتی و جلویی این گوشی شاهد استفاده از شیشه‌ی گوریلا گلس ۳ هستیم. جالب است بدانید که Palm تنها دارای یک کلید (کلید پاور) است که البته می‌توان کارهای مختلفی را با آن انجام داد؛ برای مثال اگر آن را چند ثانیه فشار دهید، دستیار صوتی گوگل باز می‌شود. به‌علاوه، این محصول به حسگر اثر انگشت مجهز نشده است و به‌جای آن، از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند.

Palm نه‌تنها از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کند، بلکه از یک‌سری ویژگی که امروزه موردتوجه خیلی‌ها قرار گرفته است (نظیر شارژ بی‌سیم) بهره نمی‌گیرد. به‌علاوه، این محصول تنها به یک درگاه USB-C تجهیز شده است.

گوشی Palm در ماه نوامبر به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات