توربیناتور 2؛ سریعترین خودروی جهان با رکورد ۸۱۰ کیلومتر بر ساعت

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
توربیناتور 2 با استفاده از پیشرانه ۵۰۰۰ اسب بخاری و رسیدن به نهایت سرعت ۸۱۰ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی جهان شد.
تبلیغات

در دنیای خودرو، مسابقات اتومبیل‌رانی و به‌خصوص رقابت بر نهایت سرعت، همیشه یک نکته وجود دارد؛ مهم نیست یک راننده چقدر سریع باشد، همیشه راننده‌ی سریع‌تری از راه خواهد رسید.

البته این مورد می‌تواند به‌گونه‌ای دیگر هم وجود داشته باشد؛ یک راننده با تمرین بیشتر، رکورد خود را افزایش دهد. تیم وسکو (Vesco) و دیپ اسپنگلر دقیقاً مصداق این ادعا خواهند بود. نهایت سرعت بوگاتی شیرون، هنسی و کونیگزگ را فراموش کنید؛ در دنیا خودروهایی هم وجود دارند که به سرعتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

Turbinator II

Turbinator 2، سریع‌ترین خودروی جهان با انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها است؛ درواقع خودروهای سریع‌تر از موتور جت استفاده می‌کنند. توربیناتور از یک جهت دقیقاً مشابه خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای و از نظر دیگر، کاملاً متفاوت است. پیشرانه‌ی این خودرو، توربین گازی ساخت لایکومینگ (Lycoming) با قدرت ۵۰۰۰ اسب بخار است؛ تمام این قدرت به هر چهار چرخ توربیناتور با طول ۱۱ متر، فاصله‌ی دو محور ۶.۵ متر، وزن ۲۲۴۵ گیلوکرم و تایرهای میکی تامسون منتقل می‌شود.

توربیناتور که در زمان ۸ ثانیه با کمک سیستم کنترل کشش ۱.۶ کیلومتر سطح نمکی را طی‌ می‌کند، با استفاده از ترمز بادی متوقف می‌شود. این خودروی قدرتمند، در جدیدترین آزمایش نهایت سرعت پس از گذشت ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه و طی کردن ۱۲.۵ کیلومتر، به سرعت ۸۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید. باید توجه داشت، این سرعت با خودرویی که از سیستم انتقال قدرت پیشرانه به چرخ استفاده می‌کند، ثبت شده است. سریع‌ترین خودروهای جهان از موتور جت استفاده می‌کنند، بنابراین چرخ‌ها نقشی در انتقال قدرت ندارند.

Turbinator II

توربیناتور پیش از این با ثبت نهایت سرعت ۷۷۷ کیلومتر بر ساعت، عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را در اختیار داشت؛ این سرعت در مسیر رفت و برگشتی انجام شد. رکورد ۸۱۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو اما، تنها در مسیر رفت ثبت شد و سپس با وقوع بارنگی، امکان رکوردگیری مسیر برگشت وجود نداشت.

با اینکه توربیناتور دو رسماً رکورد سرعت خود را افزایش نداده است، اما بدون شک، باتوجه به رکورد گذشته و نمایش اخیر، سلطان سرعت خودروهای جهان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات