میک شوماخر فرزند میشائیل شوماخر، قهرمان فرمول ۳ شد

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پسر ۱۹ ساله‌ی شوماخر بزرگ، قهرمان فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول سه اروپا شد.
تبلیغات

افسانه‌ی شوماخر، این‌بار توسط جوانی ۱۹ ساله تکرار خواهد شد؛ میک شوماخر، فرزند اسطوره‌ی مسابقات فرمول یک، مقام قهرمانی رقابت‌های فرمول سه را به‌دست آورد.

۲۸ سال پس از پدر، شوماخر کوچک موفق شد جام قهرمانی فرمول سه اروپا را بالای سر ببرد؛ میک شوماخر در گرن‌پری آلمان پیش از برگزاری مسابقه‌ی سوم به مقام دوم رسید اما با مجموع امتیازات بالاتر و پس از دریافت عنوان قهرمانی، مسابقه‌ی آخر را با خیالی راحت رانندگی کرد.

Mick Schumacher / میک شوماخر

شوماخر با ۳۶۵ امتیاز راه خود را به مسابقات فرمول یک هموار کرد. کورینا شوماخر، مادر میک که برای تشویق پسر بااستعداد خود در مسابقه‌ی آلمان حاضر شده بود، این پیروزی را باورنکردنی توصیف کرد. مسابقات فرمول سه اروپا سکوی پرتاب ارزشمندی برای فرمول یک است؛ به‌طوری که شوماخر بزرگ و حتی لوئیس همیلتون هم قهرمانی در این رقابت‌ها را در کارنامه دارند.

Mick Schumacher / میک شوماخر

میکائیل شوماخر در سال ۱۹۹۰ قهرمانی فرمول سه اروپا را دریافت کرد و یک سال بعد با تیم جردن-فورد در گرن‌پری بلژیک رانندگی کرد. شوماخر پدر نزدیک به ۱۵ سال در بالاترین سطح موتوراسپرت رانندگی کرد در کنار نام‌های بزرگی چون بنتون، فورد، مرسدس بنز و فراری حضور داشت. پس از بازنشستگی، سال ۲۰۱۳ شوماخر طی حادثه‌ای هنگام اسکی در آلپ فرانسه، به‌ کما رفت؛ تلاش‌های پزشکان سرانجام یک سال بعد نتیجه داد و قهرمان سابق فرمول یک به زندگی بازگشت. پس از این، شوماخر بزرگ زندگی آرامی را در سوئیس انتخاب کرد، به‌طوری که هنوز در مکان‌های عمومی حضور پیدا نمی‌کند.

میک شوماخر اوایل سال ۲۰۱۸ گفته بود:

پدر، الگوی من است؛ تمام تلاشم را می‌کنم تا راه او را ادامه دهم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات