آیا FATF تاثیر مثبتی بر صنعت خودروی ایران خواهد داشت

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که پذیرفتن شرایط FATF در مجلس، تأثیر مثبتی بر وضعیت صنعت خودروی کشور خواهد گذاشت.
تبلیغات

رامین نورقلی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش و نوسانات  قیمت خودرو در بازار گفت:

با توجه به کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش ریال در مقایسه با روزهای اخیر، اختلاف قیمت کارخانه تا بازار خودرو کاهش داشته است؛ از سوی دیگر در زمینه قیمت خودروهای وارداتی نیز شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم، هرچند که واردات خودرو متوقف شده است.
رامین نورقلی‌پور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت:

با توجه به روند کنونی قیمت ارز در بازار، انتظار داریم که این نرخ ثابت باقی بماند تا قطعه‌سازان و خودروسازان از وضعیت بحرانی خارج شوند؛ در نتیجه دست آن‌ها بازتر شود و بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.
صنعت مونتاژ خودرو ایران

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

قطعاً زمانی که ارزش ریال کاهش بسیار زیادی داشت، توان قطعه‌سازان و خودروسازان در برآورده کردن نیاز بازار با توجه به بالا بودن قیمت‌هایی که توسط مراجع مربوطه (مانند شورای رقابت) تعیین شده‌اند، بسیار کم بود و کاهش چشمگیری داشت. توانمندی خودروسازان با توجه به قیمت تمام شده قطعات وارداتی، مواد اولیه و قطعات تولید شده در داخل کشور کاهش پیدا کرد.

مجموعه مقالات گذری بر فیزیک کوانتومFATF چیست و چه سیاست هایی را دنبال می‌کند

رامین نورقلی‌پور همچنین افزود:

در حال حاضر توانمندی خودروسازان با توجه به کاهش قیمت ارز بهبود یافته است. این نیاز نیز همچنان وجود دارد تا نظارت‌هایی توسط متولیان امر که عمدتاً وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی هستند، صورت بگیرد. باید تمام توان کشور را به کار ببندیم تا توان و ظرفیت اقتصادی را ارتقاء دهیم. یکی از عوامل ارتقای ظرفیت اقتصادی کشور، افزایش ارزش ریال در مقابل انواع ارز خارجی از جمله دلار است که راهکار آن پذیرفتن شرایط  FATF بود. نمایندگان مجلس در آخرین اقدام خود به لوایح چهارگانه در خصوص شفافیت مالی رای مثبت دادند و این لایحه رای لازم را کسب کرد.
پولشویی و رابطه آن با FATF

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:

پذیرش شرایط FATF  می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی، تعاملات بانکی و مالی منجر شود و بر مسائل حوزه خودرو اثر مثبت بگذارد؛ این مسئله همچنین توان کشور را در برابر تحریم‌ها افزایش می‌دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات