هیوندای و کیا زیر ذره‌‌بین NHTSA آمریکا به‌دلیل مشکل آتش گرفتگی خودروها

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شکایت‌های جدیدی مبنی بر آتش‌گرفتگی محصولات کیا و هیوندای ثبت شده است؛ احتمال فراخوانی ۳ میلیون خودرو و جریمه‌ی سنگین این دو شرکت وجود دارد.
تبلیغات

سازمان غیرانتفایی «مرکز ایمنی خودرو» در آمریکا، پس از بررسی محصولات هیوندای و کیا و تشخیص مشکل آتش‌گرفتگی، خواستار فراخوان رسمی چند مدل شد.

پس از گفته‌های کارشناسان این سازمان، از سال ۲۰۱۰ تا امروز بیش از ۲۲۰ شکایت در رابطه‌با مشکل آتش گرفتگی و ۲۰۰ شکایت هم در مورد مشکل ذوب‌شدن سیم‌کشی و بوی سوختگی کابین در برخی مدل‌های کیا و هیوندای ثبت شده است.

Center for Auto Safety

متخصصان این سازمان (Center for Auto Safety) که بنیان‌گذار آن رالف نیدر، نویسنده‌ی مشهور کتاب «در هیچ سرعتی ایمن نیست» است، از توجه نکردن کافی خودروسازان کره‌ای برای حل این مشکل نگران هستند. درواقع پیش از این بیش از ۳ میلیون دستگاه از مدل‌های کیا سورنتو، اپتیما (مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴) و سول (مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵) و هیوندای سوناتا و سانتافه (مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴) برای مشکل آتش‌گرفتگی فراخوان شده بودند؛ اما به‌‎نظر می‌رسد که این مشکل هنوز وجود دارد.

nhtsa

از بین تمام شکایت‌های دریافتی به این سازمان، ۱۰۳ مورد در چهار ماه گذشته ثبت شده است. جیسون لیواین مدیرعامل مرکز ایمنی خودرو آمریکا معتقد است که برطرف نشدن این مشکل به ناتوانی یا بی‌میلی خودروسازان کره‌ای برمی‌گردد و باید در قالب ضمانت کامل، فراخوانی مدل‌های مشخص‌شده انجام شود. در آزمایش سازمان ایمنی ترافیک و بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) که سال ۲۰۱۷ انجام شد، طراحی و کیفیت ساخت خودروسازان کره‌ای مورد انتقاد قرار گرفت. به‌دلیل مشکل آتش‌گرفتگی که حتی یک راننده را هم به کام مرگ کشاند، مقامات هیوندای و کیا بررسی‌های بیشتر برای رفع آن را تأیید کردند.

Kia Soul / کیا

اما این مشکل هنوز وجود دارد و متخصصان مرکز ایمنی خودرو آمریکا که البته هنوز دلیل اصلی آتش‌گرفتگی محصولات هیوندای و کیا را کشف نکرده‌‎اند، خواستار فراخوانی دوباره از سوی کره‌ای‌ها هستند. در سال‌های گذشته طی چند مرحله بیش از یک میلیون دستگاه خودروهای هیوندای و کیا فراخوانی شده‌اند؛ اما حالا با رفع نشدن کامل مشکل، مؤسسه‌ی NHTSA در حال بررسی، تأیید کم‌کاری این دو خودروساز است.

درصورت ثابت شدن بی‌توجهی و کم‌کاری این دو برند خودروساز کره‌ای در رفع مشکل، علاوه‌بر فراخوانی بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو، جریمه‌ی سنگینی در انتظار هیوندای و کیا خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات