کانالیس:‌ فروش اینترنتی گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ در هند به ۳۵ درصد رسید

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه‌ی پژوهشی کانالیس به‌تازگی اعلام کرد که فروشی اینترنتی گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ در بازار هند به ۳۵ درصد رسید.
تبلیغات

کانالیس روز جمعه تحلیل دقیق خود را از بازار گوشی هوشمند در هند منتشر کرد. براساس بررسی این موسسه‌ی پژوهشی، ۳۵ درصد از مجموع فروش گوشی در سه‌ماهه‌ی دوم امسال در این کشور به‌صورت اینترنتی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۶۵ درصدی به‌حساب می‌آید. مجموع تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده به‌صورت اینترنتی بیش از ۱۲ میلیون واحد است که هرچند رقم چندان بالایی به‌شمار نمی‌رود؛ اما نشان‌دهنده‌ی بهبود قابل توجه در عادات اینترنتی مصرف‌کنندگان هندی است.

فروشگاه‌های اینترنتی پیشگام در سه‌ماهه‌ی دوم، فلیپ‌کارت، آمازون و دیگران با سهم ۹۱ درصد بودند و خرده‌فروشان وطنی ۹ درصد باقی‌مانده را در تصاحب خود داشتند. ۵۴ درصد از مجموع گوشی‌های فروخته‌شده به‌صورت اینترنتی متعلق به برند محبوب شیائومی است و به دنبال آن، سامسونگ و هواوی به‌ترتیب با ۱۳ و ۷ درصد سهم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

Online smartphone sales in India

به گفته‌ی تیانا نوئین، تحلیلگر کانالیس، تصاحب فلیپ‌کارت توسط والمارت و سرمایه‌گذاری علی‌بابا در پلتفرم PayTM خوش‌بینیِ به‌شدت مورد نیاز را به این صنعت با گوشی‌های هوشمندی القا کرده است که محبوب‌ترین محصولات به‌فروش‌رفته در این پلتفرم‌ها به‌شمار می‌روند و به‌صورت مستقیم از این سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتظار می‌رود که دو خرده‌فروشی مطرح فلیپ‌کارت و آمازون برای فصل تعطیلات در نوامبر درست به‌موقع به تلاش برای افزایش فروش خود از طریق ارائه‌ی پیشنهادات جذاب بپردازند. علاوه‌بر این، برندهای اینترنتی‌محور نظیر پوکوفون شیائومی و ریل‌می اوپو که احتمالا عرضه‌ی آن‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم و چهارم افزایش خواهد یافت، به رشد بیش از پیش فروش اینترنتی در هند کمک خواهند کرد.

Online smartphone sales in India

مقدار قابل توجهی از فروش گوشی هوشمند در هند همچنان به‌صورت غیر اینترنتی انجام می‌شود؛ اما این وضعیت به‌زودی تغییر خواهد کرد. کانالیس خاطرنشان کرده است که ایسوس در ظرف مدت تنها چند ماه از توزیع غیر اینترنتی به فروش صرفا اینترنتی در فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها روی آورد. این تغییر رویکرد به این شرکت تایوانی کمک کرد تا عرضه‌ی خود را در سه‌ماهه‌ی دوم سه برابر و عملکردش را در سه‌ماهه‌ی سوم تقویت کند.

دیگر برندهایی که به بهبود ادامه خواهند داد، شیائومی با سلطه‌ی سنگین و سامسونگ با تخفیف‌هایش هستند؛ اما کانالیس اعلام کرد که پلتفرم‌ها (آمازون و فلیپ‌کارت) برندگان واقعی در رقابت برای فروش گوشی هوشمند در هند محسوب می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات