کاهش بیش از ۱۳ میلیارد دلاری ارزش ارزهای رمزنگاری‌شده طی ۲۴ ساعت اخیر

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
در ساعات گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد تغییراتی بوده که اغلب روندی نزولی داشته‌اند؛ به‌طوری که براساس برآوردها، مجموع کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتالی بیش از ۱۳ میلیارد دلار است.
تبلیغات

براساس آمارهای ارائه‌شده توسط CoinMarketCap ارزش ارزهای رمزنگاریشده در ۲۴ ساعت اخیر روندی نزولی را در پیش گرفته است، به‌طوری که شاخص‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده که شامل بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و بیت‌کوین کش می‌شوند به ترتیب کاهشی ۴.۲، ۱۱.۴۱، ۱۲.۵ و ۱۱.۹ درصدی را تا زمان نگارش این مقاله تجربه کرده‌اند. این کاهش برای بخش بزرگی از ارزهای رمزنگاری‌شده که در لیست CoinMarketCap قرار دارند، قابل رویت است. البته شماری از ارزهای دیجیتال شاهد افزایش ارزش بوده‌اند، حال آنکه بخش اعظمی از ارزهای دیجیتال شاهد افول ارزش در بازار بوده‌اند. 

سی‌ان‌بی‌سی با انتشار گزارشی با اشاره به اینکه ارزش بیت‌کوین روندی نزولی را از اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی در پیش گرفته، اعلام کرده که سایر ارزهای رمزنگاری‌شده نیز با تاثیر پذیرفتن از بیت‌کوین شاهد نزول هستند. بیت‌کوین از اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد کاهش ۶۸ درصدی ارزش خود بوده است، به‌طوری که هر بیت‌کوین از ۱۹٫۷۸۴ دلار به ۶٫۲۸۵ دلار رسیده است.

ماه گذشته بلومبرگ با انتشار گزارشی که براساس شاخص MVIS CryptoCompare Digital Assets 10 Index منتشر کرد، نشان داد که ارزش این شاخص مربوط به ارزهای دیجیتال طی سال جاری میلادی بیش از ۸۰ درصد افت کرده است. شاخص MVIS از نظر میزان سقوط از سقوط شاخص سهام نزدک طی دوران افول دات‌کام پیشی گرفته که ابتدای سده‌ی بیست و یکم شاهد آن بودیم.

بسیاری از تحلیل‌گران اقتصادی همزمان با ارزش روزافزون ارزش ارزهای دیجیتال ایجاد حبابی بزرگ را در این حوزه هشدار داده بودند. صندوق بین‌المللی پول نیز اخیرا با انتشار گزارشی هشدار داد که تداوم رشد فعالیت در ارزهای دیجیتالی آسیب‌های جدیدی را در سیستم مالی جهانی ایجاد می‌کند.

سال گذشته‌ی میلادی سازمان‌های رگولاتوری آمریکایی قوانینی را برای محدود کردن هر چه بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال اعمال کردند، حال آنکه سازمان‌های چینی رویه‌ای سختگیرانه‌تر در قبال این صرافی‌ها در پیش گرفتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات