آستون مارتین والکری مجهز به قوی ترین موتور تنفس طبیعی دنیا

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آستون مارتین والکری جدیدترین سوپر اسپرت معرفی‌شده توسط خودروساز انگلیسی، با قوی‌ترین پیشرانه‌ی تنفس طبیعی جهان عرضه می شود.
تبلیغات

آستون مارتین والکری یک ابرخودروی جدید است که سال آینده به تولید خواهد رسید. به‌گفته‌ی آستون مارتین این خودرو مجهز به قوی‌ترین پیشرانه‌ی تنفس طبیعی خواهد شد که تاکنون در یک اتومبیل مجاز برای حرکت در خیابان نصب شده است.

پروژه‌ی ساخت موتور این ابر خودروی جدید را شرکت Cosworth بر عهده گرفته است و تمامی قسمت‌های تست،‌ ساخت و طراحی آن توسط کاسورث انجام می‌شود. Cosworth را باید یکی از اصلی‌ترین شرکای آستون مارتین دانست که در پروژه‌های بزرگی با این برند همکاری می‌کند و پیشتر نیز سابقه‌ی کار با آئتون مارتین و ردبول دارد.

مدتی تا زمان والکری به بازار باقی مانده است و فعلا نمی‌توان به مشخصات کامل و توانایی‌های این خودرو اشاره کرد. در تویتی که به تازگی توسط Cosworth منتشر شده، این شرکت اعلام کرده است که والکری با یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل به حجم ۶.۵ لیتر، توانایی تولید ۱۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد.

آستون مارتین Valkyrie

البته بخشی از این قدرت نیز توسط پیشرانه‌ی برقی تولید می‌شود. چون آستون مارتین والکری یک خودروی هیبریدی است و تنها از پیشرانه‌ی احتراق داخلی برخوردار نیست. در صورتی که چنین ارقامی صحت داشته باشند، باید والکری را قوی‌ترین خودرویی دانست که پیشرانه‌ی آن فاقد هرگونه تکنولوژی پرخوران اعم از سوپر شارژر و توربوشارژر است. چون در حال حاضر قوی‌ترین پیشرانه‌ی تنفس طبیعی متعلق به فراری ۸۱۲ سوپر فست است که یک پیشرانه‌ی ۶.۵ لیتری V12 بوده که توانایی تولید ۷۸۵ اسب بخار قدرت را دارد.

آستون مارتین Valkyrie

بنابراین مشاهده می‌کنید که پیشرانه‌ی طراحی‌شده توسط Cosworth که در آستون مارتین والکری نصب شده است، با قدرت ۱۱۳۰ اسب بخاری خود به‌طور قابل توجهی قوی‌تر از پیشرانه‌ی فراری ۸۱۲ سوپر فست است. آستون مارتین بنا دارد، تنها ۱۵۰ دستگاه از مدل والکری به تولید برساند. تولید این مدل از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد و تمامی ۱۵۰ دستگاه آن از همین حالا پیش‌فروش شده‌اند.

آستون مارتین والکری کاملا مشخصه‌های یک ابر خودرو را دارند. چون برخی از افرادی که این خودرو را پیش خرید کرده‌اند، حالا پیش‌خرید خود را با سود بسیار زیادی به فروش گذاشته‌اند. البته آستون مارتین نیز تهدید کرده است اگر کسانی بخواهند پیش‌خرید خود را به فروش برسانند، سفارش آن‌ها را کنسل خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات