هیوندای i40 مدل ۲۰۱۹ سدان و استیشن رونمایی شد

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مدل ۲۰۱۹ هیوندای i40 با بدنه‌ی سدان و واگن استیشن همراه با تغییرات کابین و قوای فنی عرضه خواهد شد.
تبلیغات

هیوندای i40 در سطحی بالاتر از النترا قرار می‌گیرد و در حقیقت جایگزین مدل سوناتا در بازار اروپا محسوب می‌شود. برای حفظ جایگاه i40، تغییرات مهمی در طراحی بدنه، فضای داخلی و قوای محرکه انجام شده است؛ علاوه بر این تغییرات،  تجهیزات ایمنی بیشتری در این خودرو وجود دارد.

در بخش طراحی، اولین تغییر در نمای جلویی و جلوپنجره‌ی i40 دیده می‌شود. جلو پنچره‌ی لانه زنبوری موسوم به Cascading Grille با حاشیه‌ی کرومی ظاهر مدرنی دارد و طراحی نمای جلویی i40 را با سایر محصولات جدید هیوندای تطبیق می‌دهد؛ همچنین، رینگ‌های جدید آلیاژی سایز‌های ۱۸، ۱۶ و ۱۷ اینچی قابل انتخاب هستند. 

hyundai i40 2019

در بخش کابین هم هیوندای i40 مدل ۲۰۱۹ با دو رنگ آمیزی مختلف قابل انتخاب خواهد بود؛ ترکیب رنگ خاکستری، سیاه و قرمز  و طرح مشکی و بژ که در مدل قبلی هم قابل سفارش بود، از این جمله هستند. مدل جدید از تودوزی چرمی بهره‌مند است و البته مدل‌هایی که تودوزی آن‌ها به رنگ مشکی و بژ باشند را می‌توان به همراه تودوزی پارچه‌ای نیز سفارش داد. دیگر بخش کابین که در مدل ۲۰۱۹ تغییر کرده، پنل داخلی درها یا همان رو‌دری‌های است که روی آن‌ها از تزئینات کرومی وجود دارد؛ این تزئینات به‌خصوص با طرح تودوزی قرمز خاکستری همخوانی دارد.

hyundai i40 2019

هیوندای برای افزایش ایمنی مدل i40 در سطح یک خودروی خانوادگی پرفروش، پکیج SmartSense را با سیستم پیشگیری از تصادف (FCA) پیشنهاد می‌کند. در این سیستم ایمنی درصورت تشخیص وجود خودرو (سرعت‌های بالاتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت) در مسیر، به‌طور خودکار ترمزها را فعال می‌شوند تا از تصادف پیشگیری شود.

hyundai i40 2019

 آخرین تغییری که هیوندای در مدل‌های سدان و واگن داده است را باید در بخش موتوری این خودرو دانست، جایی که شاهد استفاده از سری پیشرانه‌های جدید دیزلی هیوندای با نام Smartstream هستیم. اولین پیشرانه‌ای که از سری Smartstream در i40 نصب شده، نمونه‌ی ۱.۶ لیتری دیزلی با استاندارد یورو ۶ و مصرف سوخت ترکیبی ۴.۳ الی ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. میزان انتشار گاز دی اکسید کربن توسط این پیشرانه هم ۱۱۳ الی ۱۲۰ گرم در کیلومتر اعلام شده است. پیشرانه‌ی دیزلی توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد و به‌همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ دستی عرضه می‌شود. نسخه‌ی دیگر از پیشرانه‌ی Smartstream، با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر همراه است؛ جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی در این مدل هم وجود دارد، اما خریداران در صورت تمایل می‌توانند نمونه‌ی ۷ سرعته‌ی دو‌کلاچه را سفارش دهند.

hyundai i40 2019

مدل ۱۳۶ اسب بخاری با مصرف سوخت ترکیبی ۴.۳ و ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر فروخته می‌شود و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن ۱۱۲ الی ۱۲۳ کیلوگرم در هر کیلومتر است. طبق ادعای مقامات هیوندای، پیشرانه‌های جدید Smartstream دارای راندمان و قدرت بالاتری در مقایسه با پیشرانه‌های دیزلی قدیمی هستند. آخرین پیشرانه‌ی قابل سفارش برای هیوندای i40 در بازار اروپا، نمونه‌ی بنزینی ۱.۶ لیتری، مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) با قدرت ۱۳۳ اسب بخار است. این تیپ نیز به‌همراه جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود، مصرف سوخت ترکیبی آن به ۶.۲ الی ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی آن هم به ۱۴۲ الی ۱۵۳ گرم CO2 در هر کیلومتر می‌رسد.

hyundai i40 2019

مدل به‌روزرسانی شده‌ی i40 اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار اروپا خواهد شد. گرچه هیوندای هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده است اما احتمالاً قیمت آن در مقایسه با مدل فعلی، افزایش چندانی نخواهد داشت.  مدل‌های پایه‌ی ۲۰۱۸ هیوندای i40 در آلمان با قیمتی حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰ یورو فروخته می‌شوند. باوجود پتانسیل بالای هیوندای i40، رقبای سرسختی روبروی محصول کره‌ای‌ها قرار دارند که شامل فولکس واگن پاسات و فورد موندئو پرفروش می‌شوند.

هیوندای می‌تواند از برگ برنده‌ی خود یعنی قیمت مناسب‌تر استفاده کند؛ قیمت پایه‌ی پاسات از ۳۱ هزار و ۶۷۵ یورو و موندئو از ۲۶ هزار و ۲۵۷ یورو آغاز می‌شود. رقبای هیوندای i40 هم در تنوع پیشرانه‌های قابل انتخاب و هم امکانات ایمنی و رفاهی دست‌پر هستند، باید دید که هیوندای i40 مدل ۲۰۱۹ در بازار جهانی، چه عملکردی خواهد داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات