مسابقات W Series ویژه بانوان؛ از سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
برای ایجاد شرایط بهتر حضور زنان در مسابقات فرمول یک، رقابت‌های W Series از سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.
تبلیغات

کلاس جدید W Series مخصوص رانندگان زن با خودروهای تک‌سرنشینه‌ و قوای فنی مشابه فرمول سه است؛ این رقابت‌ها که به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، با مجموع جایزه‌ی نقدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار همراه است.

مسابقات W Series در ۶ مرحله از بهار سال آینده آغاز خواهد شد. خودروهای این سری، از شاسی برند ایتالیایی Tatuus و قوای فنی مشابه مدل‌های فرمول سه استفاده می‌کنند؛ هر مسابقه ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید و قهرمان نهایی سری، ۵۰۰ هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کند. دیوید کولتارد، راننده‌ی اسکاتلندی سابق تیم‌های ویلیامز، مک‌لارن و ردبول در مسابقات فرمول یک که اکنون به‌عنوان گزارشکر ورزشی شبکه‌ی 4 بریتانیا فعالیت می‌کند، یکی از حامیان اصلی W Series است.

David Coulthard

 برگزارکنندگان و داوران سری W شامل کولتارد، دیو رایان مدیرسابق تیم فرمول یک مک‌لارن و مانور ریسینگ (Manor)، ادریان نیویی طراح فنی فرمول یک و کاترین باند مویر مدیرعامل این مسابقات، برای ایجاد شرایط رشد و ترقی رانندگان زن و رسیدن به بالاترین سطح مسابقات اتومبیل‌رانی، تلاش می‌کنند. شرکت‌کنندگان برای ورود به مسابقات W Series نیازی به اسپانسر یا هزینه‌های هنگفت ندارند و تنها باید مهارت‌های رانندگی خود را به‌اثبات برسانند.

F1

کولتارد معتقد است که در شرایط برابر، رانندگان مرد و زن می‌توانند در کنار یکدیگر مسابقه دهند؛ درواقع درصورت مهیا شدن فرصت‌های برابر، جنسیت نباید مانع رانندگی در مسابقات حرفه‌ای شود. براساس نظر این راننده‌ی سابق فرمول یک که ۱۳ گرن‌پری را با مقام اول به‌پایان رسانده است، رانندگان زن به‌دلیل نبود حمایت‌های مالی و نه کمبود مهارت، در مسابقات فرمول سه توقف می‌کنند و فرصت رشد بیشتر از آن‌ها گرفته می‌شود. در مسابقات W Series خودروها با شرایط فنی یکسان در اختیار رانندگان قرار گرفته می‌شوند تا مهارت، تعیین کننده‌ی برتری باشد.

f1 mexico

 باند مویر که سکان اصلی هدایت و مدیریت این رقابت‌ها را در اختیار گرفته است، می‌گوید:

واقعاً تعداد رانندگان زن در مسابقات اتومبیل‌رانی با خودروهای تک‌صندلی، کم است. با W Series، از سال ۲۰۱۹ این تعداد به‌طور قابل توجهی بیشتر خواهد شد و پتانسیل بسیاری از رانندگان مسابقه‌ای زن، مشخص می‌شود.

باند مویر اشاره می‌کند که رانندگان W Series الگوی تمام زنان علاقه‌مند به مسابقات اتومبیل‌رانی خواهند شد و هر شرکت، فرد و سازمانی را به‌پیوستن به این رقابت‌ها مشتاق خواهند کرد.

برنامه‌ی زمانی W Series و ۶ مسابقه‌ی آن در شهرهای اروپایی که احتمالاً در آینده به آمریکا و آسیا گسترش پیدا خواهند کرد، به‌زودی اعلام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات