کنترل داخلی موسیقی و زبانه‌ی «رفت‌و‌آمد» در آپدیت جدید گوگل مپ

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌روزرسانی جدیدی را برای گوگل مپ منتشر کرده که در کنار امکانِ کنترل موسیقی از درون اپلیکیشن، زبانه‌ی جدیدی با نام «رفت‌و‌آمد» را به آن اضافه کرده است.
تبلیغات

گوگل به‌روزرسانی تازه‌ای را برای اپلیکیشن گوگل‌ مپ منتشر کرده که کاربران مسافر این سرویس را هدف قرار می‌دهد. به‌واسطه‌ی زبانه‌ی جدیدی که به این سرویس اضافه شده، از این پس افرادی که دائم در حال رفت‌و‌آمد هستند، قادر خواهند بودند تراکم یا انسداد راه را پیش از آنکه به سمت محل مدنظرشان حرکت کنند، مورد بررسی قرار دهند؛ همچنین قابلیت جدید، این امکان را فراهم می‌کند تا در مقاطع مختلفی از سفر، اطلاعات خاصی در دسترس شما قرار گیرد.

بنابراین اگر از جمله‌ افرادی هستید که همواره دوست دارید به‌فاصله‌ی چندثانیه قبل از رسیدنِ اتوبوس به ایستگاه برسید، این به‌روزرسانی برای شما مفید خواهد بود.

افزون بر ویژگی فوق، قابلیت دیگری به گوگل مپ اضافه شده که توسط آن کاربران قادر خواهند بود تا موسیقی در حال پخش را بدون ترک اپلیکیشن کنترل کنند. پشتیبانی از موسیقی در گوگل مپ به افراد کمک می‌کند تا با آسودگی بیشتری آهنگ‌های موردنظرشان را پخش کنند.

با این وجود، احتمالاً بهترین ویژگی تازه‌ای که در این به‌روزرسانی به این سرویس اضافه شده، امکانِ نمایش موقعیت مترو یا اتوبوس روی نقشه است که به شما در زمان‌بندی برای رسیدنِ به ایستگاه کمک به‌سزایی خواهد کرد. طبق گفته‌ی اهالی مانتین‌ویو قابلیت یادشده در ۸۰ کشور فعال خواهد بود و ساکنین آن مناطق می‌توانند از وجود آن بهره بگیرند؛ در این میان، ساکنینِ شهر سیدنی تنها افرادی خواهند بود که قادر به مشاهده‌ی ظرفیت باقی‌مانده در مترو و اتوبوس هستند. گوگل اعلام کرده که این ویژگی به‌زودی به دیگر شهرهای جهان راه پیدا خواهد کرد.

گوگل مپ / Google Maps

بسته به اینکه کاربر اندروید یا iOS هستید، برخی از عملکردها در این اپلیکیشن برای شما متفاوت خواهد بود. به‌عنوان نمونه،‌ کاربران اندرویدی می‌توانند اعلانیه‌های بلادرنگی را در رابطه با انسداد مسیر دریافت کنند؛ افزون بر این، تعامل عمیق‌تر اسپاتیفای در نسخه‌ی اندرویدی به کاربران اجازه می‌دهد تا درون گوگل مپ به مرور محتوای صوتی بپردازند.

این به‌روزرسانی در این هفته به‌‌صورت جهانی از طریق گوگل‌پلی و اپ‌استور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات