مکانیزم حرارتی Heated Razor ژیلت؛ تجربه‌ بهتر اصلاح کردن صورت

دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
جدیدترین خودتراش ژیلت، به نام Heated Razor با استفاده از مکانیزم جدید حرارتی، تجربه‌ی بهتری را از اصلاح‌کردن صورت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.
تبلیغات

اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که طی سال‌های اخیر، اکثر تولیدکنندگان خودتراش، برای بالا بردن کیفیت اصلاح و به‌اصطلاح ارائه‌ی محصولی با تیغه‌های تیزتر، تعداد تیغه‌ها را افزایش می‌دهند.

با ظهور شرکت‌هایی همچون Club Dollar Shave و Harry، وضعیت بازار نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است. این شرکت‌ها، محصولاتی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند. براساس آخرین خبرها، جدیدترین محصول ژیلت، با رویکردی جدید، هم می‌تواند محصولی با کیفیت اصلاح‌ خوب مانند خودتراش‌های دارای تعداد تیغه‌ی بیشتر ارائه دهد و هم می‌‌تواند محصولی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه باشد. لذا، محصول جدید ژیلت، هر دو رویکرد بازار را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

Heated Razor، محصول جدید ژیلت، تجربه‌ی بهتری را از اصلاح‌کردن در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. تیغه‌ی جدیدی به خودتراش اضافه نشده، ولی توانایی اصلاح آن نسبت به مدل‌های قبلی بهبود پیدا کرده است. این خودتراش جدید با استفاده از یک نوار حرارتی یا warming bar، باعث بهبود کیفیت اصلاح‌کردن می‌شود. نوار حرارتی، می‌تواند تیغه‌های موجود در کارتریج را در حین اصلاح‌کردن، گرم کند. بی‌شک، قیمت ۱۵۰ دلاری این خودتراش جدید، می‌تواند این محصول را جزو محصولات ارزان‌قیمت و با قیمت مقرون‌به‌صرفه بازار قرار دهد.  دوناتو دیز گاررو، مدیر فروش ژیلت، در مورد این محصول جدید گفت:

گرمای ایجادشده توسط نوار حرارتی، دمای ثابتی دارد و ژیلت Heated Razor، این گرمای ثابت را به صورت مصرف‌کننده منتقل می‌کند تا بتواند بهتر اصلاح کند.

در طراحی محصول جدید، نکات ایمنی رعایت شده است. یکی از موضوعات جالب‌توجه در مورد Razor Heated این است که خودتراش جدید، از نظر طراحی ظاهری کاملا به‌مدل‌های سنتی‌ ژیلت شباهت دارد. در یک نگاه، به‌نظر می‌رسد که کارتریج این خودتراش بسیار شبیه خودتراش‌های قبلی است. هرچند قسمت دسته‌ی خودتراش، به‌نسبت مدل‌های قبلی کمی بزرگتر طراحی شده است تا بتواند المان‌های تولید گرما را در خودش جای دهد. 

یکی از تفاوت‌های خودتراش جدید با خودتراش‌های قبلی، استفاده از یک المان حرارتی در قسمت بالای دسته است، که به کارتریج متصل می‌شود. با فشردن یک کلید، المان حرارتی فعال می‌شود، و در زمانی کمتر از یک ثانیه، میزان حرارت نوار گرمایشی به ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌گراد (۱۱۳ یا ۱۲۲ درجه‌ی فارنهایت) می‌رسد. استفان نیزگودار ماس، مهندس ارشد ژیلت معتقد است که کاربران مختلف در سطح جهان ممکن است علاقه‌مند باشند که ژیلت آن‌ها در درجه‌ی خاصی حرارت تولید کند؛ به‌همین دلیل در حین طراحی به این موضوع توجه شده و گستره‌ی وسیعی از درجه‌حرارت با توجه به علایق کاربران مختلف در سطح جهان درنظر گرفته شده است. ماس در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

برای ثابت نگه‌داشتن میزان حرارت منتقل‌شده به نوار گرمایی، و در نتیجه میزان حرارت منتقل‌شده به پوست، در طراحی خودتراش از چهار سنسور استفاده شده است که میزان گرمای نوار حرارتی را به‌صورت پیوسته، کنترل می‌کنند. در نتیجه‌، دمای نوار حرارتی ثابت باقی می‌ماند. این سنسورها، باعث می‌شوند که حرارت نوار گرمایشی ثابت باقی مانده و نه خیلی داغ و نه خیلی خنک شود.
ژیلت Heated Razor

شاید طراحی چنین مکانیزمی خیلی ساده به‌نظر برسد، ولی در عمل این‌طور نیست. ژیلت در ماه مارس ۲۰۱۷، پتنت مربوط به این خودتراش را ثبت کرد. پیشتر نیز این شرکت درصدد بوده است تا از مکانیزمی برای انتقال گرما به تیغه‌های خودتراش استفاده کند، ولی تلاش‌هایش عموما نافرجام بوده‌اند. در نهایت ژیلت توانست این مکانیزم جدید را به‌ نتیجه برساند. پیشتر روش‌های دیگری همچون استفاده از تیغه‌هایی که هوای گرم از بین آنها عبور می‌کند یا استفاده از کرم‌های اصلاح که حرارت تولید می کنند، یا حتی استفاده از تیغه‌های مخصوص در قسمت کارتریج برای تولید گرما، به‌نتیجه نرسیده بودند. ظاهرا به‌دلیل کوچک و محدودبودن سطح تماس قسمت حرارتی با پوست صورت، مکانیزم‌های قبلی نسبتا ناکارآمد بوده‌اند و نمی‌توانستند آنطور که باید و شاید پوست را در زمان اصلاح‌کردن گرم کنند. 

به‌جای تمرکز روی نوار گرمایشی، توجه و تمرکز به‌سمت ثابت نگه‌داشتن و حفظ گرما معطوف شد. به‌همین دلیل یکی از ویژگی‌های خودتراش Heated Razor، این است که گرمای ثابتی را تولید می‌کند. قیمت خودتراش Heated Razor، به‌همراه پایه‌ی شارژ بی‌سیم که خودتراش روی آن قرار می‌گیرد، ۱۵۰ دلار درنظر گرفته شده است. وقتی باتری لیتیوم-یونی ژیلت پر باشد، می‌تواند تا حدود ۶ بار برای اصلاح کردن صورت بدون نیاز به شارژ مجدد مورد استفاده قرار بگیرد.

ژیلت Heated Razor

از روز پنج‌شنبه، شرکت Indiegogo، به‌مدت ۴۵ روز ، محصول جدید ژیلت Heated Razor را به‌صورت آزمایشی و در تعداد محدود به بازار عرضه می‌کند، تا بازخوردی از محصول توسط کاربران به این شرکت منتقل شود. انتظار می‌رود در ماه فوریه ۲۰۱۹، شاهد عرضه‌ی رسمی این ژیلت به بازار باشیم. ژیلت مطمئن است که محصول جدیدش، حرف‌های جدیدی برای ارائه در بازار دارد. در حال حاضر این ژیلت با قیمت تخفیف‌خورده‌ی ۱۰۹ دلار، به‌علاوه‌ی ۲۰ دلار هزینه‌ی کارتریج اضافی به‌فروش می‌رسد. دیز گوررو در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

قصد داریم با عرضه‌ی تعداد محدودی از خودتراش جدید به بازار، بازخوردی از مصرف‌کنندگان دریافت کنیم، تا مطمئن باشیم محصول جدیدمان بدون هیچ‌گونه مشکلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ار سوی دیگر، با عرضه‌ی تعداد محدودی از محصول جدیدمان به بازار، وضعیت تقاضای بازار را نسبت به چنین محصولی بررسی می‌کنیم. 

خودتراش جدید، محصولی از GilletteLabs است که ایده‌ی جدیدی را برای اصلاح بهتر صورت معرفی می‌‌کند. انتظار می‌رود که Heated Razor بتواند مخاطبان خود را در بازار پیدا کند و جزو محصولات برتر بازار شود. 

ژیلت Heated Razor

بی‌شک شرکت‌های رقیب Gillette، همچون Harry، سعی دارند با معرفی محصولات ارزان‌قیمت‌تر بتوانند سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند. براساس گزارش Euromonitor International، تنها در امریکا، اصلاح صورت مردان، کسب‌وکاری ۲.۸ میلیارد دلاری است. ۴۷ درصد سهم بازار خودتراش‌های که از طریق شرکت پروکتر اَند گَمبل (Procter & Gamble) تولید و به بازار عرضه می‌شود، مربوط به ژیلت است. این نتایج غافلگیرکننده هستند، با این حال در سال‌های اخیر شاهد کاهش سهم بازار ژیلت در بازار هستیم. طرح‌های جدید ژیلت برای مصرف‌کنندگان و همچنین عرضه‌ی خودتراش جدید Heated Razor محصول GilletteLabs، بی‌شک کمک می‌کند تا ژیلت بتواند در بازار رقابت عملکرد بهتری از خود نشان دهد. ماس در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت: 

آنچه در تلاش هستیم به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم، تجربه‌ی بهتری از اصلاح‌کردن است. می‌خواهیم تجربه‌ی اصلاح‌کردن را به‌عنوان یک فعالیت روزانه، به کاری که واقعا مصرف‌کنندگان تمایل به‌ انجام آن داشته باشند، تبدیل کنیم.

انتظار می‌رود که خودتراش ۱۵۰ دلاری جدید بتواند بازار فروش خوبی را برای خود رقم بزند. این خودتراش نه‌تنها مکانیزم جدیدی را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد، بلکه محصولی با قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهد که کار کردن با آن ساده و راحت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات