جزایر خصوصی ۵ کارآفرین موفق و ثروتمند

دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در دنیای امروز افراد ثروتمند و موفق جهت دوری از دنیای شلوغ و پراسترس موجود و به‌دست آوردن آرامش به خرید جزیره‌های خصوصی علاقه‌مند ‌شده‌اند.
تبلیغات

میزان ثروتمندی افراد را می‌توان از روی دارایی‌هایشان حدس زد. همه ما پس از به‌دست آوردن سود خوبی از یک فروش یا پروژه اقدام به خرید ماشین، خانه یا موارد دیگری می‌کنیم که باعث احساس لذت و خوشحالی ما می‌شود. در این میان کارآفرینان و افراد موفقی وجود دارند که با تلاش و زحمت فروان خود توانسته‌اند به ثروت هنگفت و فراوانی دست یابند، یکی از مواردی که این افراد به آن علاقه نشان می‌دهند و در واقع یکی از نشانه‌های ثروت فراوان آن‌ها به حساب می‌آید، داشتن یک جزیره خصوصی است.

به عنوان مثال می‌توان به یکی از بنیان‌گذاران گوگل اشاره کرد که پس از اجرای مراسم ازدواج خود در جزیره‌ی نکر، به فکر خرید یک جزیره‌ی شخصی افتاد. او اکنون صاحب یکی از جزایر کارائیب به نام استاتیا است.

شاید فکر داشتن یک جزیره خصوصی کمی بلندپروازانه و دست نیافتی به نظر برسد؛ ولی به‌هرحال افراد معدودی با تلاش و برنامه‌ریزی به آن رسیده‌اند. در ادامه شما را با پنج کارآفرین موفق که به رویای داشتن جزیره شخصی خود جامه‌ی عمل پوشانده‌اند، آشنا می‌کنیم.

جزیره خصوصی (PRIVATE ISLANDS)

ریچارد برنسون

وی مالک جزیره ۳۰ هکتاری نکر یکی از جزایر کارائیب است که در سال ۱۹۷۸ آن را به ارزش ۱۸۰ هزار دلار خریداری کرد. البته این معامله به شرط احیای جزیره انجام شد. او در طول پنج سال مبلغی حدود ۱۰ میلیون دلار را جهت ایجاد مکان‌های اقامتی و تفریحی خرج جزیره کرده است. در اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی این جزیره چیزی حدود ۶۰ میلیون دلار ارزش داشت.

جزیره خصوصی (PRIVATE ISLANDS)

لری الیسون

لری الیسون از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. او در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای خرید جزیره‌ی لانائی در هاوایی هزینه کرد. این جزیره که به علت درختان آناناسش به جزیره‌ی آناناس نیز معروف است حدود ۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد. هدف او ایجاد یک منطقه‌ی گردشگری برتر و سازگار با طبیعت در این منطقه است.

جزیره خصوصی (PRIVATE ISLANDS)

لین دانگ

دانگ یک کار آفرین برتر چینی است. او شرکتی را در زمینه‌ی تجهیزات پزشکی تاسیس کرد و از سال ۱۹۹۰ نیز در بازار بورس فعالیت دارد. دانگ از سال ۲۰۱۵ حدود ۳۰ جزیره‌ی خصوصی به ارزش سه میلیون یوان ،حدود ۴.۵ میلیون دلار را به مجموعه املاک و دارایی‌های خود اضافه کرده است.

کریستینا روث

روث قبلا مدیر یک شرکت مشاوره بود که قبل از فروش آن در سال ۲۰۱۶ درآمدی معادل ۴۵ میلیون دلار در سال داشت. سرمایه‌گذاری بعدی او جزیره سوپرشی نام دارد. سوپرشی جزیره و استراحت‌گاهی مختص زنان در فاصله‌ای از سواحل فنلاند است که هیچ مردی اجازه ورود به آن را ندارد. هر فرد می‌تواند به ازای پرداخت ۴۶۸۰ دلار برای یک هفته یا ۲۳۴۰ دلار برای ۳ روز در این جزیره اقامت کند. وی هم چنین صاحب جزیره دیگری در جزایر تورکس و کایکوس است.

جزیره خصوصی (PRIVATE ISLANDS)

پل آلن

هم‌بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۹۲ حدود ۲۹۲ هکتار از جزایر آلال در سواحل سیاتل را خریداری کرد. او در سال ۲۰۱۳ این جزایر را به فردی به نام اریک سی اندرسون کارآفرین یک شرکت فضایی به نام ماجراجویان فضا فروخت. آلن همچنین در سال ۱۹۹۶ قطعه زمینی را به ارزش ۸ میلیون دلار در شبه جزیره سپری پنسلوانیا واقع در ایالت واشنگتن خریداری کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات