سونی از دستگاه پخش بلوری و دریافت‌کننده‌ی صوتی تصویری خود رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی از اولین دستگاه پخش Blu-ray خود با قابلیت دالبی ویژن و یک دریافت‌کننده‌ی صوتی‌تصویری مجهز به دالبی اتموس رونمایی کرد.
تبلیغات

سونی در نمایشگاه CES 2018 در لاس وگاس اولین دستگاه پخش خود با پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 را معرفی کرد. همچنین در کنار این محصول از دریافت‌کننده‌ی صوتی‌تصویری ۷.۲ کاناله‌ی سونی با پشتیبانی از دالبی اتموس رونمایی شد.

دستگاه پخش بلوری UBP-X700 با کیفیت 4K که از دو استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند و از قابلیت‌های هوشمند رایج مانند اپلیکیشن‌های یوتیوب و نت‌فلیکس برخوردار است، از فرمت‌های بسیاری از قبیل MP4 ،DSD و FLAC پشتیبانی می‌کند.

سونی همچنین از دریافت‌کننده‌ی صوتی‌تصویری خود با قابلیت پخش 4K HDR رونمایی کرد. به گفته‌ی سونی، دو دستگاه یادشده مکمل یکدیگر به‌حساب می‌آیند. دستگاه دوم که STR-DH790 نام دارد به لطف پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن کیفیتی متمایز ارائه می‌دهد.

این دستگاه به دالبی اتموس نیز مجهز است. این ویژگی می‌تواند کیفیت صدای سینمایی را با تصویر باکیفیتی که از UBP-X700 دریافت می‌کند همراه سازد. به علاوه، پشتیبانی از DTS:X نیز در نظر گرفته شده است تا فیلم‌های مورد علاقه‌ی کاربر به کمک سیستم صوتی ۵.۱.۲ کاناله بسیار طبیعی جلوه کنند. هر دو دستگاه سونی به‌منظور استفاده در اتاق پذیرایی طراحی شده‌اند و دارای اندازه‌ی کوچک و ضخامت کم هستند.

دریافت‌کننده‌ی صوتی‌تصویری سونی

این دستگاه پخش بلوری سونی می‌تواند به لطف داشتن سیستم .D.C.A.C یا کالیبره‌ی خودکار سینمایی، به‌راحتی به اسپیکرهای دلخواه شما وصل شود.

به گفته‌ی سونی، دستگاه پخش بلوری UBP-X700 در ماه جاری در دسترس قرار خواهد گرفت. گفتنی است ویژگی دالبی ویژن در سه‌ماهه‌ی دوم و با دریافت به‌روزرسانی فرم‌ور به این دستگاه اضافه خواهد شد. اما دریافت‌کننده‌ی صوتی‌تصویری که قرار است در نسخه‌های مختلفی عرضه شود، کمی دیرتر به بازار خواهد آمد. قیمت این دستگاه‌ها هنوز مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات