HP رایانه‌های Pavilion Wave را با پشتیبانی از الکسا معرفی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
قرار است به‌زودی پشتیبانی از دستیار صوتی آمازون یا همان الکسا به رایانه‌های Pavilion Wave اچ‌پی و برخی دیگر از لپ‌تاپ‌ها اضافه شود.
تبلیغات

به‌زودی رایانه‌های Pavilion Wave اچ‌پی از دستیار صوتی آمازون پشتیبانی خواهند کرد تا امکانات مختلفی نظیر پخش موزیک، کنترل ابزارهای هوشمند خانگی، دسترسی به بیش از ۲۵ هزار مهارت مختلف الکسا و امکانات دیگر را برای کاربران فراهم کنند.

با توجه به این‌که این رایانه‌ها از ویندوز ‍۱۰ استفاده می‌کنند، امکان استفاده از دستیار صوتی مایکروسافت یا همان کورتانا نیز برای کاربران وجود دارد. طبق گزارش‌ها، شرکت‌های لنوو، ایسوس و ایسر نیز در نظر دارند در برخی از لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی خود از الکسا استفاده کنند.

به گفته‌ی سخنگوی آمازون، ورود الکسا به این دستگاه‌ها، به همکاری آمازون و مایکروسافت در زمینه‌ی دستیارهای صوتی ارتباطی ندارد. سال گذشته ردموندی‌ها و آمازون اعلام کردند که در نظر دارند در زمینه‌ی دستیارهای هوشمند با یکدیگر همکاری کنند. قرار بود این پروژه تا انتهای سال ۲۰۱۷ اجرایی شود؛ اما تا‌کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

همچون بلندگوهای هوشمند مجهز به الکسا، یک ال‌ای‌دی رنگی در قسمت جلوی رایانه‌های اچ‌پی قرار دارد که به کاربران نشان می‌دهد این دستیار هوشمند در حال گوش دادن به فرامین و ضبط صدای کاربران است.

برعکس دیگر دستگاه‌ها، الکسا در رایانه‌های شخصی می‌تواند برای پاسخ به درخواست‌های کاربران تصاویر را نیز به‌ نمایش بگذارد. برای مثال، جهت ارائه‌ی گزارش هواشناسی الکسا می‌تواند علاوه بر توضیحات صوتی، تصاویری نیز به نمایش بگذارد. ویژگی‌های دیگری همچون برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام و همچنین دریافت تصاویر از دوربین ممکن است در آینده برای کاربرانی که در رایانه‌ی شخصی از الکسا استفاده می‌کنند اضافه شود.

یکی از سخنگویان آمازون می‌گوید:

اکنون شروع کار الکسا در رایانه‌های شخصی است و ما هیجان‌زده هستیم که کاربران رایانه‌های شخصی نیز به ویژگی‌های صوتی الکسا و ده‌ها هزار مهارت آن دسترسی دارند.اکنون که الکسا به رایانه‌ها آمده است، امکان تعامل صوتی می‌تواند کارهای روزمره را برای کاربران ساده‌تر کند.

به گفته‌ی سخنگوی اچ‌پی، برخی ویژگی‌های الکسا نظیر برقراری تماس و ارسال پیام، دسترسی به دوربین‌های امنیتی و دسترسی به سرویس‌های استریم موسیقی و ویدئو همچون اسپاتیفای، پاندورا، TuneIn و سرویس ویدئویی آمازون در ابتدای ورود الکسا به رایانه‌های شخصی در دسترس نخواهند بود.

علاوه بر ورود الکسا به رایانه‌های شخصی، روز جمعه آمازون مجموعه‌ی ابزارهای همراه الکسا را معرفی کرد که می‌تواند موجب ورود این دستیار هوشمند به ابزارهای پوشیدنی بیشتری نظیر هدفون‌ و ساعت‌ هوشمند شود. طبق توضیحات موجود در وبلاگ توسعه‌دهندگان الکسا، هم‌اکنون برندهایی نظیر Bose ،‌Jabra و iHome  در حال استفاده از خدمات صوتی الکسا هستند.

دستگاه‌های دیگری که به دستیار صوتی آمازون مجهز هستند در نمایشگاه CES معرفی خواهند شد. در میان این دستگاه‌ها می‌توان به سرویس بهداشتی و دوش حمام محصول Kohler با یک نمایشگر ۴۹ اینچی لمسی، خودروی الکتریکی مفهومی Byton و دو عینک واقعیت افزوده اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات