DJI از Osmo Mobile 2 در CES 2018 رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
DJI در جریان CES 2018 از نسل جدید لرزش‌گیر و تثبیت‌کننده‌ی اوزمو با عنوان Osmo Mobile 2 رونمایی کرد.
تبلیغات

دی‌جی‌آی با عرضه‌ی اوزمو موبایل، استاندارد جدیدی برای فیلم‌برداری با استفاده از گجت‌های موبایل ایجاد کرد. با استفاده از لرزش‌گیر و تثبیت‌کننده‌ی DJi Osmo Mobile بسیاری از افراد قادر بودند بدون نیاز به تجهیزات بسیار حرفه‌ای و اضافه، ویدیوهایی بدون لرزش را حتی در حالت حرکت ثبت کنند. حال DJI در جریان برگزاری CES 2018 نسل جدید اوزمو موبایل را معرفی کرده است. اوزمو موبایل ۲ با برچسب قیمت ۱۲۹ دلاری راهی بازار خواهد شد.

اوزمو موبایل ۲ نیز از وجود ساختاری بهره می‌برد که امکان حرکت در سه جهت را برای دوربین فراهم می‌کند؛ حال آنکه با وجود ثابت بودن این ویژگی، سایر قسمت‌های بدنه شاهد تغییراتی بوده‌اند. دی‌جی‌آی با ایجاد تغییرات در بدنه‌ی محصول خود، قیمت آن را در نسل جدید بسیار کاهش داده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، نسل جدید این لرزش‌گیر به‌جای بهره‌گیری از فلز از یک نایلون بسیار محکم و تقویت‌شده بهره می‌برد. با وجود حذف فلز از بدنه‌ی این لرزش‌گیر باز هم شاهد یک محصول بسیار محکم هستیم. دی‌جی‌آی در قسمت پایین این لرزش‌گیر یک مانت ۱/۴ اینچی تعبیه کرده است تا در صورت نیاز، برای انجام تصویربرداری طولانی‌مدت بتوان این لرزش‌گیر را روی یک سه پایه قرار داد.

گیره‌ی مخصوص دوربین در نسل جدید لرزش‌گیر اوزمو به گونه‌ای بهینه شده است تا بتوان به‌راحتی تصاویر عریض و همچنین پانوراما را با استفاده از آن بدون نیاز به حرکت زیاد دست ثبت کرد. البته شاید یکی از معایب نسل جدید را باید جایگزین کردن باتری‌ یک‌بار مصرف و قابل تعویض با باتری شارژی خواند. هرچند قابلیت تعویض باتری باعث می‌شد امکان استفاده از این لرزش‌گیر در هر شرایطی مهیا باشد؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که دی‌جی‌آی طول عمر باتری محصول جدید خود را ۱۵ ساعت خوانده است که برای فیلم‌برداری و استفاده‌ی طولانی‌مدت کافی به نظر می‌رسد.

دی‌جی‌آی علاوه بر تغییرات در ظاهر و بهبود کلی، سعی کرده است کلید‌های کنترلی را نیز تا حد ممکن روی این محصول ساده‌تر از پیش کند تا کاربران بتوانند با سهولت بیشتری از این لرزش‌گیر استفاده کنند. برای مثال می‌توان به تغییر مکان کلید‌هایی نظیر پاور و همچنین ترکیب کلیدهای شاتر و ضبط اشاره کرد.

دی‌جی‌آی اعلام کرده استکه این محصول را از ۲۳ ژانویه سال جاری از طریق اپل استور به فروش خواهد رساند و از اول فوریه، شاهد فروش آن توسط سایر فروشگاه‌ها خواهیم بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات