ثبت رکورد تسلا مدل 3 در شرایط واقعی

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت درگ‌تایمز در ویدئویی جدید ادعا می‌کند زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تسلا مدل 3 فقط ۴.۶۶ ثانیه است که از اطلاعات ذکرشده توسط تسلا بهتر است.
تبلیغات

تسلا می‌گوید خودروی الکتریکی محرک عقب مدل 3 قادر است صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در زمان ۵.۱ ثانیه طی کند؛ اما این رقم کمی محافظه‌کارانه است و با توجه به آزمایش انجام‌شده توسط درگ‌تایمز (DragTimes) با VBOX متصل به داده‌های ضبط ‌شده، ثابت شد که صفر تا صد کیلومتر بر ساعت تسلا مدل 3 در زمان ۴.۶۶ ثانیه انجام می‌شود. 

تسلا مدل 3 به لطف پیشرانه‌ی الکتریکی به قدرت ۲۳۵ اسب بخار، قادر است به بیشینه سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. باتری‌های ارزان‌ترین نمونه‌ی مدل 3 پس از یک بار شارژ کامل، برای حرکت تا مسافت ۳۵۰ کیلومتر کافی هستند؛ علاوه بر آن با استفاده از فناوری سوپرشارژ با ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر مخصوص، انرژی لازم برای محدوده رانندگی ۲۱۰ کیلومتر در باتری‌ خودرو ذخیره می‌شود.

همچنین طبق داده‌های درگ‌تایمز رکورد یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) تسلا مدل ۳ در ۱۳.۳ ثانیه و با بیشینه سرعت ۱۰۳ مایل بر ساعت (۱۶۵ کیلومتر بر ساعت) ثبت شد. درگ‌تایمز یک پایگاه داده آنلاین زمان‌سنجی مسابقه درگ یک‌چهارم مایل، گراف‌های دینامومتر و ویدئوهای درگ است که توسط علاقه‌مندان و طرفداران مسابقات درگ هدایت می‌شود. 

تیزر رسمی تسلا مدل 3 در سایت تسلا

زمان ۴.۶۶ ثانیه برای صفر تا صد کیلومتر بر ساعت بسیار چشمگیر است، وقتی شما در نظر بگیرید که این عملکرد نسخه دو موتوره تسلا مدل 3 نیست. این نسخه در آینده وارد بازار خواهد شد و باید بتواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در زمان ۳ ثانیه یا حتی کمتر طی کند.

برای مقایسه بد نیست تسلا مدل 3 را با برخی مدل‌های خودروهای الکتریکی تسلا تطبیق دهیم؛ تسلا مدل S 75D نزدیک‌ترین خودرو به این رکورد است که می‌تواند در زمان ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. پیش از این ایلان ماسک گفته بود که تسلا خودروهای کم‌سرعت تولید نمی‌کند؛ خودروهای الکتریکی تسلا از جمله پرشتاب‌ترین خودروهای بازار هستند که در این میان تسلا مدل S در مسابقه درگ توانسته است با سوپراسپرت‌های مطرح جهان رقابت کند.

گویا شگفتی‌های تسلا تمامی ندارد و این خودروساز قصد دارد تمامی قله‌های پیش رو را فتح کند؛ با گسترش فناوری‌های جدید و تمایل خودروسازان به ساخت خودروی الکتریکی، انتظار می‌رود در آینده نیز پیشرفت‌های بیشتری حاصل شود. طی سال‌های اخیر برخی مدل‌های تسلا از جمله مدل S در بازار خودرو خبرساز شده‌اند و مدت‌ها در صدر اخبار خودروهای الکتریکی جای داشته‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات