فهرست افزایش قیمت تویوتا راو4 منتشر شد

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ایرتویا به‌عنوان واردکننده‌ی رسمی محصولات تویوتا در ایران، قیمت جدید خودروی تویوتا راو4 را اعلام کرد. این خودرو متناسب با تیپ، بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.
تبلیغات

پس از افزایش قیمت چشمگیر محصولات رنو و هیوندای توسط نمایندگی‌های رسمی و وارد‌کنندگان این دو برند مطرح خودروسازی جهان در ایران، حالا نوبت به شرکت ایرتویا نماینده‌ی رسمی محصولات تویوتا ژاپن رسیده است تا افزایش قیمت محصولات خود را اعمال کند.

امروز شرکت ایرتویا طی بخشنامه‌ای جدید، از افزایش قیمت ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی خودروی تویوتا راو۴ رونمایی کرد. بر اساس این بخشنامه‌، از این پس خودروی تویوتا راو۴ در ۳ مدل مختلف T3-V (limited) ،T3-V و T3-E به ترتیب با قیمت‌های ۳۰۵ میلیون تومان، ۲۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۳۱۰ میلیون تومان توسط شرکت ایرتویا به خریداران تحویل خواهد شد. ذکر این نکته الزامی است که قیمت‌های اعلامی برای مدل ۲۰۱۷ است و طبیعتا با ورود مدل ۲۰۱۸، قیمت این خودرو مجددا افزایش خواهد داشت.

با توجه به قانون جدید واردات خودرو که ورود خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار به ایران ممنوع شده است؛ خودروی پرفروش ایرتویا یعنی لکسوس سری NX از این پس مجوز واردات دریافت نخواهد کرد و به همین دلیل قیمت جدیدی برای این خودرو تعریف نشده است. اما تویوتا پریوس به‌عنوان دیگر خودروی عرضه‌شده توسط ایرتویا، به دلیل اختلافات ایجادشده در زمینه‌ی تعرفه‌ی واردات خودروهای هیبریدی همچنان قیمت نامعلومی دارد. از سوی دیگر جدیدترین عضو سبد محصولات ایرتویا خودروی کراس‌اور CH-R است که این خودرو نیز هنوز قیمت نهایی و جدیدی به خود ندیده و ایرتویا تنها با شرایط اقساط و با قیمت نهایی نامشخص آن را به فروش می‌رساند.

خودرو

مدل

قیمت پیشین

قیمت جدید

تویتا راو4

T3-V Limited

۲۰۱۷

۲۳۳,۵۰۰,۰۰۰

۲۹۹,۵۰۰,۰۰۰

تویوتا راو4

T3-V

۲۰۱۷

۲۷۹,۸۰۰,۰۰۰

۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا راو4

T3-E

۲۰۱۷

---

۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰

موج گرانی خودروهای خارجی پس از بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو در تیرماه سال جاری‌ آغاز شد؛ تا جایی که خودروی راو4 که پیش از این با قیمت ۲۷۹ میلیون تومان در نسخه‌ی فول توسط ایرتویا به فروش می‌رسید، تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و هم‌اکنون در بازه قیمتی ۳۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌های خود همواره این افزایش قیمت‌ را محکوم می‌کردند و عنوان می‌داشتند که پس از ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودروهای خارجی و باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو، حباب قیمتی ایجادشده از بین خواهد رفت و قیمت خودروهای خارجی کاهش خواهد یافت. اما نه‌تنها این موضوع محقق نشد؛ بلکه به دلیل افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو در دستورالعمل جدید، شرکت‌های واردکننده نیز به‌صورت رسمی قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

پیش از این شرکت‌های نگین خودرو و کرمان موتور نیز به‌عنوان نمایندگان رسمی خودروسازان فرانسوی و کره‌ای رنو و هیوندای در ایران، لیست جدید قیمت خودروهای خود را منتشر کردند که متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت در محصولات پرفروش این دو شرکت اعمال شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات