سونی در CES 2018 از گوشی‌های جدیدی رونمایی خواهد کرد

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد واحد موبایل سونی در نمایشگاه CES 2018 از گوشی‌های جدید این شرکت رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

به‌ نظر می‌رسد سونی برای نمایشگاه CES 2018، برنامه‌ریزی کرده است و تصمیم دارد گوشی‌های جدید خود را در این نمایشگاه به‌صورت رسمی معرفی کند. رویداد خبری سونی در سه‌شنبه، ۱۹ دی‌ماه در لاس وگاس برگزار خواهد شد؛ زمان اعلام‌شده برای رونمایی از محصولات جدید این شرکت ژاپنی، ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت ایران است.

می‌توان انتظار داشت که در نمایشگاه CES 2018 گوشی‌های جدید اکسپریای سونی معرفی شود؛ علت این ادعا آن است که حساب‌های رسمی مختلف واحد موبایل سونی به رویداد خبری این شرکت در ماه ژانویه اشاره می‌کنند. به‌عنوان مثال، سونی موبایل در حساب کاربری توئیتر خود به «اخبار اختصاصی» اشاره کرده است که در هفته جاری اعلام می‌‏شود.

اگر گمانه‌‏زنی‌ها صحت داشته باشند، نمایشگاه CES 2018 میزبان گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی نیست. گفته می‌شود ژاپنی‌‏ها سه گوشی اکسپریا ایکس‌زد وان پریمیوم، ایکس‌زد وان اس و ایکس‌زد وان پلاس را در ماه فوریه معرفی خواهند کرد؛ هر سه مدل با گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ سونی جایگزین می‌شوند و مدل جدید ایکس‌زد وان پریمیوم، پیشرفته‌ترین آن‌ها است. گمان می‌رود گوشی‌های رده‌بالای سونی که در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش عمومی گذاشته خواهند شد، دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی داشته باشند. تنها مدل ایکس‌زد وان اس از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کند و سایر مدل‌ها، پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ دارند. 

سونی CES 2018

به احتمال زیاد، این شرکت آسیایی گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت خود را در لاس وگاس عرضه خواهد کرد؛ اکسپریا ال ۲، اکسپریا ایکس‌ای ۲ و اکسپریا ایکس‌ای ۲ اولترا به احتمال زیاد در ماه ژانویه معرفی خواهند شد. جانشین اکسپریا ایکس‌ای ۱، صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل خواهد داشت؛ درحالی‌که Xperia XA2 Ultra از نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۵ اینچی استفاده می‌کند. مدل اولترا با دوربین سلفی دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی ارائه می‌شود و اکسپریا ایکس‌ای ۲ از یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. هر دو مدل به حسگر اثر انگشت مجهز شده‌اند که برخلاف محصولات پیشین این شرکت، در پنل پشتی و زیر دوربین اصلی قرار دارد.

اکسپریا ال‌ ۲ ارزان‌قیمت‌ترین گوشی سونی است که تا چند روز آینده به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. این مدل با صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی اچ‌دی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل، اندروید نوقا و یک دوربین سلفی عرضه می‏‌شود؛ در پنل پشتی آن نیز حسگر اثر انگشت جای گرفته است. لازم به‌ ذکر است که هیچ‌یک از مدل‌های فوق، نمایشگر کشیده با حاشیه‌های باریک ندارند؛ ضمن اینکه طراحی آن‌ها نسبت به نسل قبل، تغییر چندانی پیدا نکرده است و هر سه مدل با طراحی مستطیلی‌شکل، ظاهر گوشی‌های سونی در سال ۲۰۱۷ را تداعی می‌کنند. برخلاف اکسپریا ال ۲، دو گوشی دیگر سونی که تا چند روز آینده ارائه خواهند شد؛ آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو را اجرا می‏‌کنند.

علاوه‌بر گوشی‌های جدید شرکت ژاپنی که در نمایشگاه CES 2018 از آن‌ها رونمایی خواهد شد، این احتمال وجود دارد که سونی از یک وسیله پوشیدنی هوشمند نیز رونمایی کند. در دعوت‌‏نامه سونی که پیش‌تر ارائه شده بود، نمایی از سایر محصولات این شرکت از جمله هدفون، بلندگوهای هوشمند، پلی‌استیشن ۴، هدست‌ پلی‌استیشن  VR، تلویزیون هوشمند و روبات سگ «آیبو» قابل مشاهده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات