قرارداد خرید ۱.۱ میلیارد دلاری بخش گوشی‌ اچ‌ تی سی توسط گوگل نهایی شد

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت چند ماه از زمان قطعی شدن تصاحب بخش طراحی گوشی‌ هوشمند اچ‌تی‌سی توسط گوگل، حال این خرید ۱.۱ میلیارد دلاری نهایی شده است.
تبلیغات

بر اساس آخرین اخبار منتشر‌شده، به نظر می‌رسد تصاحب ۱.۱ میلیارد دلاری اچ‌تی‌سی توسط گوگل نهایی شده و در واقع بخش طراحی گوشی‌ هوشمند اچ‌تی‌سی رسما به زیر پرچم گوگل رفته است. ریک استرلوه، قائم مقام بخش سخت‌افزار گوگل، با انتشار پستی در وبلاگ خود این نکته را به‌صورت رسمی اعلام کرده است. استرلوه در پست خود به این نکته اشاره کرده که با پیوستن تیمی خلاق، انتظار می‌رود در سال جاری شاهد رونمایی از محصولات جدید و نوآورانه‌ای به بازار باشیم.

بر اساس قرارداد منعقدشده بین دو کمپانی گوگل و اچ‌تی‌سی، قرار است ۲۰۰۰ نفر از نیروی کاری که پیش از این در اچ‌تی‌سی مشغول به کار بودند، راهی گوگل شوند. استرلوه به این نکته اشاره کرده است که تایپه به بزرگ‌ترین هاب گوگل در منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه تبدیل خواهد شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که بخش تولید گوشی‌ هوشمند اچ‌تی‌سی در کنار بخش هدست‌ واقعیت مجازی این کمپانی تایوانی همچنان به‌صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ ولی بخش بزرگی از تیم تحقیق و توسعه‌ی گوشی‌ هوشمند اچ‌تی‌سی راهی گوگل خواهند شد.

نهایی شدن این قرارداد را باید به منزله‌ی بزرگ‌تر شدن هر چه بیشتر سایز تیم سخت‌افزاری گوگل و نشانه‌ای دال بر جدیت هر چه بیشتر این کمپانی برای فعالیت در حوزه‌ی سخت‌افزار خواند. گوگل پیش از این با بخشی از نیروهایی که به استخدام این کمپانی درآمده‌اند برای تولید گوشی‌های هوشمند پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال همکاری کرده بود.

گوگل در حال حاضر به‌عنوان یکی از بازیگران کوچک از نظر سهم بازار گوشی‌ هوشمند است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این شرکت در حال حاضر تنها در زمینه‌ی عرضه‌ی گوشی‌ هوشمند رده بالا فعالیت می‌کند.

هرچند پیکسل‌های گوگل هنوز نتوانسته‌اند موفقیتی برای این کمپانی ایجاد کنند؛ اما گوگل انتظار دارد قرارداد خرید بخش طراحی گوشی‌ هوشمند اچ‌تی‌سی، تغییراتی در روند محصولات سخت‌افزاری این کمپانی ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات