استیون سودربرگ از به‌کارگیری بیشتر آیفون برای فیلم‌هایش می‌گوید

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
استیون سودربرگ به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردان‌های هالیوود، با تحسین قابلیت‌های فیلمبرداری آیفون برای فیلم‌هایش، به استفاده بیشتر از آن اشاره کرده است.
تبلیغات

استیون سودربرگ را باید در زمره‌ی شناخته شده‌ترین کارگردان‌های هالیوود قرار داد. وی فیلم‌هایی نظیر Ocean's Eleven را کارگردانی کرده است. سودربرگ در نظر دارد در فیلم‌های آینده‌ی خود از آیفون برای فیلمبرداری استفاده‌ی بیشتری کند و به‌کارگیری آیفون تنها مختص به بخشی از فیلم نباشد و در واقع حالت تبلیغاتی نداشته باشد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که سودربرگ اولین کارگردانی نیست که از آیفون برای فیلمبرداری استفاده کرده است. پیش از سودربرگ، فیلم Tangerine نیز با استفاده از آیفون فیلمبرداری شده است. این فیلم با استقبال و تحسین منتقدان همراه بود. البته دلیل اینکه فیلم Tangerine با استفاده از آیفون فیلمبرداری شد، محدودیت بودجه بود و دلیل دیگری را نمی‌توان برای آن برشمرد. فیلمبرداری Unsane نیز به دستور سودربرگ با استفاده از آیفون انجام شده است.

سودربرگ در جریان برگزاری فیلم ساندس به این نکته اشاره کرد که از کیفیت بالای فیلمبرداری آیفون بسیار شگفت زده شده است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

من فکر می‌کنم که‌ آیفون، آینده‌ی فیملبرداری است. شاید کسی که فیلم را مشاهده می‌کند اصلا چنین تصوری نداشته باشد که کل فیلم با استفاده از آیفون فیلمبرداری شده است.

سودربرگ در ساخت فیلم‌های خود از دوربین‌های مختلفی استفاده می‌کند. او یکی از بزرگ‌ترین طرفداران استفاده از دوربین‌ RED 4K برای انجام فیلمبرداری است. حال سودربرگ اعلام کرده که آیفون، خود را به‌عنوان یک تغییر بزرگ در حوزه‌ی فیلمبرداری مطرح کرده است. سودربرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در نظر دارد فیلمی را به‌صورت کامل با استفاده از آیفون فیلمبرداری کند، پاسخ مثبت داد و اعلام کرد که به این‌کار تمایل دارد.

سودربرگ اعلام کرده است که در ابتدا تمایلی به استفاده از آیفون برای فیلمبرداری نداشته و علت این طرز تفکر، پیش‌بینی وجود مشکلاتی نظیر سایز فیلمبرداری و سایز کادربندی بوده است؛ حال او می‌گوید این مشکلات نمی‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده ایفای نقش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات