معرفی ۹ کارآفرین که دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کرده‌اند

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در اوج مشکلات نیز همواره افرادی پیدا می‌شوند که از قدرت و سرمایه‌ی خود برای بهبود اوضاع محیط اطرافشان استفاده کنند.
تبلیغات

وقایع اخیر به‌گونه‌ای پیش می‌ٰرود که انگار دنیا در حال متلاشی شدن است: بلایای طبیعی، بحران‌های سیاسی، تجاوز به حقوق اساسی انسانی و سایر مسایل ریز و درشت. کسب‌وکارها و بانک‌ها به‌دلیل فساد و رهبران و مدیران به اتهام انجام اقدامات وحشتناکی علیه کارکنان، سرتیتر اخبار هستند. باوجود تمام این موارد، رهبران و مدیرانی هم هستند که کارهای خوبی برای دنیا انجام می‌دهند و شرکت‌های خود را به‌گونه‌ای رشد می‌دهند که درخور ستایش و الهام‌بخش بقیه باشد. در اینجا به ۹ شخصی که کسب‌وکارها و برندهایشان را صرف به‌وجود آمدن دنیایی بهتر کرده‌اند، می‌پردازیم. این سرمایه‌گذاران الهام‌بخش و نمونه‌ای برای همه کسب‌وکارها و اینکه این کارها چگونه می‌توانند تفاوت‌ها را رقم بزنند، هستند. وقت آن رسیده است که ارزش‌گذاری را به نحوه‌ی دیگری انجام دهیم و مردم و سیاره‌ی زمین را طور دیگری در نظر بگیریم.

۱. ژاک پانیس، شینولا

ژاک پانیس به‌عنوان رئیس شرکت شیک ساعت شینولا، این برند را به سمت تبدیل شدن به یک صنعت افسانه‌ای که به دلیل رویکرد خیرخواهانه مشهور است، پیش برد. شینولا از جایی آغاز به کار کرد که اکثر مردم انتظار نداشتند: دیترویت. شینولا برای انجام مأموریتش مبنی بر استخدام افراد بومی و اشتغال‌زایی در آمریکا، فرصت را به قلب تولید در آمریکا آورده است. امروزه شینولا چیزی فراتر از یک شرکت ساعت است و به فروش کالاهای چرمی، دوچرخه و حتی گرامافون و اسپیکر می‌پردازد. شینولا همچنین قصد دارد در پاییز ۲۰۱۸ در مرکز شهر دیترویت، یک هتل افتتاح کند. 

ژاک پیناس

۲. ست کوهن

ست کوهن سرپرست ارشد بنیاد خانواده‌ی چارلز و لین شاسترمن است. هم کوهن و هم سازمان، اعتقاد زیادی به ترویج جامعه‌ی مبتنی بر برابری و تنوع دارد، دارند. آن‌ها بسیار مشتاق هستند تا به تعمیر و بهبود وضعیت دنیا کمک کنند. کوهن با کمک شرکت قصد دارد شبکه‌های جهانی جوانان یهودی و بزرگ‌سالان غیر یهودی را شناسایی و به هم متصل کند و از آن‌ها حمایت کند تا بتوانند برای خود و همتایانشان تجربه کسب کنند و یک انجمن خلق کنند. ست یک فرد فعال و متعهد است و قبلا به‌مدت ۱۳ سال به‌عنوان یک وکیل مدافع شرکت آتلانتایی در سطح ملی کار می‌کرد. او مشهور به انجام خدمات قانونی خیرخواهانه است. یکی از این اقدامات او کار کردن به‌عنوان یکی از وکلای اصلی در دعوی موفق حقوق مدنی فدرال است که در آن از حق رأی شهروندان ایالت جورجیا دفاع می‌کرد.

ست کوهن

۳. ابهیلاش پتل

پتل یک کارآفرین سریالی، سرمایه‌گذار خطرپذیر، سخنران، نویسنده و مشاور کسب و کار است. او مؤسس و مدیر عامل فعلی لوتوس کاپیتال در لس‌آنجلس و نیز مؤسس رنک‌لب و یکی از مؤسسان ریکاوری برندز است که در سال ۲۰۱۵ هر دوی آن‌ها را به‌طور مشترک فروخت. پتل از مقامش به‌عنوان رهبر برای انجام کارهای خوب و تبدیل شدن به یک شرکت‌کننده فعال در بسیاری از اقدامات خیرخواهانه استفاده کرد. او یکی از اعضای دو شرکت بانک غذای محلی لس‌آنجلس و جونیور اچیومنت و همچنین از حامیان اصلی مرکز درمان تجاوز، بنیاد کلر، سازمان ۱۰ هزار تخت و پیش‌دبستانی متودیست است.

۴. اریکا الدی

اریکا الدی وقتی تنها ۲۵ سال سن داشت توانست برنده‌ی جایزه‌ی تولیدکننده و مؤسس Black Bicycle Entertainment شود. او یکی از جوان‌ترین و موفق‌ترین زنان هالیوود است. محدودیت سنی اصلا برای او مهم نیست و همیشه بر اهمیت مهارت و تخصص برای کمک به بقیه تأکید دارد. کارهای اخیر او عبارت‌اند از: دوباره خانه (Home Again) از هالی میرشایر با نقش‌آفرینی ریس ویترسپون؛ زن به جلو حرکت می‌کند (Woman Walks Ahead) از سوزانا وایت با نقش‌آفرینی جسیکا چیستین و مغز زنانه از ویتنی کامینگ. الدی همچنین حامی پیشرفت جهانی زنان و برابری جنسیتی و سفیر TiFF Share Her Journey است. او به‌عنوان یکی از مؤسسان برنامه IRIS-IN برای دختران و در شراکت با Ghetto Film School، در حال پرورش نسل بعدی زنان متفاوت برای تعریف کردن بزرگ‌ترین داستان‌های سینما است.

۵. ابراهیم الحسینی

ابراهیم الحسینی بسیار جاه‌طلب و مؤسس و یکی از مدیران FullCycle Energy است که تنها بر مشکلات کوچک تمرکز ندارد: او برای حل بحران‌های جهانی، از فناوری جدید استفاده می‌کند. الحسینی به‌عنوان برنده‌ی جایزه گلوبال گرین میلنیوم به دلیل تلاش‌هایش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، تنها روی موارد اثرگذار سرمایه‌گذاری می‌کند. مهم‌تر از همه اینکه ابتکارات وی در تولید گاز مدرن (فرآیند تبدیل مواد زائد به برق قابل استفاده) در حال به موازنه درآوردن و حل بحران زباله‌ی دنیا است. الحسینی همزمان با این کار، دفتر خانوادگی خود، LLC گروه حسینی را در لس‌آنجلس مدیریت می‌کند. این دفتر بیش از یک دهه است که برای توسعه‌ی اجتماعی و پایداری زیست محیطی سرمایه‌گذاری می‌کند. الحسینی به‌همین مقدار به برابری جنسیتی و هنر علاقه نشان می‌دهد و از چندین سازمان غیر انتفاعی که باعث پیشرفت در عرصه فرهنگی و اجتماعی جوامع می‌شوند و از زنان و دختران حمایت می‌کنند، پشتیبانی کرده است.

ابراهیم الحسینی

۶. لولا ملانی

لولا ملانی که یک عکاس مشهور است، اغلب در مورد سفرش به‌عنوان یک مهاجر و تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین عکاسان دنیا و اینکه ما چگونه می‌توانیم در کارمان تفاوت ایجاد کنیم، صحبت می‌کند. او به دلیل تصاویر ظریف و صمیمی خود که رسانه‌ی دنیا بازتاب دارند، شهره است. ملانی متخصص در عکاسی مادران، نوزادان و زنان و سبک او ترکیبی از تصاویر سرمقاله‌ای، فشن و هنرهای زیبا است. او همچنین سمینارهایی حرفه‌ای برپا می‌کند و به دوستان عکاس خود در چگونگی یافتن سبک و تشکیل یک قالب هنری و در نهایت کسب و کار مشاوره می‌دهد. لولا در سال ۲۰۱۷ صندوق لولا ملانی را تأسیس کرد. این صندوق خیریه از مادران، دایه‌ها و خانواده‌های آن‌ها در سطح جهان که چالش‌هایی در زندگی خود دارند، حمایت می‌کند.

۷. برنت ویلیس

برنت ویلیس به‌عنوان مدیرعامل شرکت نوشیدنی عصر جدید (New Age) در دنور به‌دنبال ارائه‌ی نوشیدنی‌های کاملا طبیعی و ارگانیک به مشتری‌هایش است و به قول خودش، در مورد سرمایه‌گذاری روی این نوع نوشیدنی‌ها عمل کرده است. او علاوه بر اینکه محصولاتی مانند چای، نوشیدنی‌ انرژی‌زا، آب نارگیل و ... ارائه می‌دهد، برندی به نام WATERisLIFE.com دارد که در آن ۱۰۰ درصد سود حاصل از فروش آب با PH متعادل، مستقیما صرف پایان دادن به بحران آب جهان می‌شود. روی بطری‌ها نوشته شده است : شما می‌نوشید، ما اهدا می‌کنیم.

۸. رایان پتل

رایان پتل همراه با نوآورانه‌ترین شرکت‌های جهان از قبیل وت‌سیل‌ریتیل (آردین بی و وت سیل)، جامبا جویس، رستوران‌های BJ و گروه رستوران پاندا ‌(پاندا اکسپرس) نقشی اساسی در ارائه‌ی استراتژی و رهبری ارزشمند در توسعه‌ی برنامه‌های رشد داخلی و بین‌المللی ایفا کرده است. رایان معاون توسعه‌ی جهانی برای پینک‌بری است. از زمانی که رایان به این سمت منصوب شد، پینک‌بری به یکی از سریع‌ترین برندهای خرده‌فروشی از نظر رشد جهانی تبدیل شده است. رایان اعتقاد راسخی به کمک کردن به جامعه دارد و به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره صلیب سرخ آمریکا در لس‌آنجلس خدمت می‌کند. او همچنین یکی از اعضای هیئت مشاوران کالاهای جی‌آی‌وی‌ان و Communities for Cause است.

رایان پتل

۹. کیتی هافمن

کیتی هافمن یکی از مؤسسان و مدیرعامل  شرکت رسکو است. این شرکت روی ابتکارات مالی و موارد مفید برای جامعه تمرکز دارد. کیتی همیشه روی مناطق رشدی تمرکز دارد که می‌تواند ورق را به سمت کارهایی که کیتی بیش از همه به آن‌ها اهمیت می‌دهد برگرداند. کیتی در اوایل شغلش نقشی مهم در روند سیاست‌هایی که بر دانشگاه کالیفرنیا، سیستم بازنشستگی کارکنان عمومی کالیفرنیا و سیستم بازنشستگی معلمان ایالت کالیفرنیا تأثیر می‌گذارند، ایفا کرد و مسیر میلیاردها دلار را به سمت سرمایه‌گذاری بر پایداری تغییر داد.

کیتی قبل از رسکو، کارمند یک شریک مدیریتی در اتو کاپیتال بود. اتو کاپیتال یک شرکت مدیریت دارایی بود که بر ساخت صندوق‌های قابل معامله در بورس پایدار و سایر محصولات سرمایه‌گذاری تمرکز داشت. او کارآفرینی در صندوق انرژی پاک کالیفرنیا بود و در آنجا فرصت‌هایی سرمایه‌گذاری جدیدی برای سرعت بخشیدن به تغییر کردن به سمت انرژی پاک ۱۰۰ درصدی کشف کرد. او همچنین فردی فعال در صندوق نوآوری و محیط زیست انرژی جهانی نکسوز و یک متولی مؤسسه انرژی تجدیدپذیر آمریکایی است که نسل بعدی سرمایه‌گذاران و خیرخواهان را بسیج می‌کند و به حرکت در می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات