اینتل از کاربران خواست وصله‌ امنیتی فعلی Spectre را نصب نکنند

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گزارش‌های کاربران مبنی بر مشکل‌آفرین بودن وصله‌ی امنیتی Spectre، اینتل کار روی رفع این اشکال را آغاز کرده است.
تبلیغات

پس از آن‌که کاربران گزارش‌هایی در خصوص مشکل‌ساز بودن به‌روزرسانی امنیتی اینتل ارائه کردند، این شرکت اعلام کرده است که در حال کار روی به‌روزرسانی امنیتی دیگری برای مشکل Spectre است. به گفته‌ی کاربران، وصله‌ی امنیتی قبلی باعث ریستارت شدن‌ گاه و بی‌گاه می‌شود که نهایتا اینتل از کاربران خواست که از نصب این به‌روزرسانی خودداری کنند و در عوض نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آن را بیازمایند. ناوین شنوی، نایب رئیس و مدیر کل بخش دیتاسنتر اینتل، در مطلبی عنوان کرده است که این شرکت به دلیل اصلی بروز این مشکل و ناپایداری در تراشه‌های برادول و هسول (Haswell) پی برده است و طی چند روز آینده، به‌روزرسانی جدیدی در اختیار شرکای اینتل قرار خواهد گرفت. فعلا، کاری که کاربران می‌توانند انجام دهند این است که منتظر نسخه‌ی نهایی این به‌روزرسانی و رفع اشکال باشند.

شنوی می‌گوید:

پیشنهاد ما این است که تولیدکنندگان موبایل، ارائه‌دهندگان خدمات فضای ذخیره‌سازی ابری، تولیدکنندگان رایانه، شرکت‌های نرم‌افزاری و کاربران این محصولات فعلا از استفاده از نسخه‌ی حاضر خودداری کنند؛ چرا که ممکن است باعث ریبوت شدن‌ ناگهانی و دیگر رفتارهای غیر عادی در سیستم شود.

هفته‌ی گذشته، اینتل اعلام کرد که در حال رفع مشکل وصله‌ی امنیتی فعلی است؛ اما مشخص نبود این به‌روزرسانی چه زمان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. حالا نسخه‌ی آزمایشی این به‌روزرسانی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است. اینتل همچنین پذیرفته است که وصله‌ی امنیتی فعلی، پردازنده‌های جدید این شرکت را نیز دچار مشکل می‌کند. مشخص نیست که به‌روزرسانی رفع اشکالی که اینتل در حال کار روی آن است، مشکل این پردازنده‌ها را نیز حل خواهد کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات