چگونه ایده ها را به بهترین نحو پیاده‌سازی کنیم

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
همان‌طور که می‌دانید داشتن یک ایده‌ی جدید و جالب می‌تواند زندگی فرد را برای همیشه عوض کند. اما اقداماتی که برای پیاده‌سازی آن انجام می‌شود نیز به همان اندازه یا حتی بیشتر مهم هستند.
تبلیغات

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در حین انجام کارهای روزمره، ایده‌های جدیدی از ذهنتان عبور کند. اما همیشه یکی از این ایده‌ها محبوب‌تر از بقیه است و در ذهن ماندگار می‌شود. ایده‌ای مانند راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی جدید یا پیدا کردن ارزان‌ترین راه سفر برای افراد علاقه‌مند. این ایده‌ها به اندازه‌ای ذهن را به خودشان مشغول می‌کنند که فرد تصمیم می‌گیرد آن‌ها را اجرا کند. معمولا اولین گام‌ها با جمع‌آوری اطلاعات آغاز می‌شوند به این صورت که فرد تمام اینترنت را جستجو می‌کند تا ببیند باید از کجا آغاز کند. مقاله‌های زیادی می‌خواند و به پادکست‌های مرتبط گوش می‌دهد تا جایی که احساس آمادگی می‌کند و با خودش می‌گوید از فردا شروع خواهم کرد.

سرانجام روزی که انتظارش را می‌کشید آغاز می‌شود و با پایان گرفتن روز احساس می‌کند که هیچ کاری انجام نداده است. این فرد با تمام وجود می‌خواهد که کار را پیش ببرد اما واقعا نمی‌داند که چه اقداماتی باید انجام دهد. اگر شما هم در چنین وضعیتی قرار دارید، احساس نگرانی نکنید. تمام افرادی که به دنبال ایده‌های خود رفته‌اند  چنین احساسی را تجربه کرده‌اند. فکر کردن بیش از اندازه به این موضوع را کنار بگذارید و از راه درست اقدام کنید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی راه‌هایی می‌پردازیم که کمک می‌کنند ایده‌ی خود را پیاده‌سازی کنید.

idea

۱- با نزدیک‌ترین دوست خود مشورت کنید

زمانی که ایده‌ی خود را با افراد قابل اعتماد مطرح کنید درواقع علاقه‌ی آن‌ها را برای شریک شدن می‌سنجید. شاید آن‌ها هم ایده‌ی دیگری داشته باشند که مکمل ایده‌ی شما باشد. این افراد همچنین می‌توانند انگیزه قوی در شما ایجاد کنند. به‌عنوان مثال تصور کنید به طور دائم در مورد راه‌اندازی یک سایت با دوستان خود مشورت می‌کنید و آن‌ها به شما می‌گویند که تا به حال فقط حرف زده‌اید و هیچ اقدامی بابت طراحی آن انجام نداده‌اید. این جمله‌ی کوتاه شما را به خودتان می‌آورد و دوست دارید برای به چالش کشیدن آن‌ها هم که شده ایده‌ی خود را زودتر پیاده‌سازی کنید. گاهی اوقات جملاتی که از طرف نزدیک‌ترین دوستان مطرح می‌شوند بهترین انگیزه را برای شروع کردن در فرد ایجاد می‌کنند.

۲- گام‌های کوچک بردارید

 اجرا کردن یک ایده به هیچ عنوان ساده نیست و نیاز به رسیدگی دارد. برخی از مراحل به اندازه‌ای سخت هستند که باید به گام‌های کوچک‌تر تقسیم شوند. به‌عنوان مثال نوشتن کتاب پروژه‌ی پیچیده‌ای است و هر روز باید بخشی از کار انجام شود تا نهایتا کتاب مورد نظر نوشته شود. مراحل انجام این کار به ‌اندازه‌‌‌ای زیاد هستند که عده‌ی کمی از عهده‌ی انجام آن برمی‌آیند. با همه‌ی این‌ها کسانی که کتاب نوشته‌اند معتقدند بعد از نوشتن کلمه‌ی اول و نهایتا صفحه‌ی اول، فرد به طور ناخودآگاه درگیر نوشتن می‌شود. اجرا کردن ایده‌ی جدید نیز به همین صورت است و کافی است یک راه ساده برای شروع آن در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید وب‌سایت راه‌اندازی کنید، دامنه بخرید. اگر می‌خواهید فروشگاه آنلاین لباس داشته باشید با عکس گرفتن از محصولات شروع کنید. اجازه ندهید که بیش از اندازه فکر کردن روی نتیجه‌ی دلخواهتان تأثیر بگذارد. فقط کافی است آغاز کنید.

۳- محل مناسبی برای کار در نظر بگیرید

اگر هنوز نمی‌دانید که چگونه باید اقدام کنید، به جاهایی بروید که شما را به انجام این کار تشویق کند. به‌عنوان مثال تشکیل تیم قدم خوبی برای این کار است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که بدون داشتن شرکت نمی‌توان افراد تیم را دور هم جمع کرد. درصورتی‌که بسیاری از برندهای بزرگ در ابتدا محل دائمی برای فعالیت‌های خود نداشتند. این روزها دانشگاه‌ها و بسیاری از شرکت‌ها فضای کار مشترک در اختیار افراد علاقه‌مند قرار می‌دهند تا بتوانند با استفاده از امکانات این مراکز ایده‌ی خود را پیاده‌سازی کنند. بسیاری از افراد به دلیل عدم وجود سرمایه‌ی کافی برای راه‌اندازی شرکت ایده‌های خود را فراموش می‌کنند. اما فضاهای اشتراکی کار تا حدود زیادی مشکلات این افراد را حل کرده است.

idea

۴- تیم تشکیل دهید

گام بعدی برای شکل دادن کسب‌وکار تشکیل تیم است. سعی کنید افرادی را دور هم جمع کنید که طرز فکری مشابه شما داشته و به کاری که انجام می‌دهند ایمان داشته باشند. در همایش‌ها و رویدادهای مرتبط با کاری که قصد دارید آغاز کنید شرکت کرده و این افراد را شناسایی کنید. گروه‌های فیسبوک و لینکدین نیز محل مناسبی دیگری برای پیدا کردن هم تیمی هستند. این افراد اگر واقعا به کاری که انجام می‌دهند علاقه داشته باشند بعد از مدتی تبدیل به یکی از مهره‌ی اصلی گروه می‌شوند و حاضرند هر کاری برای پیشرفت تیم انجام دهند.

۵- محل فیزیکی مناسبی ایجاد کنید

این موضوع شاید کم اهمیت به نظر برسد اما محیطی که در آن کار می‌کنید تأثیر فوق‌العاده زیادی روی روحیه‌ی شما می‌گذارد. افرادی که هر روز آن‌ها را می‌بینید و محلی که در آن کار می‌کنید یکی از عوامل اصلی رسیدن به هدف محسوب می‌شوند. بنابراین حواستان به جایی که اغلب زمان خود را سپری می‌کنید باشد. اطراف خود را با عکس‌ها و اشیایی پر کنید که به شما انگیزه و انرژی می‌دهند. محیطی که طراحی مناسبی داشته باشد، فرد را از نظر احساسی در شرایط خوبی قرار می‌دهد و با افزایش میزان انگیزه، کمک می‌کند تمرکز خود را در طول فعالیت حفظ کند.

فراموش نکنید که رویای بدون عمل، تنها یک آرزو است و هر فردی دوست دارد که به آرزوهای خود جامه‌ی عمل بپوشاند. داشتن یک ایده‌ی جدید و پیاده‌سازی کردن آن می‌تواند زندگی فرد را برای همیشه تغییر دهد. درواقع می‌توان گفت داشتن ایده‌ی جدید تنها بخش کوچکی از ماجرا است، اقداماتی که برای پیاده‌سازی آن انجام می‌شوند و افرادی که فرد را در راه رسیدن آن کمک می‌کنند بخش دیگر ماجرا را تشکیل می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات