مشخصات احتمالی دوربین گلکسی اس 9 تأیید شد

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در وب‌سایت خود، به مشخصات احتمالی دوربین گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ اشاره کرده است. این مدل، از فیلم‌برداری صحنه‌‌ی آهسته پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی پیش، تصویری از جعبه‌ی گوشی گلکسی اس 9 منتشر شد و بخشی از مشخصات پرچم‌دار جدید سامسونگ را به نمایش گذاشت. در لیست مشخصات فاش‌شده، به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Dual Pixel با قابلیت‌ فوکوس سریع، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، امکان تغییر دیافراگم و قابلیت فیلم‎برداری صحنه‌ی آهسته اشاره می‎شود. انتظار می‌رفت دوربین کهکشانی جدید، از قابلیت فیلم‎برداری صحنه‌ی آهسته با نرخ ۱۰۰۰ فریم‌ بر ثانیه برخوردار باشد؛ مانند پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم سونی که سال گذشته وارد بازار شد.

اطلاعات به‎دست‌آمده در وب‌سایت رسمی سامسونگ، جزئیاتی از دوربین جانشین گلکسی اس ۸ ارائه می‎دهد. سامسونگ در وب‎سایت رسمی خود، صفحه‌ای برای دوربین ISOCELL جدید ایجاد کرده است که احتمالاً از این دوربین برای پرچم‏‌دار ۲۰۱۸ شرکت کُره‌‏ای استفاده خواهد شد. در این صفحه به سنسور‌های سه‎لایه FRS (مخفف Fast-Read-Out) اشاره می‎شود و ماهیت دوربین، باعث خواهد شد عملکرد گلکسی اس ۹ در زمینه‌ی فوکوس، سریع‎تر و دقیق‌تر از مدل‌های گذشته باشد.

گلکسی اس 9

سامسونگ مدعی است که سنسورهای سه‌لایه‌ی FRS جدید، از قابلیت فیلم‎برداری صحنه‌ی آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه و رزولوشن 1080p پشتیبانی خواهند کرد. باید به این موضوع اشاره کرد که در صورت امکان‌پذیر شدن فیلم‌برداری صحنه‌‌ی آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه و رزولوشن 1080p، انتظار می‌رود کهکشانی جدید سامسونگ بتواند فیلم‌هایی با رزولوشن 720p و نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. این موضوع باعث خواهد شد گلکسی اس ۹ به یکی از معدود گوشی‌های بازار تبدیل شود که چنین قابلیتی ارائه می‌دهند.

اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم سونی، به‎طور مشابه از قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p برخوردار است؛ ولی این مدل تنها در یک بازه زمانی کوتاه می‎‌تواند چنین ویدیوهایی را به ثبت برساند. باید منتظر ماند و دید عملکرد پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ در این زمینه چگونه خواهد بود.

شرکت کُره‌ای اشاره کرده است که سنسورهای جدید از قابلیت فوکوس خودکار Super PD (فوکوس خودکار فوق‌العاده سریع مبتنی بر تشخیص فاز) بهره می‎گیرد. در حال ‏‌حاضر این شرکت وارد جزئیات بیشتر نشده است؛ اما ادعا می‌کند که قابلیت فوکوس خودکار Super PD حتی در محیط‌هایی با نور نامناسب، قابل استفاده است و می‎تواند فاصله‌ی اجسام متحرک را با دوربین به‌خوبی تخمین بزند.

به‌ نظر می‌رسد گلکسی اس ۹ و گلکسی اس 9 پلاس در زمینه‌ی عکاسی، حرف‏‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. باید اشاره کرد که صفحه‌ی مذکور از وب‎سایت سامسونگ به‌سرعت حذف شد و امکان دسترسی به آن وجود ندارد. علاوه‌ بر این قابلیت‌ها، باید دید دوربین دوگانه جانشین گلکسی اس ۸ پلاس چه ویژگی‎های دیگری ارائه خواهد داد.

سامسونگ اخیراً شعار تجاری «The Camera. Reimagined» را برای گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به ثبت رسانده است که با تغییرات احتمالی در دوربین پرچم‌داران این شرکت هم‌خوانی دارد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، طراحی پرچم‌داران جدید این شرکت نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی خواهد ماند؛ هرچند، انتظار می‌رود تغییراتی در جای‌گیری حسگر اثر انگشت اعمال شده باشد. نسخه‌ی «پلاس» گلکسی اس ۹ که تنها گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه از سری گلکسی اس محسوب خواهد شد، از دوربین دوگانه با چینش عمودی استفاده می‏‌کند.

دریافت تأییدیه برای پرچم‌داران ۲۰۱۸ سری گلکسی اس در برزیل، باعث شده است گمانه‌زنی‌ها در مورد عدم افزایش ظرفیت باتری شدت بگیرد. این‌طور که پیدا است، جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به ترتیب، باتری ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهند داشت. تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ یا اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام که هر دو بر مبنای فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری توسعه یافته‌اند، قلب تپنده‌ی پرچم‌داران جدید سامسونگ هستند.

گمان می‌رود گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به‌صورت رسمی، یک روز مانده به برگزاری نمایشگاه MWC 2018 معرفی شود. به احتمال زیاد، سامسونگ پرچم‌داران جدیدش را در نیمه مارس وارد بازار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات