قیمت باورنکردنی برای اولین کوروت ZR1 و موستانگ بولیت

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در یک حراجی، اولین نسخه‌های تولیدی از دو مدل جدید شورولت کوروت ZR1 و فورد موستانگ بولیت با قیمت‌های نجومی فروخته شدند.
تبلیغات

حراجی برت-جکسون واقع در ایالت آریزونای آمریکا، چند روز پیش میزبان دو مدل جدید شورولت کوروت ZR1 و موستانگ بولیت ۲۰۱۹ بود.

نسل جدید شورولت کوروت ZR1 حدود ۲ ماه پیش رونمایی شد. این سوپراسپرت آمریکایی به پیشرانه‌ی دست‌ساز ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری سوپرشارژ از سری LT5، با قدرت ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور ۹۶۹ نیوتن‌متر مجهز است. ZR1 جدید، به‌عنوان قدرتمندترین کوروت کارخانه‌ای تاریخ، با بهره‌گیری از فیبر کربن و بدنه‌ی آیرودینامیک، سیستم کنترل سواری مغناطیسی، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و ترمزهای سرامیک کربنی از برند برمبو عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد.

Chevrolet Corvette ZR1

در جریان حراجی برت-جکسون، اولین نسخه‌ی تولیدی از کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ به حراج گذاشته شد. قیمت نهایی این مدل به ۹۲۵ هزار دلار رسید که تمام این مبلغ صرف بنیاد «تونل تا برج استفان سیلر» و ساخت ساختمان ویژه‌ برای برنامه‌ی «دلیران آمریکا» می‌شود. استفان سیلر آتشنشان نیویورکی بود که در جریان حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ هنگام کمک‌رسانی به مصدومان، جان خود را از دست داد. خانواده‌ی سیلر به‌منظور گرامیداشت یاد استفان و ساخت خانه‌های هوشمند برای نیازمندان، این بنیاد را ایجاد کردند.

Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1
Chevrolet Corvette ZR1
شورولت کوروت ZR1 روباز /  2018 Chevrolet Corvette Convertible
شورولت کوروت ZR1 روباز /  2018 Chevrolet Corvette Convertible

خریدار اولین دستگاه تولیدی از کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹، قابلیت انتخاب از بین نسخه‌ی کوپه یا کروک به همراه جعبه‌دنده‌ی دستی یا نوع ۸ سرعته‌ی خودکار (با پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان) را خواهد داشت. کریگ جکسون، مدیرعامل شرکت حراجی برت-جکسون، گفت:

بسیار خرسندیم که توانستیم به این بنیاد خیریه‌ی مهم و شگفت‌انگیز کمک کنیم. تا به امروز، شرکت برت-جکسون حدود ۹۶ میلیون دلار به خیریه‌های مختلف کمک کرده است.
Ford mustang Bulitt

اما خودروی دیگری که اخیراً بسیار خبرساز شده، فورد موستانگ بولیت ۲۰۱۹ است. این مدل ویژه در کنار مدل اصلی فیلم سینمایی بولیت، در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شد. موستانگ بولیت ۲۰۱۹ با نشانه‌هایی چون رنگ سبز تیره و رینگ‌های سیاه‌رنگ، یادآور مدل کلاسیک موستانگ بولیت 1968، البته با قدرت بیشتر است. موستانگ بولیت ۲۰۱۹ از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری بهینه‌‌شده‌ی موستانگ GT با قدرت حداقل ۴۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۶۹ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. تمام این قدرت توسط گیربکس دستی ۶ سرعته به محور عقب فرستاده می‌شود تا این خودروی عضلانی آمریکایی، به نهایت سرعت تخمینی ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت برسد.

Ford mustang Bulitt

برای هماهنگی با ظاهر بدنه، کابین نیز به تزئینات کروم و سبزرنگ مانند روکش‌های چرم سیاه صندلی‌های برند ریکارو با دوخت‌های سبزرنگ در پشت‌سری همراه شده است. با انتخاب پکیج آپشن «الکترونیک» ویژگی‌هایی چون رهیاب ماهواره‌ای، تنظیمات برقی صندلی‌ها، سیستم صوتی حرفه‌ای و سیستم‌های کمکی و ایمنی در دسترس قرار می‌گیرد.

Ford mustang Bulitt

همانند کوروت ZR1، اولین نسخه‌ی تولیدی از موستانگ بولیت ۲۰۱۹ روانه‌ی حراجی برت-جکسون شد که در نهایت با مبلغ ۳۰۰ هزار دلار به‌ فروش رسید. این خودروی ویژه، توسط فورد و املاک مک‌کوئین با هدف اهدای تمام مبلغ فروش آن به مدرسه‌ی خصوصی Boys Rebublic به حراج گذاشته شد. این مدرسه تا به امروز میزبان بیش از ۳۰ هزار دختر و پسر نوجوان، از جمله استیو مک‌کوئین (فارغ‌التحصیل سال ۱۹۴۶) بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات