استون مارتین والکری در دو نسخه تولید می‌شود

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
استون مارتین والکری AMR پرو با ظاهری الهام‌گرفته از خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک وارد بازار خواهد شد و نسخه جاده‌ای آن نیز در دسترس خریداران قرار حواهد گرفت.
تبلیغات

استون مارتین والکری قبلا محدودیت طراحی خودرو را تغییر داده است؛ اما در آینده نسخه‌ای قوی‌تر و مستحکم‌تر خواهد آمد و برخی تفییرات اساسی در عملکرد خودرو اتفاق می‌افتد. این نسخه که تنها مدل پیست از ابرخودروی استون مارتین والکری است، با نام والکری AMR پرو شناخته می‌شود و بر اساس شبیه‌سازی‌های انجام‌شده به وسیله تیم فرمول یک ردبول توسعه می‌یابد. همکاری تیم ردبول باعث می‌شود که زمان طی مسیر این خودرو قابل مقایسه با خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک و LMP1 باشد. 

استون مارتین والکری/ aston martin valkyrie

صاحبان نسخه جدید استون مارتین والکری قادر به تجربه سرعتی نزدیک به ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت و شتاب جانبی بیش از ۳.۳ g و شتاب کندشونده هنگام ترمز بیش از ۳.۵ g هستند. مهیا ساختن این امکان می‌تواند حاصل ترکیبی از عوامل، یعنی قدرت بیش‌تر، وزن کمتر و نیروی روبه پایین بیش‌تر باشد.

بزرگ‌ترین تغییر در بدنه والکری خواهد بود؛ تمام سطوح آیرودینامیک به دنبال افزایش قابل توجه نیروی روبه‌پایین هستند و این اصلاحات شامل افزودن اجزای بال بزرگ‌تر در جلو و عقب خودرو، همراه با تجدید نظر در استراتژی‌های کنترل آیرودینامیک فعال مناسب رانندگی پیست خواهند بود.

استون مارتین والکری/ aston martin valkyrie

این خودروی مخصوص پیست از چرخ‌های با قطر کوچک‌تر (جلو و عقب ۱۸ اینچی) استفاده خواهد کرد تا بتواند با سطح صیقلی مسابقه‌ای میشلین مشابه خودروهای LMP1 خود را تطبیق دهد. با این حال، برای توقف خودرو از ترمزهای کربن سرامیکی استفاده می‌شود که شبیه ترمزهای مورد استفاده در خودروهای مسابقات فرمول یک هستند. 

قدرت و گشتاور بیش‌تری نیز از پیشرانه ۶.۵ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر کازورث (Cosworth) گرفته می‌شود که با استفاده از کنترل‌ انتشار آلایندگی امکان‌پذیر شده است. خروجی سیستم بازیابی انرژی ریماک (Rimac) در خودرو بدون تغییر باقی خواهد ماند؛ اما سیستم‌های کنترلی برای حضور در مسیر پیست مجدد برنامه‌ریزی می‌شود.

استون مارتین والکری/ aston martin valkyrie

خودروی استون مارتین والکری از برنامه صرفه‌جویی وزن بهره‌مند خواهد شد. امکانات موجود مانند سیستم تهویه هوا و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی بازهم در اختیار قرار داده می‌شود؛ درحالی‌که اجزای مورد نیاز با قطعات سبک‌وزن و مخصوص خودروی مسابقه‌ای جایگزین می‌شوند. این قطعات شامل پنجره‌های پلی کربنات، اجزای تعلیق فیبر کربنی، صندلی‌های مسابقه‌ای بدون نیاز به تنظیم و اگزوز با حداقل الزامات کاهش صدا هستند. البته واضح است که استفاده از این قطعات باعث افزایش صدای خودروی خواهد شد؛ اما برای خودروی پیست عیب محسوب نمی‌شود.

آدریان نیوی متخصص آیرودینامیک تیم ردبول که کار طراحی این خودرو را رهبری می‌کند، درباره استون مارتین والکری AMR پرو گفت: 

نسخه جدید این خودرو با عملکرد فوق‌العاده تولید می‌شود؛ اما همیشه برای من بسیار مهم است که والکری به‌عنوان یک خودروی جاده‌ای درست عمل کند و واضح است که به‌طور طبیعی با برخی محدودیت‌ها همراه باشد. با نسخه مخصوص پیست استون مارتین والکری  AMR پرو، ما آزادی عمل بیش‌تری برای ایجاد تحولی قابل توجه داریم که البته چنین امتیازاتی همیشه وجود ندارند.
آدریان نیوی

نمونه اولیه والکری به‌زودی آزمایش خواهد شد و استون مارتین تنها ۱۷۵ نمونه از آن خواهد ساخت که از این تعداد، ۲۵ دستگاه نسخه والکری AMR پرو خواهند بود. برای اطمینان از این‌که خریداران این خودرو می‌توانند بیش‌ترین بهره را از آن ببرند، استون مارتین برنامه مخصوصی اجرا می‌کند که قابلیت دسترسی به امکاناتی مشابه رانندگان تیم فرمول یک ردبول را برای آنان فراهم کند. این امکانات شامل کار با شبیه‌ساز خودرو و آموزش حرفه‌ای پیست، همراه با برنامه‌هایی برای بهبود آمادگی جسمانی خریداران می‌شود.

رونمایی از ظاهر تولیدی خودروی استون مارتین والکری در سال ۲۰۱۸ انجام می‌شود، درحالی‌که اولین تحویل خودرو در سال ۲۰۱۹ برای نسخه جاده‌ای و ۲۰۲۰ برای نسخه پیست برنامه‌ریزی شده است. تا آن زمان مرسدس AMG نیز از ابرخودروی خود با نام پروجکت وان رونمایی می‌کند؛ تنها تفاوت این است که خودروی مرسدس تنها در یک نسخه تولید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات