نویسندگی میهمان؛ ابزار پایدار بازاریابی دیجیتال

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نویسندگی میهمان نوعی بازاریابی است که در سال‌های اخیر به رشد قابل قبولی رسیده و فرصت‌های مناسبی در اختیار افراد قرار می‌دهد.
تبلیغات

ابزارها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هر روز در حال تغییر و جایگزینی هستند. یکی از این روش‌های که با گذشت سال‌ها هنوز به‌عنوان ابزاری مفید و کاربردی شناخته می‌شود، نویسندگی میهمان است. در صورتی که به‌عنوان صاحب کسب و کار یا حتی یک آزادکار، این روش را برای بازاریابی بلندمدت انتخاب کنید، سود زیادی از آن خواهید برد.

جیسون دیمرس یکی از نویسندگان وبسایت فوربز است که تحقیقات و تجربه‌های مفیدی در زمینه‌ی نویسندگی میهمان دارد. او در این مقاله نکات کاربردی برای شروع این نوع از بازاریابی را به اشتراک گذاشته است تا کاربران بتوانند با ترس اولیه‌ی این کار مقابله کنند.

نویسندگی میهمان چگونه انجام می‌شود

قدم اول، ساختن یک برند شخصی یا سازمانی برای خود است. ساختن برند استراتژی‌های خاص خود را دارد که در مطالب مربوط به آن پرداخته‌ایم. به‌صورت خلاصه، شما باید در قدم اول به‌طور نسبی شناخته‌شده باشید یا حداقل سابقه و رزومه‌ای با نمونه‌کارهای مناسب ارائه دهید.

سپس به دنبال وبسایت‌هایی باشید که در انتشار محتوا فعال باشند و حتی‌الامکان مطالبی مرتبط با صنعت شما ارائه بدهند. شاید قدم اول در این مسیر دشوار باشد؛ اما پس از پیدا کردن ناشر  اولیه، مسیر پیشرفت شما شروع می‌شود. از همان روزهای اولیه می‌توانید از منافع نویسندگی خود استفاده کنید و رفته‌رفته برند خود را گسترش دهید. با شناخته‌تر شدن برند، کار شما برای پیدا کردن ناشران بهتر آسان خواهد شد و این روند دومینویی، شما را به مخاطبان و در نهایت مشتریان بیشتر وصل می‌کند.

سؤالی که ذهن اکثر افراد و صاحبان کسب و کار را به خود مشغول می‌کند این است که نویسندگی میهمان را از کجا شروع کنند؟

۱- برند شخصی را در اولویت قرار دهید

همان طور که پیش از این گفته شد، در قدم اول باید شناخته‌شده باشید. پس ابتدا خودتان را در پروفایل‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ شخصی یا صفحه‌ی مؤلفان در وبسایت شرکتی معرفی کنید. سعی کنید در فضاها و گروه‌های مختلف کاری خود را نشان بدهید و در کنار آن، لحن به‌خصوص و ویژگی اصلی خودتان را به نمایش بگذارید.

personal brand

۲- محتوای متنوع در ارتباط با کسب و کار آماده کنید

در قدم بعدی باید محتوای مورد نظر را تولید کرده و آماده داشته باشید. برای انتخاب موضوع محتوا به سراغ زمینه‌هایی بروید که در آن‌ها حرفه‌ای هستید. علاوه بر حرفه‌ای بودن، موضوعات باید با زمینه‌ی کاری شما مرتبط باشند. این محتوا را قبل از تماس با هر ویراستار یا وبسایت ناشری آماده کنید.

۳- مخاطب اولیه را پیدا کنید

اگر ناشر بداند که شما در حال حاضر تعدادی مخاطب در انجمن‌های متنوع دارید، محتوای شما را راحت‌تر منتشر می‌کند. شناخته شدن در شبکه‌های اجتماعی در این موقعیت کمک بزرگی خواهد بود.

۴- ناشر اول را با دقت انتخاب کنید

اولین وبسایت یا سرویسی که محتوای شما را منتشر می‌کند، حکم تبلیغات را نیز برای شما ایفا می‌کند. انتخاب هوشمندانه‌ی ناشر اولیه، به شما کمک می‌کند تا مخاطبان اولیه را بهتر جذب کنید و در برقراری ارتباط با ناشران بعدی نیز راه آسانی در پیش داشته باشید.

۵- پایدار بمانید

پس از ارتباط اولیه و جلب نظر ناشر، باید بتوانید با محتوای مناسب، جای پای خود را در وبسایت هدف محکم کنید. این کار با انتخاب موضوع مناسب و نوشتن محتوایی که مخاطبان وبسایت هدف را علاقه‌مندتر می‌کند، عملی می‌شود.

۶- ارتباط با ناشر را قوی کنید

از همان روزهای اولیه، ارتباطی مداوم و سازنده با وبسایت ناشر داشته باشید. سعی کنید ویرایش‌های مدنظر آن‌ها را به بهترین نحو انجام بدهید و محتوا را با شراکت کامل با تیم آن وبسایت آماده کنید.

مخاطب

۷- روی مخاطب سرمایه‌گذاری کنید

مخاطبان و دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی، حکم مبلغان شما و محتوایتان را دارند. ارتباط با آن‌ها را هیچ‌گاه از دست ندهید و تلاش کنید هر روز بیش از پیش محتوای جذاب برای آن‌ها تولید کنید. در شبکه‌های اجتماعی به نظراتشان پاسخ دهید و محتوا را آن‌طور که دنبال‌کنندگان می‌پسندند تولید کنید.

۸- دست از تلاش برندارید

پس از انتشار محتوا در چند سرویس و جذب مخاطبان زیاد، شاید به این فکر بیفتید که به اندا‌زه‌ی کافی روی این روش وقت گذاشته‌اید. این طرز تفکر اشتباه است و هیچ بن بستی برای انتشار و بازاریابی محتوا وجود ندارد. با گذشت زمان به فکر ناشران بزرگ‌تر و حضور جدی‌تر در بازارهای جدید باشید.

فراموش نکنید که دشوارترین مرحله‌ی هر استراتژی کسب و کار، شروع آن است. قدم اول را به هر شکل ممکن بردارید و شروع به نوشتن کنید. مطمئن باشید استراتژی نویسندگی میهمان سود بالایی برای شما خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات