رونمایی زیرو از موتورسیکلت برقی جدید

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
زیرو از موتورسیکلت الکتریکی جدیدی با قدرت معادل پیشرانه ۱۲۵ سی‌سی برای عرضه در بازارهای اروپایی رونمایی می‌کند.
تبلیغات

 گزینه‌های الکتریکی دوچرخ دنیای امروزی شامل انواع مختلف موتورسیکلت‌های نسبتا کم‌قدرت می‌شوند؛ اما اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها اسکوتر الکتریکی هستند. شرکت زیرو موتورسایکلز (Zero Motorcycles)، با توجه به نیاز طرفداران موتورسیکلت‌ الکتریکی مناسب و کم‌مصرف، مدل الکتریکی جدیدی برای راکبان موتورسیکلت در اروپا به ارمغان آورده که نام آن DS ZF14.4 است.

این موتورسیکلت الکتریکی با توجه به شرایط جدید مجوز رانندگی و با هدف جذب رانندگانی با گواهینامه موقت (به‌عنوان مثال، CBT در انگلستان) تولید می‌شود و قدرت خروجی آن با پیشرانه احتراق داخلی ۱۲۵ سی‌سی قابل مقایسه است. برای کسانی که با سیستم صدور گواهینامه در اروپا آشنا نیستند باید یادآوری کرد که استفاده موتورسواران زیر ۱۹ سال به موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی محدود می‌شود.

zero electric bike/ موتورسیکلت الکتریکی زیرو

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که رانندگان موتورسیکلت‌ برقی با آن مواجه هستند، کمبود محدوده رانندگی با یک‌ بار شارژ است. با توجه به اطلاعات ارائه‌شده توسط زیرو، موتورسیکلت جدید DS ZF14.4 دو برابر باتری مدل قبلی (DS ZF7.2) ظرفیت دارد. استفاده از این نوع باتری باعث می‌شود که محدوده رانندگی در بزرگراه به ۲۶۲ کیلومتر و در شهر به ۱۲۵ کیلومتر برسد. علاوه بر این زیرو از مخزن ذخیره کمکی نیز بهره می‌برد که طبق ادعای این شرکت، باعث می‌شود محدوده رانندگی شهری و بزرگراهی به ترتیب به ۳۲۵ و ۱۵۶ کیلومتر افزایش یابد. 

مانند تمام موتورسیکلت‌های الکتریکی زیرو، مدل جدید را نیز می‌توان به کمک یک سوکت استاندارد دیواری شارژ کرد؛ به‌طور کلی اگر شارژ باتری از حالت کاملا خالی انجام شود، عملا نیاز به شارژ از شب تا صبح دارد. مخزن ذخیره برق کمکی قادر است با سرعت ۶ برابر سریع‌تر شارژ شود؛ زیرا امکان شارژ آن از طریق ایستگاه‌های شارژ J1772 استاندارد که توسط اکثر خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود نیز فراهم است.

محدوده رانندگی موتورسیکلت برقی زیرو ۱۱ کیلووات ساعت، با تقاضای روزافزون اروپایی‌هایی که دارای خودروی استاندارد یا گواهینامه‌ی موتورسیکلت A1 و به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز، جدید و دوگانه اسپرت هستند، مطابقت دارد.

اومبرتو اوچلی، مدیر عامل بخش اروپایی زیرو موتورسیکلز، گفت:

با دو برابر شدن گزینه‌های باتری و شارژ سریع، به همراه ویژگی‌های محدوده و قابلیت شارژ این مدل جدید، رفت و آمد روزانه‌ی تعداد زیادی از رانندگان و موتورسواران اروپایی به تجربه‌ای ناب، قدرتمند و کارآمد تبدیل خواهد شد.

آیا جهان واقعا به موتورسیکلت‌های الکتریکی با پیشرانه کم‌قدرت زیرو نیاز دارد؟ سخت است که به این سؤال پاسخ بدهیم؛ اما اگر کسی واقعا بتواند در فروش موتورسیکلت‌های برقی موفق شود، احتمالا زیرو خواهد بود. قیمت موتورسیکلت الکتریکی زیرو DS ZF14.4 از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد؛ اما در انگلستان قیمت این موتورسیکلت با توان ۱۱ کیلو وات همراه با کمک‌هزینه و یارانه ۱۵۰۰ یورویی برای خرید خودروی الکتریکی کم‌مصرف، به ۱۲,۱۹۰ پوند کاهش می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات