اپل باید به فکر رفع اعتیاد نوجوانان به گوشی هوشمند باشد

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اعتیاد نوجوانان به گوشی‌ هوشمند گریبان‌گیر شرکت اپل شده است و از این شرکت درخواست شده این مشکل را حل کند.
تبلیغات

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، دو سهام‌دار بزرگ اپل از این سازنده‌ی مطرح درخواست کرده‌اند برای حل بحران اعتیاد نوجوانان به گوشی‌ هوشمند واکنش نشان دهد. این دو سهام‌دار، جانا پارتنرز و صندوق بازنشستگی معلمان کالیفرنیا هستند که ۲ میلیارد دلار از سهام اپل را در اختیار دارند. آن‌ها طی نامه‌ای به اپل، از این شرکت درخواست کردند با ایجاد ابزارهای نرم‌افزاری جدید، به والدین کمک کند دسترسی فرزندان خود را به گوشی‌ هوشمند محدود کنند. ضمن اینکه در خصوص بررسی تأثیر استفاده از گوشی‌ هوشمند بر سلامت روان، سرمایه‌گذاری کند.

در این نامه به این موضوع اشاره شده است که اکثر نوجوانان آمریکایی در سن ۱۰ سالگی صاحب اولین گوشی هوشمند خود می‌شوند و ۴ ساعت و نیم از زمان روزانه‌ی خود را (به‌غیر از چت و مکالمات) صرف آن می‌کنند. این گزارش اعلام کرده است که ۷۸ درصد نوجوانان حداقل هر یک ساعت یک بار گوشی خود را چک می‌کنند و نیمی از آن‌ها احساس وابستگی و اعتیاد به گوشی‌ همراه خود دارند. هر دو سهام‌دار خاطرنشان کردند که اگر اپل به این درخواست توجهی نکند، ممکن است سهام و اعتبارش لطمه ببیند.

البته کل سهام سرمایه‌گذاری شده در اپل معادل ۹۰۰ میلیارد دلار است و سهم ۲ میلیاردی در آن رقم کوچکی به حساب می‌آید و تنها ۰.۲ درصد از سهام را در بر می‌گیرد. ضمن اینکه بانک‌های بزرگی همچون گلدمن ساکس و یو‌بی‌اس جزو سرمایه داران سهام اپل هستند. البته در این گزارش آمده که اپل ابراز تمایل کرده است تا نرم‌افزارهایی برای رفع عواقب منفی استفاده‌ی نوجوانان از گوشی‌ هوشمند به کار گیرد.

سرمایه‌گذاران می‌خواهند از یک راه ساده‌تر برای اعمال محدودیت استفاده کنند. با این حال، در متن این نامه آمده است که اپل می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در توجه به توسعه‌ی سلامت و نسل جدید کسب و کارهای اخلاق‌مدارانه داشته باشد؛ چرا که پیامدهای درازمدت فناوری‌های جدید باید مورد توجه قرار بگیرد و هیچ شرکتی نمی‌تواند از بار این مسئولیت شانه خالی کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات