فولکس‌ واگن پاسات جی‌ تی رونمایی شد

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فولکس واگن آلمان از نسخه‌ی اسپرت خودروی پاسات با نام جی‌تی (GT) در فاصله‌ی چند روز تا آغاز به کار نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد.
تبلیغات

مدل مفهومی و اولیه از نسخه‌ی جی‌تی خودروی فولکس‌واگن پاسات برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس توسط بزرگ‌ترین خودروساز حال حاضر جهان رونمایی شد. اکنون بیش از یک سال از آن تاریخ گذشته و بالاخره نسخه‌ی نهایی و تولیدشده‌ی این خودرو در مدل ۲۰۱۸ توسط ژرمن‌ها قرار است طی روزهای آینده و در نمایشگاه خودروی دیترویت آمریکا در معرض دید جهانیان قرار گیرد. اگر به سال ۲۰۱۶ برگردیم و به تصاویر منتشرشده از مدل مفهومی پاسات جی‌تی بنگریم؛ در خواهیم یافت که نسخه‌ی نهایی و تولیدشده‌ی آن بسیار به مدل اولیه نزدیک است. اما نسخه‌ی نهایی پاسات جی‌تی که به‌نوعی نسخه‌ی اسپرت این خودروی آلمانی به شمار می‌رود، دارای چه ویژگی‌هایی است؟

پاسات جی‌تی از بیش از ۲۰ حالت نورپردازی در داخل و خارج خودرو بهره می‌برد که حالت‌های بسیار زیبا و اسپرتی به این خودرو می‌دهد. چراغ‌های LED استاندارد و چراغ‌های روز (Daylight) به‌خوبی در قسمت جلوی خودرو تعبیه شده‌‌اند و همخوانی بسیار خوبی با سپر الهام‌گرفته از خط تولید محصولات R فولکس‌واگن دارند. جلو پنجره‌ی این خودرو نیز با طراحی کندوی زنبور عسل، جایگزین مدل ساده و پیشین خود شده و تریم قرمزرنگ اطراف آن بر زیبایی این قسمت افزوده است.

VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT

در قسمت‌های کناری و به‌خصوص درها، تریم‌های مشکی به‌کاررفته در کنار علامت GT که روی بدنه نصب شده است، بسیار خودنمایی می‌کند و سقف تمام مشکی آن، زیبایی این خودروی آلمانی را دوچندان می‌سازد. در قسمت انتهای خودرو یک بال کوچک مشکی با تریم‌های مشکی متعدد روی سپر خودرو، نمایی دلچسب برای پاسات جی‌تی به ارمغان آورده است و همخوانی خوبی بین این قسمت‌ها با چراغ‌های LED تیره‌ی به‌کاررفته در قسمت عقب خودرو وجود دارد. اگزوز‌های ویژه‌ای نیز در قالب پکیج صدای پاسات، روی آن نصب و تعبیه شده است تا بهترین حس رانندگی اسپرت برای راننده و سرنشینان فراهم شود. اطلاعات دقیقی درباره سیستم ترمزهای پاسات جی‌تی در دست نیست؛ اما وجود ترمزهای قرمزرنگ در پشت تایرهای ۱۹ اینچی این خودرو، گویای استفاده‌ی فولکس‌واگن از سیستم ترمزی متفاوت از آنچه در نسخه‌های عادی این خودرو به کار رفته است، می‌دهد.

 در بخش داخل کابین، راننده و سرنشینان به‌راحتی استفاده از تریم مشکی در بخش داشبورد و خروجی‌های هوا را متوجه می‌شوند. همچنین استفاده از تریم فیبر کربنی موجب شده است که داشبورد خودرو کمی طویل‌تر شود و به‌خوبی سیستم‌های سرگرمی و صوتی را در خود جای دهد. تقریبا در تمام قسمت‌های داخل کابین از رنگ مشکی استفاده شده است؛ مانند سقف، صندلی‌های چرم مشکی با دسته‌های خاکستری و فرمان چرم مشکی.

VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT

از جمله ویژگی‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو  می‌توان به اپل کارپلی و اندروید اتو، شبکه‌ی اختصاصی فولکس‌واگن، دو درگاه‌ یو‌اس‌بی (یکی در قسمت جلو و دیگری برای سرنشینان عقب) اشاره کرد. اما در قسمت پیشرانه‌ و قوای محرکه، فولکس‌واگن پاسات جی‌تی ۲۰۱۸، از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. وظیفه‌ی انتقال قوای محرکه‌ی این خودروی اسپرت بر عهده جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک تیپ‌ترونیک است که وجود شیفتر پشت فرمان، تعویض دنده در حالت دستی را بسیار راحت می‌کند. فولکس‌واگن اعلام کرده است سیستم تعلیق خودرو کمی پایین‌تر از حد معمول قرار گرفته؛ اما میزان دقیق آن را اعلام نکرده است.

VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT
VW PASSAT GT

خودروی پاسات جی‌تی نسخه‌ی محدودی از این خودرو خواهد بود که بر اساس خط تولید R‌ این شرکت طراحی و تولید شده است. این خودرو دارای تنوع رنگ زیادی نخواهد بود و تنها با رنگ ‌های سفید، خاکستری، نقره‌ای و مشکی قابل سفارش است. قیمت این خودرو در مدل پایه ۲۹ هزار و ۹۰ دلار اعلام شده است.

انتظار می‌رود خودروی پاسات جی‌تی اسپرت در نیمه‌ دوم سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه‌های خودروی آمریکا عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات