نگاه نزدیک به جلو پنجره مشبک لکسوس LS

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لکسوس LS مدل ۲۰۱۸ در حالی وارد بازار جهانی خواهد شد که جلو پنجره مشبک این خودرو، طی ۶ ماه برنامه‌ریزی و با پیش‌تولید دست‌ساز، طراحی شده است.
تبلیغات

تولید صنایع بدون در نظر گرفتن دقت انسانی و فنون هنرمندانه امکان‌پذیر نیست. به لطف طراحی صنعتی، مواد بی‌جان به آثاری شگفت‌انگیز و هنری تبدیل می‌شوند. پس از چندین تحول، لکسوس در نهایت از جلو پنجره مشبک جدید خود در مدل LS جدید رونمایی می‌کند. صنعت‌گران هنرمند این شرکت، بخشی بزرگ از این موفقیت را به عهده داشتند، زیرا توانستند ایده طراح برای ساخت حالت درهم‌تنیده‌ی قطعات، به‌صورت یکپارچه و با تأکید بر حالت L شکل را به واقعیت تبدیل کنند. 

lexus ls 2018/ لکسوس
lexus ls 2018/ لکسوس

فرایند طراحی پیچیده جلو پنجره مشبک لکسوس ماه‌ها طول کشید؛ سپس برای نسخه F اسپرت ترفندهای دیگری مورد نیاز بود. این فرآیند با قلم طراح شروع شد و سپس رندر کامپیوتری پیچیدگی آن را بیشتر کرد. برنامه مدل‌سازی رایانه‌ای الگوی دقیقی از جلو پنجره مشبک ارائه می‌دهد؛ اما تکمیل دقیق فرآیند طراحی نیازمند چشم انسان است. طراح مدل‌ساز ماهری طی ۶ ماه و روزی هشت ساعت با دقت تمام روی رندر رایانه‌ای کار کرد تا سطوح منحنی ۵۰۰۰ قطعه را در صفحه نمایش تنظیم کند. تعداد این قطعات در نسخه F اسپرت به ۷۰۰۰ می‌رسد که بر پیچیدگی کار طراحی می‌افزاید و فرآیند ساخت را با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌کند.

الگوی درهم‌تنیده و بسیار پیچیده این کار، ظرافت‌های زیادی دارد که هر کسی از پس آن بر نمی‌آید. با این وجود قالب‌گیری نهایی این طرح بسیار خوب، نیاز به دستان هنرمند و ورزیده‌ی یاسوهیرو ناکاشیما دارد. در ژاپن به صنعتگران ماهری که قادر به انجام این نوع کار باشند، لقب تاکومی (Takumi) می‌دهند.

lexus ls 2018/ لکسوس
lexus ls 2018/ لکسوس

ناکاشیما پس از بیرون آوردن قالب از فرآیند ماشین‌کاری، از ابزار دست‌ساز خیزرانی برای تنظیم دقیق قطعه استفاده می‌کند. طبق گفته‌های لکسوس، این صنعت‌گر حتی دقیق‌تر از ماشین‌های رایانه‌ای عمل می‌کند؛ به‌طوری که کار صیقل دادن مش را با دقت ۰.۱ میلی‌متر انجام می‌دهد. ناکاشیما تمام قطعات و بندهای L شکل مش را با دقت بسیار زیادی صیقل می‌دهد تا طراحی نهایی جلو پنجره مشبک، بسیار صاف و درخشان به نظر برسد.

طراحی جلو پنجره مشبک قبلا در خودروی لکسوس به‌صورت دوتکه انجام می‌شد؛ اما در طرح جدید طراحان ژاپنی تصمیم گرفتند از طرح یکپارچه استفاده کنند. البته همان‌طور که بیان شد، طراحی و ساخت چنین قطعه‌ای بسیار مشکل است؛ ولی اگر مهندسان لکسوس تصمیم به ساخت چیزی بگیرند، حتما آن را انجام می‌دهند.

نسل جدید خودروی لکسوس LS مدل زیبا‌تری از طراحی ارائه می‌دهد که در ایالات متحده از ماه فوریه در نمایندگی‌های لکسوس در دسترس خواهد بود. خریداران می‌توانند بین پیشرانه ۳.۵ لیتری بی‌توربو خورجینی ۶ سیلندر با ۴۱۵ اسب بخار و ۵۹۹ نیوتن‌متر یا پیشرانه ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر همراه با موتور الکتریکی انتخاب کنند که در مجموع ۳۵۴ اسب بخار در مدل LS 500h قدرت تولید می‌کند. قدرت خروجی پیشرانه مدل اسپرت F تغییر نمی‌کند؛ اما چرخ‌های ۲۰ اینچی، ترمزهای بزرگ‌تر، کیت بدنه تهاجمی، پشتی‌های بزرگ‌تر‌ برای صندلی‌های جلو، طرح کابین آلومینیومی و پنل ابزار شبیه به نسخه LFA به امکانات آن اضافه می‌شود. مشتریانی که به دنبال ایمنی بیشتری هستند، می‌توانند فناوری جدید دستیار راننده برای جلوگیری از برخورد با عابران پیاده در جلو، ترمز عقب پیش‌گیری از برخورد با عابر پیاده و هشدار ترافیکی جلو را سفارش دهند.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات