اوپل اینسیگنیا، نسخه‌ی GSi رونمایی شد

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
استیشن جدید اوپل، ظاهر و عملکرد اسپرت را در کنار سواری راحت ارائه می‌دهد.
تبلیغات

مدل جدید استیشن اوپل اینسیگنیا با ماک کامل GSi Sports Tourer، با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی پرچم‌دار اوپل، قدرت، فرمان‌پذیری و فضای جادار ارائه می‌کند تا علاوه بر راننده، توجه سرنشینان را هم جلب کند.

این استیشن زیبا، تمام موارد مورد نیاز برای ایجاد حس رانندگی اسپرت، به همراه دارد و حالا با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی دو لیتری دیزلی و توئین توربو، با مصرف سوختِ ترکیبی ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار قرار می‌دهد. از موارد استاندارد استیشن جدید اوپل می‌توان به شاسی تقویت‌شده فلکس‌راید، سیستم تمام چرخ محرک جدید، لاستیک‌های با چسبندگی بالا و جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار جدید به همراه پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان اشاره کرد.

OPEL GSi Sports Tourer

تیم طراحی اوپل، ظاهر اسپرت را در کنار تجربه‌ی رانندگی پویا قرار داده‌ است. ورودی‌های هوای کروم در جلو و اسپویلر عقب، ادعای تیم طراحی اوپل را تأیید می‌کنند. در کابین، فرمان چرمی و آپشن صندلی‌های اسپرت مخصوص اوپل راننده را راضی خواهند کرد. اما سرنشینان ردیف دوم، در فضای جادار و راحت اینسیگنیا (۱.۶۶۵ لیتر) غرق‌ می‌شوند و از تمام تجهیزات آن مانند اوپل اینتل‌آی لینک و ان‌استار لذت می‌برند. تمام این موارد، اینسیگنیا جی‌اِس‌آی اسپرتز تورر را در جایگاه استیشن پرچم‌دار اوپل قرار می‌دهد.

تیم مهندسی اوپل، همانند مدل گرند اسپرت اینسیگنیا، مدل استیشن جدید را با تست در پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ، در بهترین حالت توسعه داده است. مرکز تست شرکت اوپل در منطقه‌ی کوهستانی اِیفل قرار دارد. استیشن اینسیگینا به بهترین پیشرانه‌ی اوپل مجهز شده است. این پیشرانه دو لیتری توئین توربو با استفاده از ویژگی توربوشارژ سطح دو، در دور موتور ۴۰۰۰ حدود ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با آزاد کردن ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور از دور موتور ۱۵۰۰، استیشن پرچم‌دار اوپل با حداکثر سرعت ۲۳۱ کیلومتر در ساعت، در ۷.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

OPEL GSi Sports Tourer

البته پیشرانه‌ی بنزینی دو لیتری توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ و مصرف سوخت ترکیبی ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیز در دسترس است؛ استیشن تورر اوپل با پیشرانه‌ی بنزینی، حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر در ساعت دارد و در زمان ۷.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

پایه‌ی تمام کارآمدی و لذت رانندگی با استیشن اینسیگنیا، شاسی جدید آن است. با استفاده از فنربندی جدید و کمک‌فنرهای اسپرت، ارتفاع استیشن GSi نسبت به مدل‌ استاندارد تورر، ۱۰ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. شاسی فلکس‌راید به‌صورت آنی با اقدامات کمک‌فنر، فرمان، پدال گاز و جعبه‌دنده مطبق می‌شود. بر اساس حالت‌های رانندگیِ استاندارد، تورر یا اسپرت، حساسیت فرمان و پدال گاز نرم‌تر (حالت تورر) یا تیزتر و اسپرت‌تر (حالت اسپرت) می‌شود.

OPEL GSi Sports Tourer

حالت ویژه‌ی رقابتی (Competition) هم منحصراً برای استیشن اینسیگنیا GSi تورر در نظر گرفته شده است که با دکمه‌ی سیستم کنترل پایداری برقی (ESP) فعال می‌شود. با غیر فعال کردن سیستم کنترل پایداری برقی و استفاده از پدال‌های کنار فرمان، تجربه کاملا متفاوتی خواهید داشت. سیستم تمام چرخ محرک توینستر به همراه توزیع بهینه گشتاور (تورک وکتورینگ) که برای اولین بار در این کلاس از خودرو استفاده می‌شود، با شاسی اسپرت بسیار هماهنگ است. برای تضمین دسترسی هر چرخ به قدرت لازم، سیستم دو کلاچه بر محور عقب قرار داده شده که نتیجه این کار، هندلینگ عالی و حذف هرگونه کم فرمانی است.

OPEL GSi Sports Tourer
OPEL GSi Sports Tourer
OPEL GSi Sports Tourer
OPEL GSi Sports Tourer

برای ایجاد حداکثر چسبندگی، تیم مهندسی اوپل، از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S و رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی استفاده کرده‌ است. ترمز‌های چهار سیلندری برمبو با قطر ۳۴۵ میلی‌متر، وظیفه متوقف کردن استیشن GSi را بر عهده دارند.

با قرار دادن تمام این موارد و همچنین طراحی سبک‌وزن مدل‌های اینسیگنیا اسپرتز تورر، تجربه رانندگی اسپرت و هندلینگ عالی را شاهد هستیم؛ چیزی که معمولا از یک خودروی استیشن انتظار نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات