فوجی فیلم از دوربین بدون آینه X-E3 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فوجی فیلم از دوربین میان‌رده‌ی بدون آینه‌ای با نام X-E3 رونمایی کرد که از وجود یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C بهره می‌برد.
تبلیغات

فوجی فیلم نسل جدید دوربین میان‌رده‌ی بدون آینه‌ی خود را با نام X-E3 رونمایی کرد. این دوربین میان‌رده را باید نسخه‌ی ساده‌شده‌ای از X-Pro 2 خواند که در مقایسه با آن، ارزان‌تر و کوچک‌تر است و به همین دلیل شماری از ویژگی‌های این دوربین را به همراه ندارد.

فوجی فیلم در دوربین جدید خود از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C X-Trans III در کنار ماژول‌های دیگری نظیر پردازنده‌ی X-Processor Pro، کلید برای تنظیم سرعت شاتر، اکسپوژر و یک استیک برای کنترل فوکوس اشاره کرد که در X-Pro2 نیز شاهد وجود آن بودیم. دوربین جدید فوجی فیلم قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K ثبت کند که البته این ویژگی با به‌روزرسانی فرم‌ور این دوربین تا پایان سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی X-Pro2، بهره‌گیری از ویوفایندر هیبریدی است که با توجه به اینکه X-E3 نسخه‌ی ارزان‌تری از این دوربین محسوب می‌شود، فاقد امکان سوئیچ بین ویوفایندر الکتریکی و اپتیکال است. شاید بهترین دلیل برای حذف چنین ویژگی از دوربین جدید X-E3 این باشد که فوجی فیلم در پی تشویق کاربران برای خرید نسخه‌ی گران‌تر دوربین خود یا همان X-Pro2 است.

دوربین X-E3 فوجی فیلم

یکی دیگر از ویژگی‌های X-E3 این است که این دوربین در پنل پشتی فاقد کلیدهای فیزیکی است. البته این بدین معنی نیست که این دوربین کلا بدون کلید فیزیکی تولید شده؛ بلکه تعداد کلیدهای فیزیکی آن بسیار کاهش یافته و دلیل آن، استفاده از کلیدهای میانبر نرم‌افزاری است که توسط نمایشگر پشتی در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. کاربرانی که دوست دارند تنظیمات دوربین را با استفاده از کلیدهای سخت‌افزاری انجام دهند، با استفاده از این دوربین کمی احساس کمبود خواهند داشت. امکان تنظیم حساسیت سنسور از طریق کلید چرخان تنظیم سرعت شاتر نیز حذف شده است.

هرچند X-T20 هنوز بهترین دوربین رده‌ پایین فوجی فیلم است؛ اما می‌توان سری X-E را بهترین گزینه برای کاربرانی عنوان کرد که دوست دارند دوربینی با این فرم‌فکتور داشته باشند. X-E2S سال گذشته رونمایی شد؛ اما نمی‌توان این دوربین را یک به‌روزرسانی اساسی در سری X-E عنوان کرد؛ چراکه این دوربین یک تغییر و بهبود در فرم فکتور دوربین فوجی بود، حال آنکه دوربین X-E3 یک به‌روزرسانی کلی برای این سری پس از چهار سال است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط فوجی‌فیلم، دوربین جدید این کمپانی اواخر ماه جاری میلادی در سه نسخه با رنگ‌های مشکی و نقره‌ای راهی بازار خواهد شد. قیمت بدنه‌ی این دوربین ۸۹۹.۹۵ دلار است که با اضافه شدن یک لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری با دیافراگم F/2.8-4 قیمت آن به ۱۲۹۹.۹۵ دلار افزایش پیدا می‌کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که قیمت دوربین فوجی با بهره‌گیری از لنز ۲۳ میلی‌متری f/2 به ۱۱۴۹.۹۵ دلار می‌رسد.

فوجی فیلم در کنار دوربین جدید خود از لنز‌ جدید ۸۰ میلی‌متری XF با F/2.8 رونمایی کرده است. این محصول اولین لنز مناسب ۱:۱ برای سری ایکس است که قابلیت‌هایی نظیر لرزش‌گیر اپتیکال به همراه دارد. این لنز ماه نوامبر سال جاری با قیمت ۱۹۹۹.۹۵ دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات