گوگل اولترا پیکسل با دوربین دوگانه، حسگر اثر انگشت جدید و بدون دکمه‌های ناوبری عرضه می‌شود

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل اولترا پیکسل بنا بر شایعات به دوربین دوگانه و اسکنر اثرانگشت زیر صفحه‌ای مجهز خواهد بود. همچنین دکمه‌های ناوبری برای اولین بار جایشان را به اشاره‌های حرکتی می‌دهند.
تبلیغات

رویداد معرفی گوگل پیکسل ۲ چهارشنبه‌ی هفته‌ی آینده برگزار می‌شود. انتظار می‌رود غول دنیای فناوری در این رویداد، به همراه گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال از اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی و لپ‌تاپ پیکسل‌بوک نیز پرده‌برداری کند. اما براساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده، گوگل در حال کار روی دستگاه پیشرفته‌تری به نام گوگل پیکسل اولترا است.

آرون مِینی (Arun Maini) از کانال یوتیوب Mrwhosetheboss ویدیویی منتشر کرده است که در آن درباره‌ی ایمیلی که از یک منبع ناشناخته دریافت کرده، صحبت می‌کند. منبع مینی در این ایمیل تصاویر و ویدیوهایی را درباره‌ی گوشی هوشمند به‌ نام اولترا پیکسل افشا می‌کند که پیش از این اطلاعاتی درباره‌ی آن در دست نبود.

اولتراپیکسل ultra pixel

در یکی از عکس‌های یادشده، تصویری از اولترا پیکسل را می‌بینیم که در یک لپ‌تاپ به نمایش در آمده است. این تصویر، پنل جلوی گوشی اولتراپیکسل را با حاشیه‌‌های بسیار باریک نشان می‌دهد (چیزی شبیه به آنچه که از Pixel 2 XL انتظار داریم) که با طراحی زیبا و تصویر زمینه‌ای هماهنگ همراه شده است.

در کنار گوشی، برند آن را تحت عنوان Ultra pixel شاهد هستیم و در زیر آن، عبارت Phone by Google را می‌بینیم. فونت به کار رفته با فونتی که گوگل در سایر نوشته‌های تبلیغاتی‌اش به کار برده است، مطابقت دارد؛ اما استفاده از «p» کوچک در Ultra pixel کمی شک‌برانگیز است. این موضوع می‌تواند یک اشتباه تایپی از سمت گوگل باشد یا نشانگر این موضوع باشد که کل تصویر یادشده، جعلی است. می‌توانید ویدیوی آرون مینی را مشاهده کنید تا خودتان قضاوت کنید.

گوگل اولتراپیکسل احتمالا به دوربین دوگانه و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهد بود

مینی در ادامه عنوان می‌کند که اولتراپیکسل به دوربین دوگانه و «گونه‌ی جدیدی از حسگر اثر انگشت» مجهز خواهد بود. اطلاعات دقیقی برای اینکه بگوییم منظور از «گونه‌ی جدیدی از اسکنر انگشت» چیست، در دست نداریم؛ اما این احتمال وجود دارد که گوگل حسگر اثر انگشت را در زیر نمایشگر اولتراپیکسل کار بگذارد. فناوری مورد نیاز برای انجام چنین کاری وجود دارد؛ اما هنوز به تولید انبوه نرسیده است. نمی‌توان مطمئن بود که گوگل لزوما از این فناوری استفاده خواهد کرد؛ اما احتمال این اتفاق به شدت بالا است.

آخرین و شاید جالب‌ترین نکته این است که اولتراپیکسل احتمالا دکمه‌های هوم، بک و منوی اندروید را با سیستمی مبتنی بر ژست‌های حرکتی عوض خواهد کرد. عکس دیگری که مینی دریافت کرده است، نشان می‌دهد که سوایپ به سمت بالا در اولتراپیکسل صفحه‌‌ی چندوظیفگی را فعال خواهد کرد و در مثالی دیگر تصویری از سه گوشی در کنار هم را می‌بینیم با عبارت «آینده‌ی اندروید سیال (Fluid) است».

بنابراین این احتمالا گوگل در حال کار روی گوشی اولتراپیکسل برای عرضه‌ی همزمان آن با پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال است تا این گوشی به عنوان پرچم‌دار واقعی گوگل لقب بگیرد. این حرکت مشابه کاری است که اپل اخیرا با آیفون ۱۰ انجام داد. با توجه به میل گوگل به شکست اپل حرکت فوق به هیچ وجه تعجب‌آور نخواهد بود.

اما در مورد حذف دکمه‌های ناوبری اندروید داستان کمی متفاوت است. شکی نیست که تغییراتی اساسی در مسیر تعامل با سیستم عامل اندروید را در آینده‌ی نه چندان دور شاهد خواهیم بود؛ اما از آنجایی این اولین بار است که چنین چیزی را می‌شنویم می‌توان انتظار داشت که فعلا این ‌دکمه‌ها سر جایشان بمانند.

نظرات و گمانه‌زنی‌های خودتان را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. خوشبختانه فقط تا چهارشنبه‌ی هفته‌ی آینده باید انتظار بکشیم تا ببینیم گمانه‌زنی‌هایمان درست بوده است یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات