نسل جدید اسپیکر آمازون اکو با ظاهر جدید و صدای بهتر معرفی شد

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت آمازون اسپیکر هوشمند جدیدی را با طراحی جدید، صدای بهتر و برچسب قیمتی ۹۹ دلار روانه‌ی بازار کرد.
تبلیغات

آمازون همگام با مواجهه با رقابت روبه‌رشد در بازاری که در آن پیشگام بود، نسخه­‌ی جدیدی از اسپیکر هوشمند اکو را با ویژگی­‌های جدید و جالبی نظیر روکش چوبی­، صدای چند کاناله­ و برچسب قیمتی کاهش‌یافته­ عرضه کرد.

آمازون طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر اصلی خود در شهر سیاتل اعلام کرد که نسخه­‌ی جدید و نسل دومی اسپیکر اکو با قیمت ۹۹ دلار از روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته برای پیش‌سفارش موجود است؛ بنابراین قیمت اسپیکرهای اکو نسبت به مدل قبلی به میزان قابل توجهی پایین‌تر است؛ چرا که نسل اول این اسپیکر از زمان عرضه در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسید؛ بنابراین آمازون نسل جدید اکو را از رقیب اصلی آن، یعنی گوگل هوم ۱۲۹ دلاری نیز ارزان‌تر می‌فروشد.

هم­چنان که اپل اسپیکر هوشمند هوم‌ پاد را در آینده با تاکید و توجه بسیاری بر شکل ظاهری و کیفیت صدا جهت متمایز‌ساختن آن از رقبا عرضه می‌کند، آمازون نیز قصد دارد تا با عرضه‌ی نسل دوم اکو با بهبود عملکرد صوتی و طراحی ظاهری در فضای رقابت با کوپرتینونشین‌ها باقی بماند.

اکو

نسل دوم اکو آمازون زیباتر به نظر می‌رسد و دارای صدای بهبودیافته‌ای است

طبق اعلام آمازون، نسل جدید اسپیکر اکو، صدای کاربر از فاصله‌ی دور را بهتر تشخیص می‌دهد و همچنین صدای بهتری را نیز تولید می‌کند. این اسپیکر شامل یک ساب‌ووفر اختصاصی ۲.۵ اینچی روبه‌پایین و یک توئیتر ۰.۶ اینچی روبه‌بالا است که از فناوری دالبی پشتیبانی می‌کنند و طبق اعلام آمازون صدای بسیار باکیفیتی را تولید می‌کنند.

نسل دوم اسپیکر اکو هم­چنین از فناوری صدای صدای مالتی روم نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می­‌توانید موسیقی را از چند دستگاه اکو به‌صورت هم‌زمان پخش کنید. توانایی اتصال چندین دستگاه به یکدیگر اکو را به یک سیستم صوتی حقیقی، مانند اسپیکرهای Sonos بدل می­‌کند. این قابلیت می‌­تواند به آمازون در افزایش تقاضا برای دستگاه‌‌های اکو، بازاریابی و فروش آن‌ها به کاربران علاقه‌مند به سیستم‌های صوتی خانگی در کنار کاربران علاقه‌مند به فناوری کمک کند.

اکو

شرکت آمازون ظاهر اکو را نیز تغییر داده است. نسخه‌ی جدید از همان فُرم استوانه‌ای نسل اول بهره می‌برد؛ اما کمی کوتاه‌تر است و اکنون با شش پوسته‌ی مختلف وجود دارد که شامل روکش چوبی و پارچه‌ای عرضه می‌شود. احتمالا دلیل تغییر ظاهری نسل جدید اسپیکرهای اکو، عرضه‌ی قریب‌الوقوع اسپیکر هوم‌پاد اپل باشد؛ چرا که این شرکت به زبان طراحی جذاب و باکیفیت محصولات خود معروف است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات