فیس‌ آیدی جایگزین حسگر اثر انگشت در اپلیکیشن‌ها می‌شود

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن‌هایی که پیش از این به تاچ آی‌دی در آیفون‌ها وابسته بودند، به‌صورت خودکار با فیس‌ آی‌دی نیز سازگار خواهند بود.
تبلیغات

آیفون ۱۰ به‌عنوان هدیه‌ی ۱۰ سالگی اپل به طرفدارانش، مدتی پیش در کنار آیفون ۸ و ۸ پلاس معرفی شد. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هر دو به حسگر اثر انگشت موسوم به تاچ آی‌دی مجهز هستند؛ اما اپل در آیفون ۱۰ به‌جای حسگر اثر انگشت به قابلیت تشخیص چهره‌ روی‌ آورده است. یکی از چالش‌های پیش روی این روش، پشتیبانی اپلیکیشن‌ها از این قابلیت است. آیفون ۱۰ از ماه نوامبر سال میلادی جاری وارد بازار خواهد شد.

فیس آیدی

خوشبختانه به نظر می‌رسد تمام اپلیکیشن‌های وابسته به تاچ آی‌دی به‌صورت خودکار با فیس‌ آی‌دی نیز سازگار خواهند بود. این مسئله در فایل پشتیبانی ارائه‌شده توسط اپل ذکر شده است. طبق ادعای اپل، توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های آن‌ها برای اعتبارسنجی به تاچ آی‌دی وابسته است، نیازی به به‌روزرسانی اپ‌های خود برای استفاده از فیس‌ آی‌دی ندارند. البته اپل به توسعه‌دهندگان توصیه کرده است که استفاده از فیس‌ آی‌دی برای کاربران با سن کمتر از ۱۳ سال را محدود کنند.

بسیاری از اپلیکیشن‌های آیپد و آیفون در بحث اعتبارسنجی نیازمند به حسگر اثر انگشت هستند؛ در این روش دیگر به وارد کردن رمز عبور نیازی نیست و کاربر به‌سادگی و با اثر انگشت وارد حساب کاربری اپلیکیشن خود می‌شود. قابلیت فیس‌ آی‌دی به ادعای اپل ایمن‌تر از روش‌های دیگر اعتبارسنجی است و احتمالا به‌زودی جایگزین حسگر اثر انگشت خواهد شد.

نظر شما در مورد فیس‌ آی‌دی چیست؟ آیا این روش اعتبارسنجی از نظر شما ایمن و قابل اطمینان است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات