سه دلیل برای اینکه عکس‌ های بهتری نمی‌گیریم

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شناخت مواردی که باعث یا مانع خلاقیت ما در عکاسی می‌شوند و توجه به آن‌ها، می‌تواند به پیشرفت ما در عکاسی کمک کند.
تبلیغات

مهم نیست در حال حاضر چقدر مهارت دارید، همیشه می‌توانید و باید بهتر شوید. حتی اگر فکر می‌کنید در اوج بلوغ خلاقیت هستید (همان‌طور که همه ما گهگاه در این موقعیت قرار می‌گیریم)، این فیلم را تماشا کنید.

لینک دانلود

عکاس و فیلم‌سازی به نام پیتر مک‌کینِن، معتقد است که می‌داند چرا شما دچار این درگیری هستید و چگونه می‌توانید از آن رهایی یابید.

اگر فقط عنوان «چرا عکس‌های بهتری نمی‌گیرید» را بخوانید، آخرین فیلم مک‌کینِن احتمالا برخی چیزها را به هم می‌ریزد و شما قطعا به سخنان او تا پایان گوش نمی‌دهید. اما اگر ۲۰ دقیقه از زمان خود را به او اختصاص دهید، متوجه می‌شوید که این فیلم به‌طور ساده درباره ۳ بمب سرعت است که بسیاری از ما در سفر‌های خلاق خود با آن‌ها درگیر هستیم.

بنابراین اگر شما در عکاسی پیشرفت نمی‌کنید و می‌خواهید خلاقیت به خرج دهید، شاید این یکی از ۳ مسئله‌ای است که شما باید دنبال کنید.

عکاسی

۱. حضور نداشتن در شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ابزار بسیار خوبی برای ساخت ارتباطات، مهیا کردن زمینه‌ی کاری، الهام گرفتن و بسیاری چیزهای دیگر باشند. هم‌چنین می‌توانند منبع بزرگی از نا‌امیدی باشند و پرداختن زیاد به آن‌ها، انسان را تنبل می‌کند.

اگر می‌خواهید یک عکاس موفق باشید، در این دوره باید در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید‌. مک‌کینِن پیشنهاد می‌کند که هر چند وقت یک‌بار استراحت کنید.  ستفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌صورت ماهانه یا ۲ ماه یک‌بار، شاید برای یک هفته، می‌تواند به‌طور شگفت‌انگیزی اعتمادبه‌نفس شما را در خلاقیت افزایش دهد.

۲. عادت‌های بد دیجیتال

عکاسی دیجیتال افق‌های بسیار جالبی از خلاقیت را گشوده است‌؛ اما عادات بدی نیز با خود به همراه آورده که بسیاری از عکاسان مدرن امروزی از آن رنج می‌برند. حتی اگر شما مانند مک‌کینِن کار حرفه‌ای خود را در عکاسی فیلم آغاز کرده‌اید‌، در امان نیستید. صفحه نمایش ال‌سی‌دی، عکاسی ۱۴ فریم بر ثانیه و کارت‌های حافظه ۲۵۰ گیگابایتی همه ما را به عکاس‌های تنبلی تبدیل می‌کنند.

بنابراین در فرصت مناسب، سرعت خود را کم کنید. این بدان معنا نیست که به عکاسی فیلم بازگردید، فقط آگاه باشید و با عادات بدی که عکاسی دیجیتال به شما القا کرده است، مبارزه کنید.

عکس‌های کمتر، اما دقیق‌تر بگیرید و به ترکیب خود بیندیشید. شاید این بدان معنا باشد که از یک کارت حافظه کوچک ۲ گیگابایتی که شما را بین عکس‌ها منتظر نگه می‌دارد و فقط ۵۰ یا تعدادی فایل خام را نگه می‌دارد (بستگی به دوربین شما دارد). مجبور به توقف استفاده از دوربین دیجیتال نیستید‌؛ اما به آن اجازه ندهید که شما را به عکاس تنبلی تبدیل کند.

۳. وجود گزینه‌های زیاد

در پایان، نکته‌ی آخر مک‌کینِن باید با ابزار خاصی انجام شود که معمولا شما تعداد زیادی از آن‌ها را دارید. اگر شما برای هر موقعیتی یک لنز و دوربینی برای استفاده دارید، خلاقیت خود را با دادن انتخاب‌های زیاد محدود کرده‌اید. به عبارت دیگر، شما هیچ‌وقت مجبور به خلاقیت نمی‌شوید؛ چون برای هر موقعیتی عالی‌ترین لنز یا دوربین را دارید.

یک راه مطمئن برای یادگیری بیشتر درباره‌ی ابزاری که دارید و جرقه زدن خلاقیت شما در همان زمان‌، محدود کردن خودتان است.

بیشتر تجهیزات خود را در منزل بگذارید و فقط یک لنز پرایم همراه خود ببرید. در حقیقت، اگر شما فقط برای خودتان عکاسی می‌کنید، لنزی به همراه ببرید که لزوما کار نکند و سعی کنید آن را درست کنید. از این طریق‌، شما با درون و بیرون ابزار خود آشنا می‌شوید (هر زمان یک قطعه) و ممکن است عکسی بگیرید که فقط حاشیه‌های آن منحصربه‌فرد باشد.

عکاسی

مک‌کینِن می‌داند که توصیه‌اش کامل و جامع نیست. همه مسائل بالا برای افرادی که این فیلم را تماشا می‌کنند (یا این مقاله را مطالعه می‌کنند)، پیش نمی‌آید، اما مک‌کینِن امیدوار است حداقل به دست تعدادی از افراد برسد که از آن سود ببرند...بدون توجه به سطح مهارت.

اگر مایل هستید بدانید مک‌کینِن چه چیزی برای گفتن دارد و برای توصیه‌های عکاسی و فیلم‌سازی، کانال یوتیوب او را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات