چرا گوگل بخشی از اچ تی سی را تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امروز با پرداخت ۱.۱ میلیارد دلار، بخشی از شرکت اچ‌تی‌‌سی را تصاحب کرد که در زمینه‌ی تولید گوشی‌ هوشمند با برند پیکسل فعالیت داشت.
تبلیغات

سرانجام امروز گمانه‌زنی‌های اخیر در خصوص تصاحب اچ‌تی‌سی توسط گوگل به حقیقت پیوست و دو شرکت بر سر این معامله‌ی ۱.۱ میلیارد دلاری به توافق رسیدند؛ اما چرا غول دنیای فناوری اچ‌تی‌سی را تصاحب کرد و در آینده چه بر سر اچ‌تی‌سی خواهد آمد؟ اکنون به‌ نظر می‌رسد که پاسخ این سؤالات را گرفته‌ایم.

گوگل چه بخشی را تصاحب کرد؟

گوگل با پرداخت ۱.۱ میلیارد دلار، واحد تولید موبایل اچ‌تی‌سی را تصاحب کرد؛ این واحد اکنون در گوگل به فعالیت خود ادامه خواهد داد و روی گوشی‌های آینده‌ی پیکسل و دستگاه‌های جذاب دیگر کار خواهد کرد. ریک آسترلو، قائم‌مقام واحد سخت‌افزار گوگل در این خصوص می‌گوید:

به‌موجب این معامله، تیمی از کارمنان مستعد اچ‌تی‌سی در قالب یک واحد تولیدکننده‌ی سخت‌افزار به گوگل خواهند پیوست. کارکنان آینده‌ی گوگل، افراد بسیار با استعداد و فوق‌العاده‌ای هستند که پیش از این در جریان تولید محصولات سری پیکسل همکاری نزدیکی با آن‌ها داشته‌ایم و اکنون در خصوص پروژ‌ه‌هایی که می‌توانیم در قالب یک تیم با آن‌ها انجام دهیم، هیجان‌زده‌ هستیم. این معامله یک مجوز غیر انحصاری برای حقوق معنوی اچ‌تی‌سی را نیز شامل می‌شود.

در این بین، اچ‌تی‌سی به فعالیت خود در زمینه‌ی تولید هدست‌ واقعیت مجازی وایو ادامه خواهد داد و گوگل دخالتی در این بخش از کسب‌وکار تایوانی‌ها نخواهد داشت.

آینده‌ی اچ‌تی‌سی چگونه خواهد بود؟

درحالی‌که گوگل بخشی از کسب‌وکار اچ‌تی‌سی را به‌ همراه کارکنان مستعد فعال در آن‌ تصاحب کرده است؛ اما زمینه‌ی فعالیت‌های اچ‌تی‌سی، گسترده‌تر از کسب‌وکار واقعیت مجازی آن خواهد بود. آسترلو در این خصوص می‌گوید:

این معامله با فراهم‌‌ کردن امکان تولید محصولات ساده‌ و دلپسندتر، بازده عملیاتی بالاتر و انعطاف‌پذیری مالی، از استراتژی ادامه‌دار تولید گوشی‌ هوشمند با برند اچ‌تی‌سی نیز پشتیبانی می‌کند. اچ‌تی‌سی کماکان از استعدادهای برتر مهندسی بهره خواهد برد؛ استعدادهایی که هم‌اکنون در حال کار روی پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی هستند. این محصول جایگزین گوشی موفق اچ‌تی‌سی یو ۱۱ خواهد بود.

اچ‌تی‌سی خاطرنشان کرده است که معامله‌ی اخیر بین این شرکت و گوگل، تأثیری بر عرضه‌ی محصولات جدید تایوانی‌های نخواهد داشت و ما در سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه‌ی دستگاه‌های جذاب‌تری از جانب این شرکت خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات