رکوردشکنی سریع‌ترین آئودی R8 جهان در مسیر ۸۰۰ متر

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی آئودی R8 با تیونینگ شرکت آندرگراند ریسینگ توانست رکورد جهان را در مسیر نیم مایل، با سرعت ۳۹۴ کیلومتر بر ساعت به نام خود ثبت کند.
تبلیغات

در شرایط موجود، آئودی R8 V10 Plus می‌تواند ۶۱۰ اسب بخار (۴۵۵ کیلووات) قدرت به همراه ۴۱۳ پوندفوت (۵۶۰ نیوتن‌متر) گشتاور از یک پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری خورجینی ده سیلندر تولید کند؛ این قدرت خارق‌العاده باعث می‌شود کوپه‌ی آئودی بتواند به حداکثر سرعت ۲۰۵ مایل بر ساعت (۳۳۰ کیلومتر بر ساعت) برسد.

این ارقام چشم‌گیر هستند، اما در مقایسه با کاری که مدل آئودی R8 پس از تیونینگ توسط شرکت آندرگراند ریسینگ (Underground Racing) می‌تواند انجام دهد، کمرنگ به نظر می‌رسند. نمونه‌ی ارتقاءیافته برای اثبات قابلیت‌های خود، از یک مدل ۲۰۱۷ خودروی آئودی R8 نسخه‌ی X و سیستم توربوی دوقلو استفاده کرده است. این خودرو اخیرا توانسته یک رکورد جدید با سرعت حیرت‌آور ۲۴۴.۸ مایل بر ساعت (۳۹۴ کیلومتر بر ساعت) در مسیر نیم مایل به ثبت برساند.

آئودی R8

در حال حاضر، بیشتر خودروها برای تقویت سیستم محرکه و پیشرانه‌ی خود از توربوشارژر استفاده می‌شود؛ ولی دردسری که این توربوشارژر ایجاد می‌کند، صدای خشنی است که راننده در هنگام تعویض دنده با آن مواجه می‌شود. ویدیوی زیر عملکرد چشمگیر این کوپه آئودی را نشان می‌دهد که در حقیقت اولین مسابقه‌ی نیم مایلی برای آئودی R8 بای‌توربو بود.

طبق گفته‌های وب‌سایت شرکت آندرگراند ریسینگ، ارتقاء بای‌توربو نسخه X برای آئودی R8 به این خودروی کوپه اجازه می‌دهد تا ۲۵۰۰ اسب بخار (۱۸۶۴ کیلووات) قدرت با سوخت مسابقه (نوعی سوخت بین بنزین و سوخت هواپیما) تولید کند. تردد این کوپه همچنین در جاده‌ها و مسیر شهری قانونی است و با توجه به وب‌سایت شرکت، این مدل هنوز هم برای تولید ۱۲۰۰ اسب بخار (۸۹۵ کیلووات) می‌تواند از سوختی با اکتان ۹۳ استفاده کند.

آئودی R8

ارتقاء خودروی آئودی R8 نسبتا گران است، ولی آندرگراند ریسینگ هزینه نسخه‌ی X را منتشر نکرده است. با این حال گفته می‌شود که سیستم بای‌توربو مرحله ۳ این شرکت برای آئودی R8 قیمتی در حدود ۹۹ هزار دلار دارد. این پکیج ارتقاء کوپه آئودی R8 را با سوخت بنزین معمولی، به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت (۷۴۶ کیلووات) می‌رساند؛ در صورتی که با سوخت مخصوص مسابقه ۱۲۵۰ اسب بخار (۹۳۲ کیلووات) قدرت تولید می‌کند.

در سال‌های اخیر رکورد سرعت در مسابقات مسیر نیم مایل به سرعت بهبود یافته است. در سال ۲۰۱۲، فورد GT رکورد جهانی را با ۲۱۲.۹ مایل بر ساعت (۳۴۱ کیلومتر بر ساعت) به نام خود ثبت کرد. در سال ۲۰۱۵، نسخه تیونینگ شده‌ی لامبورگینی هوراکان توسط شرکت آندرگراند ریسینگ، با قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار، توانست به سرعت ۲۳۸.۶ مایل بر ساعت (۳۸۳.۹ کیلومتر بر ساعت) برسد و رکورد جدیدی ثبت کند.

آندرگروند ریسینگ همچنین ادعا می‌کند که در حال حاضر یکی دیگر از خودروهای لامبورگینی هوراکان تیون شده توسط این شرکت رکورد سرعت ۲۵۰ مایل بر ساعت (۴۰۲ کیلومتر بر ساعت) را در مسیر نیم مایل به ثبت رسانده است.

ثبت رکورد خودروی تیونینگ شده‌ی آئودی R8 را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات