مقایسه مرسدس مدل ۱۹۰۳ با خودروی مفهومی EQ

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت کار تراتل در اقدامی جالب خودروهای مرسدس بنز سیمپلکس مدل سال ۱۹۰۳ را با خودروی مفهومی EQ جدید مرسدس مقایسه کرده است.
تبلیغات

ممکن است برای شما باور نکردنی باشد ولی اگر قیمت ارزان بنزین در اوایل دهه ۱۹۰۰ و فناوری‌های محدود خودروهای الکتریکی نبود، ممکن بود بیش از یک قرن پیش خودروی الکتریکی تبدیل به یک خودروی عادی شود و پیشرانه‌های احتراق داخلی چیزی بیش از قطعات تاریخی در سال‌های شکل‌گیری صنعت خودرو نبودند.

با این حال، این اتفاقات در قرن گذشته رخ نداد و مسیر تاریخ خودرو به شکلی که می دانیم رقم خورد؛ در ابتدای قرن بیستم، توسعه‌ی پیشرانه‌های احتراق داخلی آغاز شد و در میان پیشگامان خودروهای بازار، خودروی مرسدس بنز سیمپلکس (Simplex) قرار داشت.

مرسدس بنز سیمپلکس

مرسدس بنز سیمپلکس ابتدا در سال ۱۹۰۲ معرفی شد و تا سال ۱۹۰۹ ساخته شد، به مرور به عنوان خودروی ثروتمندان شناخته شد. این خودروی افسانه‌ای مجهز به یک پیشرانه خطی چهار سیلندر با ۴۰ حدود اسب بخار قدرت و حجم کل پیشرانه ۶۷۸۵ سی‌سی (۶.۷۸۵ لیتر) و دارای یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی بود؛ از دیگر امکانات این خودروی قدیمی می‌توان به کاربراتور پیستونی این خودرو اشاره کرد.

وب‌سایت کار تراتل (Car Throttle) به تازگی یک گام به عقب برداشته است تا خودروی سیمپلکس را آزمایش کند و آن را با خودروی مفهومی EQ این شرکت مقایسه کند که ۱۲ ماه پیش رونمایی شد. قطعا صنعت خودرو در ۱۱۵ سال گذشته مسیر بسیار طولانی طی کرده است. در حالیکه خودروی سیمپلکس در خط مقدم انقلاب خودروهای با پیشرانه‌ی بنزینی قرار داشت، خودروی هاچ‌بک مفهومی EQ به دنبال آینده مرسدس و تعهدش به استفاده از انرژی الکتریکی است.

مرسدس بنز مفهومی EQ

۱۱۵ سال دیگر آینده دنیای خودرو را چگونه می‌بینید؟ کسی نمی‌داند، اما اگر در آن موقع ما به آسمان و ساخت خودروهای پرنده نرسیم، ممکن است، خودروهای امروزی هم جذاب باقی بمانند.

ویدئو

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات