اپل گزارشی دقیق از عملکرد فیس آیدی در زمینه‌ امنیت و حریم خصوصی ارائه می‌دهد

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به گفته‌ی کریگ فدریگی، نایب‌رئیس واحد نرم‌افزار اپل، این شرکت به‌زودی اوراق سفید مربوط به فیس‌آی‌دی را منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

مدت کوتاهی پس از رونمایی اپل از آیفون ۱۰، قابلیت امنیتی مبتنی بر شناسایی چهره‌ی این گوشی هوشمند، توجه زیادی به‌سوی خود جلب کرده است. طرفداران پروپاقرص اپل با استقبال از فیس‌آی‌دی، آن را به‌عنوان راهکاری آینده‌نگرانه برای باز کردن قفل آیفون ۱۰ پذیرفته‌اند؛ اما برخی از متخصصان حوزه‌ی امنیت و حریم خصوصی، ایده‌ی این قابلیت امنیتی را تا حدودی پادآرمانی دانسته‌اند. در این بین، برخی دیگر، مانند ال فرنکن، سناتور ایالت مینه‌سوتا که ریاست یک کمیته‌ی امنیتی و حریم خصوصی را در مجلس سنا بر عهده دارد، خواستار ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص سازوکار فیس‌آی‌دی شده‌اند.

درحالی‌که اپل در جریان رونمایی از آیفون ۱۰، توضیحات کوتاهی در خصوص عملکرد سیستم تشخیص چهره‌ی این گوشی هوشمند ارائه‌ داد؛ اما اکنون اعلام کرده است که قصد دارد به‌زودی و پیش از آغاز فروش آیفون ۱۰ در تاریخ ۱۲ آبان، اطلاعات بیشتری در رابطه با عملکرد فیس‌آی‌دی در زمینه‌ی حریم خصوصی و امنیت ارائه دهد.

کریگ فدریگی، نایب‌رئیس واحد نرم‌افزار اپل در جریان مصاحبه‌‌‌ی خود با وب‌‌سایت تک‌کرانچ اعلام کرد که اپل به‌زودی اوراق سفید مربوط به امنیت فیس‌آی‌دی را منتشر خواهد کرد. اپل اغلب گزارش‌های فنی دقیقی در زمینه‌ی قابلیت‌های امنیتی مهم منتشر می‌کند که از آن‌ها با عنوان اوراق سفید یاد می‌کند.

یکی از باورهای غلطی که در زمینه‌ی فیس‌آی‌دی وجود دارد، این است که اپل قصد دارد با استفاده از قابلیت یادشده، پایگاه داده‌ای از چهره‌ی اشخاص ایجاد کند. یکی از سخنگویان اپل در این خصوص می‌‌گوید:

داده‌های مربوط به فیس‌آی‌دی همواره در دستگاه نگهداری می‌شوند. این داده‌ها رمزگذاری شده‌اند و در یک بلوک ایمن از آن‌ها محافظت می‌شود.

فدریگی در این رابطه می‌گوید:

داده‌های مربوط به فیس‌آی‌دی را جمع‌آوری نمی‌کنیم، این داده‌ها در داخل دستگاه نگهداری می‌شوند، ما آن‌ها را به فضای ابری منتقل نمی‌کنیم.

یکی از سخن‌گویان اپل در واکنش به درخواست ال فرانکن، این بیانیه را منتشر کرده است:

تیم‌های مهندسی ما چندین سال است که در حال توسعه‌ی فناوری‌های موجود در پی فیس‌آی‌دی هستند و حریم خصوصی کاربرانمان همواره یکی از دغدغه‌های آن‌ها بوده است.فیس‌آی‌دی به‌ لطف دوربین TrueDepth و تراشه‌ی A11 Bionic، قابلیت احراز هویت بسیار امنی فراهم می‌کند. فیس‌آی‌دی از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای اسکن و تطابق چهره‌ی کاربر با مدل ساخته‌شده از چهره‌ی مالک گوشی استفاده می‌کند. داده‌های مربوط به فیس‌آی‌دی هیچ‌گاه از دستگاه خارج نمی‌شوند و همواره‌ به‌صورت رمز‌گذاری‌شده در داخل یک بلوک ایمن نگه‌داری می‌شوند. ما با استفاده از بیش از یک میلیارد تصویر برای آموزش شبکه‌‌های عصبی خود جهت مقابله با تقلب، فیس‌‌آی‌دی را روی مردم کشورهای مختلف با فرهنگ‌‌ها، نژادها و قوم‌های گوناگون آزمایش کرده‌ایم.معتقدیم که مشتریان از به‌ کار بردن این قابلیت در آیفون ۱۰ لذت خواهند برد و استفاده از فیس‌‌آی‌دی برای آن‌ها بسیار ساده و راحت خواهد بود. در آستانه‌ی عرضه‌ی آیفون ۱۰، اطلاعات بیشتری در خصوص فیس‌آی‌دی منتشر خواهیم کرد.

در حال حاضر سخن‌گویان کمیته‌ی امنیتی تحت ریاست ال فرانکن در خصوص بیانیه‌ی اپل اظهار نظری نکرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات