نگاه عمیق به مرسدس بنز کوپه E400 4Matic

پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
مرسدس بنز به‌تازگی نسل جدید E کلاس کوپه را عرضه کرده است که در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مدل E400 4Matic خواهیم داشت.
تبلیغات

مهمترین چیزی که در مرسدس بنز E400 4Matic توجه شما را جلب میکند چراغهای آن است که ظاهری جواهرنشان دارند و گویی درون آنها با دانههای ریز کریستال پر شده است. نمای جلوی این خودرو تفاوت چندانی با سدان E کلاس ندارد و نمای عقبی آن را میتوان برگرفته از S کلاس کوپه دانست. اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، طراحی کریستالی چراغهای عقبی توجه شما را جلب خواهد کرد. نکتهی دیگر این خودرو به نمای جانبی آن برمی‌گردد که شاهد حذف شدن ستون B هستیم.

مرسدس بنز E400 4Matic مدل ۲۰۱۸ خودروی ایده‌آلی به‌حساب نمیآید؛ اما در تستهای رانندگی جادهای شهری و حتی هنگامی که آن را به مسیرهای پر پیچ‌وخم ببرید به‌خوبی نظر مثبت هر کسی را جلب خواهد کرد. ابتدا با پرداختن به طراحی آن باید کار را آغاز کنیم که بسیار شبیه به سایر سدانهای مرسدس بنز است و باید گفت که E کلاس کوپه در بین هم‌کلاسان خود دارای طراحی بسیار لوکس و جذابی است. ضمن اینکه تنها خودرو در این بازهی قیمتی است که ستون B ندارد.

مرسدس بنز E400 4Matic

مرسدس بنز C کلاس کوپه مدل ۲۰۱۷ که به‌عنوان خودروی سال در کلاس خود انتخاب شده بود، جذابیت زیادی داشت و حالا باید گفت که E کلاس کوپه نیز درست به همان اندازه چشمنواز است. نکتهی دیگری که در مورد طراحی E کلاس کوپهی جدید وجود دارد این است که شیشهی جانبی بخش عقب بر خلاف مدل اس کلاس یک‌تکه نیست و به‌صورت دوتکه ساخته شده است؛ بنابراین اگر تمامی شیشهها را پایین بدهید، همچنان یک بخش کوچک از شیشهی عقب به‌صورت ثابت باقی خواهد ماند.

در داخل کابین اولین چیزی که جلب توجه میکند طراحی خروجیهای سیستم تهویه است که شبیه به پرههای توربین طراحی شدهاند. طراحی کلی کابین لوکس است و باید گفت که حتی فراتر از قیمت پایهی ۸۶ هزار دلاری این خودرو است. E کلاس کوپهی ۲۰۱۸ به یک پیشرانهی V6 تویین توربو مجهز است که ۳ لیتر حجم دارد و میتواند ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی جدید خودکار ۹ سرعتهی مرسدس بنز متصل شده است که پاسخگویی مناسبی دارد. این جعبه‌دنده به‌خصوص وقتی که آن را در حالت اسپرت قرار میدهید عملکرد بسیار خوبی از خود نشان میدهد و به این ترتیب به E کلاس شتابی فراتر از انتظار اعطا میکند. خودروی مورد تست ما همچنین به سیستم تعلیق بادی مجهز بود که برای آن باید اضافه پرداختی به میزان ۱۹۰۰ دلار هزینه کرد. سواری E کلاس با این سیستم تعلیق در حالت Comfort بسیار نرم است و تا حدودی حس شناور بودن را به سرنشینان منتقل میکند؛ اما با قرار دادن خودرو در وضعیت اسپرت پلاس، E کلاس چهرهی دیگر خود را به شما نشان خواهد داد. البته سواری این خودرو در حالت اسپرت همچنان قابل قبول است و خیلی خشک نیست. خبر خوب دیگر این است که پیشرانهی ۳۲۹ اسب بخاری این خودرو برای مدلهای ۲۰۱۸ در نسخهی سدان E کلاس نیز قابل سفارش است.

مرسدس بنز E400 4Matic

E400 مجهز به سیستم چهارچرخ محرک 4Matic میتواند در عرض ۵.۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که این عدد برای مدل دیفرانسیل عقب به میزان ۳ دهم ثانیه کندتر خواهد بود. مسئله‌ای که در هنگام تست خود را نشان داد این بود که عملیات تولید نیرو در پیشرانهی این خودرو خطی است و حسی همانند پیشرانه‌های فاقد توربوشارژر به راننده منتقل میکند. همچنین در هنگامی شتابگیری در مسیر مستقیم، جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی جدید مرسدس بنز تعویضدندهها را بسیار سریع و درعین‌حال نرم انجام میدهد. ما پیش از این مدل استیشن واگن E400 را مورد تست قرار داده بودیم که موفق شده بود شتاب صفر تا صد کیلومتر در ۵.۱ ثانیه به ثبت برساند. مدل سدان E300 که به پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۱ اسب بخار مجهز است، میتواند در ۶.۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. هنگامی که E400 4Matic را  وارد پیچ کنید، مشاهده خواهید کرد که این خودرو عکس‌العمل‌های بسیار دقیق و خوبی از خود نشان میدهد و بدنهی آن کترین میزان زاویه گرفتن را دارد. در تست ترمز E400 موفق شد از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۴ متر متوقف شود. در تست هندلینگ، این آلمانی خوش‌ساخت در مسیری به شکل عدد 8 مورد آزمایش قرار گرفت و توانست مسیر را با زمان ۲۵.۷ ثانیه و با متوسط شتاب جانبی ۰.۷۲ جی به پایان برساند.

خودروی مورد تست دارای پک ظاهری AMG نیز بود که این پک شامل تغییرات فنی نمیشود. از نکات منفی این خودرو باید یکی به واکنش کمی کند پدال گاز و دیگری بروز پدیدهی کم فرمانی در مدل چهارچرخ محرک اشاره کرد. این دو نکته مواردی هستند که ممکن است در هنگام رانندگی با این کوپهی لوکس کمی شما را آزار دهند؛ بنابراین اگر خیلی و رانندگی و قابلیت حرکتی خودرو اهمیت میدهید بهتر است مدلهای دیگری همچون C43 AMG یا آئودی S5 را انتخاب کنید. اما اگر خودرویی برای گشت‌وگذار در بلوارهای شهر میخواهید، مرسدس بنز قطعا انتخاب خوبی است. برای ورود و خروج سرنشینان عقب در این خودرو لازم است صندلیهای جلو به سمت جلو تا شوند و خبر خوب این است که مرسدس بنز برای این کار یک مکانیزم برقی خودکار تدارک دیده است. فضای پا برای سرنشینان عقبی نیز خوب و کافی است و حتی فضایی برای پاها در زیر صندلی جلو وجود دارد. صندلی‌های عقبی با اینکه طراحی باکتی دارند و ثابت هستند؛ اما از راحتی کافی برخوردارند و تنها نکات منفی در این بخش را باید نبود زیرآرنجی عقب و فضای کم بالای سر دانست که البته مورد دوم بیشتر به دلیل فرم کوپهی بدنهی خودرو است و به‌نوعی در چنین خودرویی اجتناب‌ناپذیر است. برای غلبه بر این مشکلات توصیه می‌شود که صندلیهای عقب را حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه مورد استفاده قرار دهید. همچنین سایز کوچک پنجرههای عقب ماشین ممکن است باعث بروز احساس تنگی فضا برای سرنشینان عقب شود. برای حل چنین مشکلی میتوانید به‌جای خرید مدل کوپه، مدل کابریولت را خریداری کنید.

مرسدس بنز E400 4Matic

مدل کوپهی E کلاس ۲۰۱۸ دارای قیمت بالاتری از مدل سدان است و مدلی که ما آن را مورد آزمایش قرار دادیم در حدود ۲۵ هزار دلار آپشن اضافه داشت. سیستم چهارچرخ محرک این خودرو به‌تنهایی ۲۵۰۰ دلار قیمت دارد و حتی مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش میدهد. مرسدس E400 4Matic دارای مصرف سوخت شهری ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف جادهای ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تجهیزات استاندارد این خودرو شامل سیستم تغییر حالت رانندگی، سیستم ترمز پیشگیری از تصادف، چراغهای جلو و عقب LED، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کنسول مرکزی سازگار با اپل کارپلی و اندروید اتو و سیستم رهیاب ماهوارهای هستند. کابین E کلاس ۲۰۱۸ به نورپردازی مجهز است که میتوان شدت نور آن را در ۵ مرحلهی مختلف تنظیم کرد و رنگ آن نیز قابل تغییر است و ۶۴ رنگ مختلف را میتوان انتخاب کرد. مدل چهارچرخ محرک این خودرو به سیستم Magic Vision Control مجهز است. در مدل کوپه تیغههای برف‌پاک‌کن جدیدی مورد استفاده قرار گرفتهاند که سوراخهای خروج آب آنها با استفاده از لیزر بریده شده است و به این ترتیب در هنگام استفاده از شیشه‌شور، آب اضافه به اطراف پخش نخواهد شد

خودروی مورد آزمایش ما دارای قیمتی بیش از ۸۶ هزار دلار است و پک ظاهری AMG آن به‌تنهایی ۲۵۰۰ دلار قیمت دارد. این پک شامل مواردی چون رینگهای ۱۸ اینچی (رینگ ۱۹ اینچی نیز روی این خودرو قابل سفارش است)، جلوپنجرهی مشکی و غربیلک فرمان اسپرت از نوع D کات میشود. سیستم تعلیق بادی فعال این خودرو ۱۹۰۰ دلار قیمت دارد که میتوان عملکرد خودرو را با استفاده از آن تغییر داد. یک سیستم صوتی ۱۴۵۰ واتی از بند مشهور Burmester نیز روی این خودرو نصب شده بود که این سیستم صوتی به‌تنهایی ۵۴۰۰ دلار قیمت دارد و به ۲۳ بلندگو شامل بلندگوهای سقفی مجهز است. بلندگوهای سیستم صوتی این خودرو حتی دارای نورپردازی نیز هستند؛ اما میتوان سیستم صوتی Burmester دیگری را که ۱۳ بلندگو دارد، روی این خودرو سفارش داد که ۵۹۰ وات قدرت دارد و بلندگوهای آن دارای پوشش آلومینیومی هستند. سیستم کمکی پارک مرسدس بنز از دیگر نقاط قوت این خودرو است که با استفاده از چندین دوربین یک تصویر ۳۶۰ درجه از اطراف خودرو در اختیار راننده قرار میدهد و امروزه بسیاری از شرکتها چنین سیستمی روی محصولات خود عرضه میکنند. اما متأسفانه این آپشن به همراه سیستم هداپ تنها در گرانترین تیپ E کلاس وجود دارد و در سایر تیپها موجود نیستند. اگر نمیخواهید پول زیادی خرج کنید، میتوانید سراغ تیپ پریمیوم بروید که البته فاقد سیستمهای ایمنی فوق پیشرفته است؛ ولی همچنان به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و چراغهای هوشمند مجهز است. یک نکته دیگر اینکه گرچه مدل‌های گران این خودرو به کروز کنترل هوشمند مجهز هستند اما کمی کار با منوی آن سخت است.

مرسدس بنز E400 4Matic

برای کسانی که پول خرج کردن برایشان چندان اهمیتی ندارد، مرسدس بنز سیستم وکیوم درب را نیز روی این خودرو عرضه میکند. درهای خودرو کمی بیش از اندازه طویل هستند و پس از سوار شدن به خودرو و قرار گرفتن روی صندلی، متوجه خواهید شد که دسترسی به درها برای بستن آنها کمی دشوار است که امیدواریم مرسدس بنز در نسل آیندهی E کلاس، این ایراد را برطرف کند.

لیست آپشن‌های E کلاس شامل چوبکاری داخل کابین نیز می‌شود که مورد علاقه‌ی بسیاری از مشتریان است. در حال حاضر مرسدس بنز E کلاس کوپه رقیب مستقیمی در بازار ندارد؛ چون بی‌ام‌و سری ۶ تنها به‌صورت کانورتیبل و چهاردر عرضه می‌شود و تولید مدل کوپه‌ی آن متوقف شده است. خودروهایی چون آئودی S5، لکسوس RC350، بی‌ام‌و 440i، اینفینیتی Q60 و کادیلاک ATS کوپه به‌نوعی از رقبای E کلاس کوپه محسوب می‌شوند؛ اما همگی آن‌ها دارای ابعادی کوچک‌تر از مرسدس بنز هستند. بنابراین این خودرو گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که از طرفی خواهان یک کوپه‌ی لوکس هستند و از طرف دیگر نمی‌خواهند اس کلاس کوپه را خریداری کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات